/
۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸

قیمت جهانی نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با ۰.۴۷ سنت، معادل ۰.۷۶ درصد افزایش به ۶۲ دلار و ۱۰ سنت رسید.
کد خبر : ۱۴۸۳۵

به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، پس از آنکه منابع آگاه گفتند عربستان تولید خود در ماه ژانویه را حدود 400 هزار بشکه کاهش داده و به 10.24 میلیون بشکه رسانده است، قیمت نفت روز جمعه افزایش داشت اما به دلیل تشدید نگرانی ها از کند شدن تقاضای جهانی افت قیمت هفتگی را به ثبت رساند.

نگرانی ها در مورد اختلافات تجاری میان آمریکا و چین نیز از عوامل افت شاخص ها در بازارهای مالی بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 0.47 سنت، معادل 0.76 درصد افزایش به 62 دلار و 10 سنت رسید. در معاملات هفتگی قیمت نفت برنت حدود 1.5 درصد کاهش داشت. قیمت نفت خام آمریکا هم در پایان معاملات روز جمعه با 8 سنت، معادل 0.15 درصد افزایش به 52 دلار و 72 سنت رسید، اما افت حدودا 5 درصدی را تجربه کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در مراسمی در کاخ سفید گفته، برنامه ای برای ملاقات با رئیس جمهوری چین قبل از اول مارس، موعد اتمام آتش بس تجاری میان دو کشور ندارد.

در مجلس نمایندگان آمریکا، نمایندگان از طرحی حمایت کرده اند که بر اساس آن تولید کنندگان عضو اوپک به دلیل رفتار ضد تراستی خود در تلاش برای کنترل قیمت نفت هدف اقدامات دولت آمریکا قرار می گیرند. صنعت نفت آمریکا با این طرح مخالف است، اما ترامپ در گذشته از طرحی اینچنینی حمایت کرده بود. یک مقام ارشد دولت ترامپ روز جمعه در پاسخ به سوالی در مورد موضع کاخ سفید در مورد این طرح گفت، آمریکا از رفتار مداخله جویانه در بازار از جمله از سوی کارتل ها حمایت نمی کند.

فیل فلین، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «من فکر می کنم ترامپ تمایل دارد در صورتی که این طرح به تصویب کنگره برسد آن را امضا کند.»

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر