/
۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با نبض نفت:

پنهان‌کاری در ماجرای کرسنت

خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی معتقد است کرسنت بدمدیریتی در کشور را نشان می‌دهد و مسئولان وزارت نفت سعی می‌کنند کرسنت را پنهان کنند.
کد خبر : ۱۴۷۸۳
دوستان سعی می‌کنند کرسنت را پنهان کنند

هدایت‌اله خادمی نماینده مردم شهرستان‌های ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در یک گفتگوی اختصاصی با نبض نفت در خصوص بحث کرسنت گفت: بحث کرسنت یکی از موضوعاتی است که بدمدیریتی در کشور را نشان می‌دهد و هنوز تکلیف آن مشخص نشده است. دوستان سعی می‌کنند آن را پنهان کنند. خادمی افزود: چهار پنج سال پیش قرار بود ظرف چند ماه تکلیف کرسنت را روشن کنند اما این کار را نکردند و موضوع همچنان ادامه پیدا می‌کند. امیدوار هستیم موضوع کرسنت چالشی برای آینده کشور ایجاد نکند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی که از منتقدین عملکرد وزیر نفت به شمار می‌رود در ادامه اظهار داشت: در مجموع باید گفت که ما بد عمل کرده‌ایم. از یک طرف خام‌فروشی را ادامه دادیم و باعث شد به یک کشور تک محصولی تبدیل شویم و هر وقت آمریکا خواست ما را تحریم کند. وی تصریح کرد: اگر نفت را به چندین فراورده دیگر تبدیل می‌کردیم از یک طرف درآمد بیشتری برای کشور داشت و از طرفی تنوع صادرات ما زیاد می‌شد و دیگر قابل تحریم نبودیم. کافی بود این همه نفت را به بنزین تبدیل می‎‌کردیم و به کشورهای همسایه از جمله افغانستان، عراق و ... می‌فروختیم. در این شرایط دیگر قابل تحریم نبودیم. ما عملاً در زمین دشمن بازی کردیم. پالایشگاه به اندازه کافی تاسیس نکردیم که بنزین تولید کند و اشتغال برای کشور داشته باشد.

خادمی در بخش دیگری از گفتگوی خود با نبض نفت با اشاره به اینکه ایران طی چند سال اخیر بخشی از بازار گاز خود در منطقه را از دست داده است گفت: با توجه به اینکه بازار گاز منطقه را از دست می‌دهیم در آینده نمی‌دانیم با این گاز چه کار کنیم. وقتی که به ما التماس می‌کردند بازار را نگرفتیم. با توجه با اینکه قراردادهای گازی معمولاً طولانی مدت است و معمولا 20 یا 25 سال است ما خیلی ضرر کردیم و در این فرصت نتوانستیم مشتریان خود را نگه داریم.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر