/
۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴

ثبت یک هزار و 270 روز کار بدون حادثه در دستگاه حفاری 39 فتح

رئیس دستگاه حفاری سنگین 39 فتح شرکت ملی حفاری ایران از ثبت یک هزار و 270 روز کار بدون حادثه در این دستگاه تا نیمه نخست امسال خبر داد.
کد خبر : ۱۵۰۱۹

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، سید محمد صالحی در این باره گفت: این موفقیت حاصل فرهنگ سازی،رعایت استاندارد های کار و نظارت ایمنی در بخش های عملیاتی شرکت بویژه در دستگاه های حفاری بوده است.

وی با بیان اینکه دستگاه حفاری 39 فتح از سال 94 به ناوگان شرکت پیوست و در شمار دکل های روز آمد است، افزود: کارکنان این دستگاه بین دو تا 30 سال سابقه کار دارند و همگی دانش آموخته مراکز دانشگاهی و آموزشگاه تکنولوژی حفاری از مقطع کاردانی تا کارشناشی ارشد هستند.

صالحی با اشاره به اینکه دستگاه حفاری سنگین رده فتح به دکل های اطلاق می شود که تمام برقی و دارای توان دو هزار اسب بخار می باشند، اظهار کرد: دستگاه 39 فتح تحت سرپرستی مدیریت عملیات حفاری خشکی – 2 شرکت قرار دارد و در حفاری چاه های اکتشافی، توسعه ای و توصیفی به کار گیری می شود.

 رئیس دستگاه حفاری سنگین 39 فتح شرکت ملی حفاری ایران به 28 سال سوابق کاری خود در بخش عملیات حفاری شرکت اشاره و گفت: از این  مدت چهار است که به عنوان رئیس دستگاه حفاری 39 فتح خدمت می کند.

 وی در پیوند با این مطلب افزود: تلاش جمعی کارکنان در این دستگاه اهتمام ویژه به رعایت مقررات و ضوابط HSE بوده است و در این دستگاه کار در شرایط ایمن اولویت نخست به شمار می آید.

صالحی در خصوص موقعیت کنونی دستگاه حفاری 39 فتح توضیح داد: این دستگاه در زمان حاضر در گستره عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون در مناطق نفتخیز جنوب در حال حفر یک حلقه چاه  است.

وی مدت پیش بینی شده برای حفر این چاه را 140 روز و عمق حفاری را افزون بر چهار هزار و 500 متر عنوان کرد که با توجه به هماهنگی و همکاری نزدیک با کارفرما عملیات حفاری بر اساس برنامه دنبال می شود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر