/
۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲

کشف نفت، وضعیت آفریقای جنوبی را تغییر می‌دهد

آفریقای جنوبی به تازگی مقادیر زیادی گاز طبیعی و میعانات گازی در میادین دریایی کشف کرده است. این اکتشاف می‌تواند شرایط آفریقای جنوبی را تغییر دهد .
کد خبر : ۱۴۸۸۱

به گزارش نبض نفت به نقل از اویل پرایس، یکی از نکات نوید بخش برای اکتشاف نفت در سال جاری ، آفریقای جنوبی است که به تازگی مقادیر زیادی گاز طبیعی و میعانات گازی در میادین دریایی آن کشف شده است. این اکتشاف می‌تواند یک منطقه اکتشافی جدید برای شرکت‌های بزرگ نفتی باز کند و تقدیر انرژی آفریقای جنوبی را تغییر دهد .

شرکت فرانسوی توتال در این هفته اعلام کرد که کشفی قابل ملاحظه در سواحل جنوبی آفریقای جنوبی داشته است .

کوین مک لاچلن ، نایب‌رئیس ارشد اکتشاف توتال گفت:« با این کشف، توتال یک بازی جهانی جدید نفت و گاز را آغاز کرده و قصد دارد حفاری‌های دیگری در این بلوک داشته باشد» .

طبق گفته پاتریک پویان، مدیر اجرایی توتال، این اکتشاف می‌تواند حاوی یک میلیارد بشکه معادل های نفتی گاز و منابع میعانات گازی باشد .

توتال و شرکایش، قطر پترولیوم ، سی ان آر اینترنشنال و کنسرسیوم آفریقایی مین استریت حالا قصد دارند در سال جاری اطلاعات لرزه شناسی سه بعدی را به دست آورند و چهار چاه دیگر را طبق مجوز حفاری کنند .

گوئد مانتاشه، وزیر منابع معدنی آفریقای جنوبی گفت:« برای کشور ما هیجان انگیز است. این یک رونق عمده برای اقتصاد است و ما از آن استقبال می‌کنیم و در عین حال به دنبال سرمایه‌گذاری برای رشد اقتصاد مان هستیم ».

اتاق انرژی آفریقا هم اولین کشف مهم آب‌های عمیق را در آفریقای جنوبی تبریک گفت :« این اولین قدم بزرگ برای کشوری است که هنوز متکی به واردات نفت و گاز است علی‌رغم ذخایر عظیم نفتی که در خاک و آب آن قرار دارد» .

طبق اتاق انرژی آفریقایی، این  اکتشاف می‌تواند مسیر اقتصاد آفریقای جنوبی را تغییر دهد و به کاهش وابستگی این کشور به واردات نفت و گاز کمک کند .

گرچه این چاه یک اکتشاف نفتی نیست، ولی اگر چاه برالپادا طبق تخمین ها، تا یک میلیارد بشکه معادل های نفتی داشته باشد، برای آفریقای جنوبی متحول کننده است .

آفریقای جنوبی یکی از مناطق حساس و نویدبخش حفاری اکتشافی است که شرکت مشاوره وود مکنزی در سال جاری به همراه غنا ، برزیل، مکزیک، خلیج مکزیک آمریکا ودریای بارتنرز در نروژ شناسایی کرده است .

اکتشاف آب های عمیق توتال در آب های آفریقای جنوبی، موجی جدید برای حفاری در منطقه ایجاد کرده است با این امید که یک میلیارد بشکه دیگر هم کشف شود .

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر