/
۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
نماینده صومعه‌سرا و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با نبض نفت:

مجلس و حاکمیت از وزیر نفت حمایت می‎‌کنند

دلخوش نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس تاکید کرد اگر نقدهایی هم به وزیر نفت و این وزارتخانه داشته باشیم موضوع داخلی است اما من معتقد هستم آقای زنگنه یکی از افراد متخصص حوزه نفت است و در این شرایط مجلس و حاکمیت به صورت جدی از وی حمایت می‌کنند.
کد خبر : ۱۵۰۳۹
مجلس و حاکمیت از وزیر نفت حمایت می‎‌کنند
سید کاظم‌دلخوش اباتری نماینده صومعه‌سرا و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در یک مصاحبه اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری نبض نفت ضمن تشکر از وزارت نفت، کارکنان و متخصصین این وزارتخانه در خصوص قیمت قیر گفت: اعتقاد ما این است که در شرایط فعلی که مردم در شرایط بد اقتصادی هستند باید از هر راهی مقدور است دولت، مجلس و حاکمیت کمک کند تا مشکلات مردم حل شود. یکی از این راه‌ها تامین قیر برای آسفالت روستاها، داخل شهرها، مدارس، طرح‌های هادی بنیاد مسکن است.

وی افزود: در سال گذشته به دلیل ناقص بودن مصوبه مجلس ما مجبور شدیم استفساریه بیاوریم و با جلسات متعددی که گذاشته شد وزارت نفت قیر مورد نیاز را در پایان سال تحویل می‎دهند. دلخوش تصریح کرد: با اصلاحی که امروز در قانون لایحه بودجه صورت گرفت در سال آینده تحویل قیر به نهادهای مرتبط از اول سال شروع می‌شود و به پایان سال موکول نمی‌شود. این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از افزایش قیمت قیر در ماههای اخیر انتقاد کرد و گفت:: در حالی که صادرات قیر کم شده است ناگهان قیمت قیر را افزایش دادند و این کار درستی نبود. در خصوص تامین تناژ قیر ما باید کلمه حداقل را در لایحه بودجه می‌آوردیم. برای سال آینده مبلغ ۶۰۰۰ میلیارد تومان پول به وزارت نفت داده شد که خارج از سهم دولت، قیر مصرفی ارگان‌ها و ادرات و دستگاه‌های مرتبط را در اختیار آنها قرار دهد تا این نهادها از این قیر برای حل مشکلات مردم در شهرها و روستا استفاده کنند. پیش‌بینی شده که که حداقل ۴ میلیون تن قیر با این مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان تامین شود. این پیشنهاد در جلسه روز گذشته مجلس تصویب شد و مجلس هم به آن رای مثبت داد. لازم است وزارت نفت در جهت تامین آن اقدام کند و قدم بردارد اگر موردی هم باشد ما پیگیری‌های لازم را خواهیم داشت.

دلخوش در خصوص انتقادهایی که این چند ماه اخیر به وزارت نفت و شخص وزیر مطرح شده گفت: در شرایط فعلی ما شاید نقدهایی هم داشته باشیم ولی به نظر من وزیر نفت امروز دارد به خوبی از منافع کشور دفاع می‌کند و تا جایی که می‌تواند تلاش می‌کند شرایط تحریم را پشت‌سر بگذارد. ما باید مسئولین ذی‌ربط را حمایت کنیم خصوصا در شرایط فعلی باید به این وزارتخانه کمک کنیم تا بتوانیم یه اهداف نظام برسیم و اجازه ندهیم دشمنان ما تصمیم‌هایشان را عملی کنند. نماینده مردم صومعه سرا در پایان در رابطه با تعامل وزیر نفت با مجلس تصریح کرد: من اعتقاد دارم آقای زنگنه در عرصه نفت یکی از افراد متخصص است و تجربه زیادی دارد اگر مشکلاتی هم باشد داخلی خودمان است و اکنون مجلس و حاکمیت از او حمایت می‌کند.

تهیه و تولید: سیدمسعود حسینی

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر