/
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴
خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با نبض نفت:

تقدیر کنایه‌آمیز خادمی از وزارت نفت

خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص تمایل وزارت نفت برای عقد قرارداد با شرکت‌های ایرانی گفت هر چند که ممنون مسئولان هستیم که با شرکت‌های ایرانی قرارداد بستند اما امیدوار هستیم این نوع قراردادها همیشگی باشد.
کد خبر : ۱۴۸۸۶
تقدیر کنایه‌آمیز خادمی از وزارت نفت

هدایت‌اله خادمی نماینده مردم شهرستان‌های ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در یک گفتگوی اختصاصی با نبض نفت در خصوص عقد قراردادهای اخیر وزارت نفت با بخش خصوصی برای توسعه میادین نفتی کشور گفت: بعد از شش سال الان باید متوجه شویم که باید با شرکت‌های ایرانی قرارداد ببندیم. چرا شش سال پیش این کار را نکردیم. چرا شش سال پیش دست بر روی دست گذاشتیم و با شرقی‌ها به خصوص با چینی‌ها بدرفتاری کردیم که از کشور بروند.

خادمی توجه زیاد به آمریکا و اروپا را یک اشتباه راهبردی دانست و گفت: انتظار داشتیم آمریکا و اروپایی‌ها بیایند کار کنند و با خودشان پول بیاورند و ما راحت بنشینیم تا آنها کارها را خودشان انجام دهند. شما داستان توتال را می‌دانید. با قراردادهای IPC مملکت را سرگرم کردند و کشور را در حالت عقب مانده نگه داشتند. همان موقع آقایان می‌گفتند ایرانی نمی‌تواند کار کند، ایرانی منابع مالی ندارد و ....

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: حالا که همه شرکت‌های خارجی رفته‌اند می‌گویند شرکت‌های ایرانی بیاید و بعدش هم بگویند دیدید که شرکت‌های ایرانی نمی‌توانند کار کنند. به نظر من الان دیگر فایده ندارد. هر چند که ممنون مسئولان هستیم که با شرکت‌های ایرانی قرارداد بستند اما امیدوار هستیم این نوع قراردادها همیشگی باشد و در صورت باز شدن دریچه کوچکی برای شرکت‌های خارجی، این قراردادها را ملغی نکنند. مدیرعامل سابق شرکت حفاری شمال افزود: وقتی در تنگنا هستیم به سراغ شرکت‌های ایرانی می‌رویم و وقتی فضا باز می‌شود می‌گوییم ایرانی‌ها بلد نیستند و ایرانی‌ها تکنولوژی و پول ندارند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر