/
۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸

هند به خرید نفت خود از ونزوئلا ادامه می‌دهد

یک مقام دولتی هند اعلام کرد که هند برای تعیین ارزش واردات نفت از هر کشوری، ملاحظات تجاری و سایر عوامل مربوطه را در نظر خواهد گرفت.
کد خبر : ۱۵۰۵۷

به گزارش نبض نفت به نقل از راشاتودی، پس از این که مقامات بلندپایه آمریکا در مورد خرید نفت از ونزوئلا به کشورهای جهان هشدار دادند، یک مقام دولتی هند اعلام کرد که هند برای تعیین ارزش واردات نفت از هر کشوری، ملاحظات تجاری و سایر عوامل مربوطه را در نظر خواهد گرفت.

 پس از این که مانوئل کوئه‌وه‌دو، وزیر انرژی ونزوئلا، در سفر ناگهانی خود به هند، گفت که کشورش مایل است نفت بیشتری به بازار درحال رشد هند بفروشد، مشاور امنیت ملی آمریکا، جان بولتون، به کشورها و شرکت‌های جهان در مورد خرید نفت از ونزوئلا هشدار داد.

 جان بولتون در توئیتی که در آن مقاله بلومبرگ در مورد روابط نفتی هند و ونزوئلا مورد اشاره قرار گرفته بود، گفت: کشورها و شرکت‌هایی که به مادورو کمک می‌کنند منابع ونزوئلا را بدزدد، فراموش نخواهند شد.

 راویش کومار، سخنگوی وزارت روابط خارجه هند، در کنفرانس خبری گفت: ونزوئلا رییس اوپک و جی‌ای‌سی‌اف (اوپک گاز) است.   ما هیچ سیستم تهاتری و مبادله کالا به کالایی با ونزوئلا نداریم. ملاحظات تجاری و سایر عوامل مرتبط، ارزش تجارت ما با هر کشوری را تعیین می‌کند. هند و ونزوئلا از روابط نزدیک و هماهنگی برخوردارند.

ماه گذشته با آغاز بحران سیاسی در ونزوئلا، رسانه‌های هندی اعلام کردند که کشورشان همچنان یکی از بزرگترین واردکنندگان نفت خام ونزوئلا باقی مانده است. واردات نفت هند از ونزوئلا، که دارای بزرگترین منابع نفتی جهان است، به روزانه ۴۰۰ هزار بشکه می‌رسد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر