/
۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲

معرفی سامانه مدیریت برنامه‌ریزی هوشمند در منطقه لاوان

سامانه مدیریت برنامه‌ریزی هوشمند، روز دوشنبه 29 بهمن در منطقه عملیاتی لاوان معرفی شد.
کد خبر : ۱۵۱۵۲

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی منطقه لاوان، در این راستا جلسه‌ای با حضور رییس منطقه و کارشناسان و مسئولان واحدهای عملیاتی، در سالن کنفرانس اداره مرکزی منطقه برگزار شد.

مهندس علی‌آبادی رییس منطقه لاوان در این زمینه گفت: بر اساس صلاحدید و  سیاست‌گذاری منطقه مقرر شد همکاران ما در واحد برنامه‌ریزی مسئولیت همه پروژه‌ها، کنترل آن و ارائه گزارش پیشرفت‌ها را در برنامه کاری خود داشته باشند.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به درایت و هوشمندی، همکاران عزیز توانستند در مدت شش ماه با برنامه‌ریزی به عمل آمده و زحماتی که به صورت تیمی انجام دادند سامانه‌ای را تدوین نمایند که به واسطه آن واحدهای مختلف در اجرای یک پروژه به هم مرتبط می‌شوند. جا دارد از خدمات بی‌شائبه مهندس مهرنیا از همکاران خوب ما در مناطق نفتخیز جنوب که زحمت تدوین این پروژه را تقبل نمودند تقدیر و تشکر کنیم.

او در ادامه گفت: امیدواریم با ایجاد این سامانه، نقاط کور و مسیرهای بحرانی پروژه‌ها، پیش از آنکه آنها را به چالش بکشاند شناسایی و مرتفع گردد. وی در پایان گفت: پیشرفت ما باید مستمر باشد و سیستم را به صورت شناور و به‌روز متحول سازیم.

سپس مهندس حسن طالب‌زاده جانشین برنامه‌ریزی منطقه لاوان ضمن تقدیر و تشکر از  همه واحدهایی که در راه‌اندازی این سامانه تلاش کردند گفت: آنچه واحدهای هر سازمان را از یکدیگر متمایز می‌سازد میزان بهکارگیری فناوری اطلاعات در آن سازمان‌هاست، از این رو واحد برنامه‌ریزی منطقه عملیاتی لاوان با یاری مهندس مهرنیا که از نخبگان و فعالان حوزه فناوری اطلاعات در مناطق نفتخیز به شمار می‌رود اقدام به طراحی و تدوین یک سامانه جامع نرم‌افزاری با عنوان «مدیریت برنامه‌ریزی هوشمند» نمود که به موجب آن گردش اطلاعات در واحدهای مرتبط آسان‌تر شده و از گزارش‌های پویا و ثابت سامانه، بهره‌برداری می‌نمایند.

به گفته وی، محدوده عملیاتی که قرار است این سامانه پوشش دهد به شرح زیر است:

اطلاع‌رسانی، کنترل و مدیریت شرح نیازها (شناسنامه‌ها) از لحظه دریافت تا مرحله دریافت اعتبار از مدیریت برنامه‌ریزی ستاد .

اطلاع‌رسانی، کنترل و مدیریت برگزاری مناقصه‌ها و استعلام‌های منطقه.

اطلاع‌رسانی، کنترل و مدیریت پروژه‌های سرمایه‌ای که منطقه عملیاتی لاوان مجری آنهاست همچنین امور عملیاتی که جنبه ON GOING داشته و در سقف معاملات متوسط از طریق بودجه جاری، تامین اعتبار شده است.

اطلاع‌رسانی، کنترل و مدیریت پرداخت‌های مالی به پروژه‌ها (مجری منطقه)، که با تکمیل صورت‌وضعیت‌های مکانیزه چرخه آن نیز کامل می‌گردد.

وی افزود: با راه‌اندازی این سامانه قرار است فرآیند واحدهای برنامه‌ریزی به همراه واحد امور قراردادها به طور کامل و بخشی از واحد امور مالی که در ارتباط با پرداخت‌های مالی به پروژه‌ها فعالیت می‌نمایند، مکانیزه شود.

جانشین برنامه‌ریزی منطقه لاوان افزود: این سامانه در دو محیط Windows  و Web با قابلیت گزارش‌گیری به صورت ثابت و پویا با بهره‌گیری از تکنولوژی (.NETFrameWork) و معماری طراحی MVP در بخش ویندوز و MVC در بخش وب با زبان برنامه‌نویسی (C#) تدوین شده و مقرر است پس از ارائه سامانه و مستندات مربوطه به واحد طراحی، توسعه و نگهداشت سیستم‌های کاربردی و تایید آن، در منطقه عملیاتی لاوان از فروردین‌ماه 1398 به صورت عملیاتی مورد بهره‌برداری قرار ‌گیرد.

گفتنی است، مهندس علی‌آبادی در این جلسه از رییس و کارشناسان واحد ICT منطقه در به ثمر نشستن این پروژه و واگذاری سخت‌افزارها و سرور فیزیکی و زیرساخت‌های شبکه که همکاری تنگاتنگی با آقای مهرنیا داشته‌اند قدردانی کرد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر