/
۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹

رتبه جهانی ایران در صنعت برق

خنداب- رئیس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی توانیر گفت: رتبه جهانی کشور ایران در صنعت برق به جایگاه چهاردهم ارتقا یافته و هم اکنون شاهد پوشش ۱۰۰درصدی برق در کشور هستیم.
کد خبر : ۱۴۸۱۸

نبض نفت - محمد حسین متولی زاده بعد از ظهر پنجشنبه در جریان مراسم افتتاح پست ۲۳۰کیلوولت خنداب که توسط رئیس مجلس شورای اسلامی انجام گرفت، اظهار داشت: کشور ایران در صنعت برق از رتبه ۳۸ در ابتدای انقلاب به چهاردهم دنیا رسیده است.

رئیس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی توانیر افزود: این مهم به دلیل تلاش متخصصین چه در دولت و چه در بخش خصوصی محقق شده است و هم اکنون از  نظر خود کفایی در این حوزه وضعیتی بسیار مطلوب داریم به نحوی که ۹۵ درصد تجهیزات همین پست لجور که امروز به افتتاح رسید، در داخل کشور تامین شده است.

متولی زاده ادامه داد: مصرف برق در کشور در بخش کشاورزی و صنعت ۵۰ درصد است در حالی که این میزان در استان مرکزی  ۸۵درصد می باشد و این نشان دهنده آن است که در استان مرکزی در زمینه تولید و راه اندازی واحدهای صنعتی و فعالیت های کشاورزی تلاش بسیار چشمگیری انجام شده است.

رئیس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی توانیر خاطرنشان کرد: امروز در حالی که ۱.۵ میلیارد نفر در کره زمین از برق بی بهره هستند، ۱۰۰درصد کشورمان از نعمت برق برخوردارند و حجم ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور به ۸۰ هزار مگاوات رسیده است.

وی بیان داشت: اقتصاد برق در سال جاری نسبت به ۴۰ سال گذشته ۷۵ درصد ارزان تر شده و در بودجه سال ۹۸ هم رقم خوبی برای صنعت برق پیش بینی شده است.

رئیس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی توانیر ادامه داد: بیش از ۸۵ هزار میلیارد تومان از مطالبات تولیدکنندگان برق در کشور پرداخت شده که ۷۰ میلیارد تومان آن سهم نیروگاه ها است.

منبع: خبر گزاری مهر

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر