/
۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱

تولید نفت شیل چین تا ۲۰۲۵ به ۲۰۰ هزار بشکه در روز می‌رسد

مورگان استنلی انتظار دارد تولید نفت شیل چین بتواند به ۱۰۰ هزار تا ۲۰۰ هزار بشکه در روز تا ۲۰۲۵ برسد که در مقایسه با میلیون‌ها بشکه تولید شده به صورت روزانه در آمریکا هیچ است.
کد خبر : ۱۵۰۹۹

به گزارش نبض نفت به نقل از اویل پرایس، طبق نظر مورگان استنلی چاه نفت پتروچاینا در یک میدان نفتی شیل در غرب چین می‌توان یک پتانسیل اقتصادی قوی شیل برای اولین بار در بزرگترین وارد کننده نفت خام جهان باشد .

شرکت نفت پترو چاینا روزانه 100 تن نفت معادل 733 بشکه از میدان نفتی جیمسار در استان غربی ژینجیانگ تولید می‌کند که نشان می‌دهد حفاری شیل می‌تواند بالاخره پتانسیلی اقتصادی در چین باشد .

اندی منگ، تحلیلگر شرکت خدمات مالی و سرمایه گذاری چند ملّتی مورگان استنلی گفت:« به نظر ما اکتشاف نفت شیل جیمسار باعث انقلاب نفت شیل در چین خواهد شد» .

پتانسیل حفاری بیشتر احتمالاً هزینه سرمایه ای برای شیل را در سال جاری افزایش می دهد و به نفع شرکت های خدمات دهی به میادین نفتی ساحلی است .

رونق شیل در چین می‌تواند بخشی از انقلاب شیل آمریکا باشد . مورگان استنلی انتظار دارد تولید نفت شیل چین بتواند به 100 هزار تا 200 هزار بشکه در روز تا 2025 برسد که در مقایسه با میلیون‌ها بشکه تولید شده به صورت روزانه در آمریکا هیچ است. طبق تخمین های اداره اطلاعات انرژی آمریکا، 7 منطقه اصلی شیل در آمریکا در ژانویه روزانه 8.117 میلیون بشکه تولید کردند و انتظار می‌رود تولیدشان برای فوریه 62 هزار بشکه افزایش یابد .

بزرگترین تولید کنندگان انرژی چین اخیرا شروع به بهره برداری از چاه های نفت و گاز بیشتری کرده اند و هدفشان افزایش تولید نفت و گاز طبیعی داخلی در این کشور بزرگ وارد کننده نفت است .

شرکت نفت ملی چین (سی ان پی سی) و سینوپک با فشار دولت برای تقویت عرضه داخلی انرژی، در حال بالا بردن سرمایه گذاری برای افزایش تولید نفت و گاز داخلی و شتاب دادن به حفاری در ساختارهای نفت و گاز غرب چین هستند .

تقاضا برای نفت در چین رو به افزایش است ولی تولید داخلی در سال های اخیر به خاطر تخلیه میدان های نفتی قدیمی کاهش یافته است. این مسئله باعث واردات گرانقیمت نفت شده و چین را به بزرگترین وارد کننده نفت خام جهان تبدیل کرده است. زی جینپینگ، رئیس جمهور چین به شرکت‌های دولتی دستور داد تولید داخلی نفت و گاز را تقویت کنند و این شرکت‌ها در حال اجرای این دستور هستند .

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر