/
۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱

صادرات نفت ایران صفر نمی شود

شبکه العین امارات اعلام کرد ایران به دنبال بازارهای جدید نفت است که این موضوع موجب می شود تا صادرات نفت ایران صفر نشود.
کد خبر : ۱۵۰۲۹

به گزارش نبض نفت به نقل از شبکه العین امارات، بسته دوم تحریم های آمریکا علیه ایران موجب شده است تا زندگی اقتصادی ایرانی ها با بحران مواجه شود این تحریم ها به ویژه در صنعت نفت ایران مشهود است، زیرا که منابع مهم از درآمد کشور ایران است.

سازمان کشور های صادر کننده نفت هفته گذشته گزارش ماهانه تولید نفت اعضای اوپک را منتشر کرد که در آن گفته شد ایران تولید بالای خود را کاهش داده است و تولید نفت ایران از روزانه 3 میلیون 900 هزار بشکه به روزانه 2 میلیون 754 هزار بشکه در روز در ماه ژانویه رسانده است و این میزان تولید دقیقا به میزان نیمه اول سال 2015 یعنی قبل از گفت وگوهای هسته ای ایران با 5 کشور بزرگ جهان بود.

آنچه که مشخص است و سازمان اوپک نیز به آن اشاره کرده است کاهش تولید نفت ایران از اکتبر 2018 آغاز شد به طوریکه تولید نفت ایران به در ان ماه به 3 میلیون 330 هزار بشکه در روز رسید.

آمریکا تحریم های نفتی علیه ایران را از 5 نوامبر 2018 پیاده سازی کرد و هدفش صفر کردن صادرات و تولید نفت ایران است.

با این شرایط ایران چاره ای جز کاهش تولید نفت خود ندارد؛ هر چند که با سیاستهایی به دنبال این است تا صادرات نفتش صفر نشود که البته تا کنون نیز موفق بوده است.

آنچه که این روزها در اقتصاد ایران شاهد هستیم تکرار دوباره تاریخ در اعمال تحریم ها علیه ایران است  بهطوریکه اثرات مختلف در بخش های اقتصادی این کشور گذاشته و در کنارآن موجب کاهش سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران نیز شده است.

با این حال دولت آمریکا 8 کشور از بزرگترین مشتریان نفت ایران را از تحریم های نفتی معاف کرد اما با این حال ایران به دنبال گروه جدیدی از مشترینا نفت است تا نفت خود را به آنها عرضه کند.

وزارت اقتصاد ایران اخیرا اعلام کرده است ایران پروژه هایی دارد که می تواند اتکا به درآمد نفت را کاهش دهد و کشور را از طریق دیگر درآمدها اداره کند که باید دید آیا ایرانی ها توانایی عبور از این بحران را دارند یا اینکه فقط از لحاظ سیاسی چنین صحبتی از سور وزارت اقتصاد ایران مطرح شده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر