/
۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸

طراحی، تولید و توسعه سامانه مدیریت نگهداری و تعمیرات

کارشناسان اداره مهندسی و برنامه ریزی تعمیرات مدیریت امور مهندسی شرکت ملی حفاری ایران موفق به طراحی، تولید و توسعه سامانه تخصصی مدیریت نگهداری و تعمیرات (سام نت) شدند .
کد خبر : ۱۵۰۴۶
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران این نرم افزار که با همکاری مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت و یک شرکت بخش خصوصی تهیه شده روز یکشنبه (28 بهمن) در نشست صبحگاهی عملیات حفاری با  حضور مدیرعامل و مدیران ارشد شرکت رونمایی و  مورد بهره برداری قرار گرفت .

در مراسم رونمایی از این سامانه، سرپرست برنامه ریزی تعمیرات مدیریت امور مهندسی شرکت توضیح داد: این نرم افزار پس از آزمایش های میدانی در شش دستگاه حفاری، هم اکنون آماده بهره برداری در تمامی دستگاه های حفاری و  مدیریت نت شرکت می باشد .

ایمان محمدی در بیان کارکردها و ویژگی های این نرم افزار به تلاش های شش ساله کارشناسان و دست اندرکاران این پروژه  اشاره کرد و گفت: این سامانه با هدف آسان سازی  برنامه ریزی، مدیریت و اداره امور مرتبط با نگهداری و تعمیرات و افزایش قابلیت اطمینان تجهیزات تهیه شده است .

 وی افزود: سام نت با بهره گیری از ماژول های کاربردی و ویژگی های عملیاتی خاص، تمامی راهبردهای نگهداری و تعمیرات را پشتیبانی و با ارایه گزارش های تحلیلی از سوابق و وجود داشبوردهای مدیریتی می تواند در حوزه مدیریت دارایی های فیزیکی نقشه راه  در اختیار مدیران و کارشناسان قرار دهد .

محمدی اظهار کرد: این سامانه  تحت وب بوده و شامل بخش های تخصصی سامانه های CMMS نظیر صدور مکانیزه دستور کار صنعتی، اطلاعات پایه تجهیز، کارتابل تعمیرات پیشگیرانه، نگهداری بر اساس پایش وضعیت، ماژول روغن و قطعات یدکی ، اطلاعات پیمانکاران و سایر گزارش ها  می باشد .

سرپرست برنامه ریزی تعمیرات مدیریت امور مهندسی شرکت در پیوند با این مطلب گفت: با راه اندازی این سامانه، دسترسی به اطلاعات فنی تجهیزات دستگاه های حفاری و  سوابق تعمیرات آنها به صورت آنلاین با استفاده از شبکه های داخلی قابل دسترس خواهد بود .

وی در زمینه سایر مزیت های این سامانه افزود: گردش کارتابلی فعالیت های تعمیراتی در این نرم افزار موجب حذف رفت و آمد کارکنان به منظور دریافت مجوزهای لازم می شود و  این موضوع تاثیر  بسزایی در شتاب بخشیدن به انجام فعالیت های تعمیراتی و افزایش بهره وری دارد .

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر