/
۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰

ونزوئلا حساب‌های نفتی خود را به روسیه منتقل کرد

شرکت نفت دولتی ونزوئلا به مشتریان قراردادهای مشترک نفتی گفت که پرداخت پول فروش نفت را در حساب هایی که به تازگی در گازپروم بنک روسیه باز کرده واریز کنند .
کد خبر : ۱۴۸۶۰

به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز ، شرکت نفت دولتی ونزوئلا به مشتریان قراردادهای مشترک نفتی گفت که پرداخت پول فروش نفت را در حساب هایی که به تازگی در گازپروم بنک روسیه باز کرده واریز کنند .

این اقدام شرکت نفت دولتی ونزوئلا پس از آن صورت گرفت که آمریکا تحریم های جدید مالی شدیدی در 28 ژانویه وضع کرد که هدفش مسدود کردن دسترسی مادورو به درآمد نفت این کشور است .

حامیان خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا و رئیس جمهور موقت خودخوانده، اخیراً گفته اند که صندوقی برای قبول درآمدهای فروش نفت ونزوئلا تاسیس کرده اند .

آمریکا و چندین کشور دیگر خوان گوایدو را به عنوان رهبر قانونی ونزوئلا پذیرفته‌اند. مادورو گوایدو را عروسک خیمه‌شب‌بازی آمریکا می‌داند که قصد راه‌اندازی یک کودتا را دارد .

شرکت نفت دولتی ونزوئلا همچنین بر شرکای خارجیش فشار می‌آورد تا سهام خود را در قراردادهای مشترک در منطقه تولیدی کمربند اورینوکو نگه دارند . شرکای این قرارداد های مشترک عبارتند از : ایکویینر نروژ، چورون آمریکا و توتال فرانسه .

حتی پس از دور اول تحریم های مالی در 2017، قراردادهای مشترک شرکت نفت دولتی ونزوئلا حسابهای بانکی خود را در آمریکا و اروپا برای دریافت پول فروش نفت حفظ کردند. آنها همچنین از بانک‌های مشابه در آمریکا و اروپا برای واریز پول به حساب های شرکت نفت دولتی ونزوئلا در چین استفاده کردند .

چند هفته پیش شرکت نفت دولتی ونزوئلا دستورالعمل های بانکی جدید را به مشتریانش اعلام کرد و در حال انتقال حسابهایش است تا بتواند نفت خام را جداگانه صادر کند. این تصمیم در بحبوحه درگیری با برخی شرکت ها صورت گرفت که کارکنانشان را از کاراکاس از زمان اعمال تحریم های آمریکا در ژانویه خارج کردند .

این تحریم‌ها به شرکت‌های نفتی آمریکایی که در ونزوئلا کار میکنند مثل چورون و شرکت‌های خدمات نفتی مثل هلیبورتون و بیکر هیوز جنرال الکتریک و اسچلامبرگر مهلت داد تا تمام عملیات هایشان را در این کشور آمریکای جنوبی متوقف کنند .

اتحادیه اروپا کشورهای عضو را تشویق کرده دولت موقت جدید به رهبری خوان گوایدو را تا زمان برگزاری انتخابات جدید به رسمیت بشناسند. اروپا همچنین اعلام کرد که می‌تواند برای جلوگیری از دسترسی مادورو به درآمدهای نفت، تحریم‌های مالی وضع کند .

ونزوئلا در زمان مادورو شاهد فروپاشی اقتصادی است که باعث شده بسیاری از مردم سوء تغذیه داشته باشند و به دنبال دارو سرگردان باشند . تقریباً 3 میلیون ونزوئلایی از کشور خارج شده‌اند .

تحریم‌های طراحی شده برای دور کردن مادورو از درآمد نفتی، ناوگانی از نفتکش های پر از نفت ونزوئلا را در سواحل سرگردان کرده چون مشتریان با مسئله پرداخت مشکل دارند .

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر