/
۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱

سامانه پرداخت فوری اروپا تهدیدی برای شرکت‌های آمریکایی

به دنبال راه‌اندازی «سامانه پرداخت فوری هدف» از سوی بانک مرکزی اروپا و استفاده اروپایی‌ها از آن برای انجام تراکنش، فعالیت شرکت‌های پرداخت امریکایی در اروپا محدود می‌شود.
کد خبر : ۱۵۲۸۶

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی بانک خورمیانه، کمیسیون اروپا اعلام کرد در حال بررسی قوانین جدیدی برای سرعت بخشیدن پیوستن بانک های اروپایی به «سامانه پرداخت فوری هدف» است که در سال گذشته میلادی توسط بانک مرکزی اروپا راه اندازی شد و چالشی برای شرکت‌های پرداخت مانند PayPal، مسترکارت و ویزا کارت شده است.

در همین حال، این سامانه به افراد و شرکت ها اجازه می دهد تا در اروپا ظرف چند ثانیه انتقال یورو را انجام دهند و این موضوع اکنون چالشی برای شرکت های آمریکایی از قبیل PayPal، گوگل NASDAQ، فیس بوک و آموزن شده است. همچنین این طرح چالشی می شود برای شرکت پرداخت علی بابا موسوم به علی پی و تنسِنت که در حال حاضر در اروپا خدمات پرداخت را در سطح وسیعی ارائه می دهند.

اما بانک‌های اروپایی تاکنون برای پیوستن به «سامانه پرداخت فوری هدف» به کُندی پیش رفته‌اند و کمیسیون اروپا در حال بررسی اقدامات احتمالی برای تسهیل استفاده آنها از این سامانه است.

در همین حال والدیس دومبروفسکیس نائیب رییس کمسیون و مسئول خدمات مالی اتحادیه اروپا گفت: در حال بررسی این موضوع هستیم که آیا یک رگولاتوری قدرتمندتر برای سرعت بخشیدن به این فرآیند لازم است یا خیر.

وی افزود: سیستم بانک مرکزی اروپا پتانسیل مختل کردن روش های فعلی پرداخت از قبیل کارت ها را حداقل در پرداخت ها به یورو دارد. شرکت های مسترکارت و ویز کارت در حال حاضر بازار اروپا را برای پرداخت های کارتی در اختیار دارند که این موضوع تهدیدی جدی برای آنها به شمار می آید. مسئول خدمات مالی اتحادیه اروپا گفت: ظرف چند سال به دنبال آن هستیم که اروپا استانداردهای جهانی برای فناوری پرداخت وضع کند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر