/
۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷

صادرات نفت یمن به ۷۵ هزار بشکه در روز می‌رسد

دولت تحت حمایت عربستان در عدن قصد دارد تولید نفت خام خود را تا ۱۱۰ هزار بشکه در روز در ۲۰۱۹ بالا ببرد و صادراتش را به حدود ۷۵ هزار بشکه در روز برساند .
کد خبر : ۱۴۸۷۷

به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، دولت در تبعید یمن به پشتیبانی عربستان امیدوار است تولید نفت خام خود را تا 110 هزار بشکه در روز در 2019 بالا ببرد و صادراتش را به حدود 75 هزار بشکه در روز برساند .

دولت عبد ربه منصور هادی، شهر بندری جنوب عدن و مناطق حاوی میادین نفت و گاز یمن را کنترل می‌کند. گروه حوثی با حمایت ایران پایتخت یمن، صنعا و پایانه نفتی رأس عیسی در ساحل غربی را در کنترل خود دارد .

تولید نفت یمن از 2015، زمان مداخله ائتلاف نظامی به رهبری عربستان در جنگ یمن به منظور بازگرداندن دولت هادی به قدرت، فروپاشیده است .

وزیر نفت هادی گفت:« ما به تولید نفت از چهار بلوک ادامه می دهیم و قصد داریم خط لوله ای به دریای عمان برای از سرگیری صادرات از این بلوک ها بسازیم» .

جنگ تولید انرژی را خفه کرده و یک ترمینال و خط لوله کلیدی یمن را بسته است .

یمن به طور متوسط 50 هزار بشکه در روز نفت خام در 2018 در مقایسه با حدود 127 هزار بشکه در روز 2014 تولید کرد. صادرات نفت این کشور در سال گذشته کم بود  .

طبق اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ذخایر ثبت شده یمن حدود 3 میلیارد بشکه است .

وزیر نفت دولت تحت حمایت سعودی گفت که یمن می خواهد تولید گاز طبیعی مایع را هم از سر بگیرد . تولید این محصول در اثر جنگ متوقف شده بود .

او گفت:« کشور ما سه سال است تحت تاثیر جنگ قرار دارد ولی خدا را شکر حالا همه چیز به روال سابق برمی‌گردد و امیدواریم 2019 سالی خوب برای یمن باشد» .

وی پیش‌بینی کرد تولید گاز طبیعی مایع در 2019 به 6.7 میلیون تن برسد که نیمی از آن صادر خواهد شد .

وزیر نفت دولت تبعیدی یمن گفت:« در 2020 امیدواریم تمام تولید گاز طبیعی مایع خود را صادر کنیم که بیشتر آن به مشتریان آسیایی خواهد بود». وی همچنین اشاره کرد که شرکتهایی مثل توتال، هانت اویل که مقرش در آمریکاست و شرکت های کره ای پروژه های انرژی را راه اندازی میکنند .

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر