/
۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳

بازتاب گسترده اخبار بانک ملی ایران با محور «ملی شو»

اخبار این هفته بانک ملی ایران تحت تاثیر رویداد سالانه این بانک بود. «ملی شو 2» بازتاب گسترده ای در میان رسانه ها داشت.
کد خبر : ۱۵۳۰۹

به گزارش نبض نفت به نقل ازروابط عمومی بانک ملی ایران

«ملی شو» نماد تحول گرایی است

 با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان ثبت احوال، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی، اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران و جمعی از اصحاب رسانه، تازه ترین محصولات بانک ملی ایران در رویداد «ملی شو 2» رونمایی شد.

مدیرعامل بانک در این رویداد با بیان این که این بانک همواره در تحول گرایی پیشتاز بوده است، گفت: «ملی شو» نماد پررنگ این تحول گرایی طی تاریخ 90 ساله بانک است.

دکتر محمد رضا حسین زاده با اشاره به این که دنیا در حال تجربه کردن تحولات روزمره در حوزه دیجیتال است، ادامه داد: بانک ملی ایران از این قافله عقب نمانده و در هر دوره با معرفی محصولات جدید و به روز خود، یک سازمان پویا و زنده را به نمایش گذاشته است.

به گفته وی، آن چه در دومین «ملی شو» عرضه شده، تنها بخش کوچکی از توانمندی های این بانک است، به طوری که قرار است هر سال در رویدادهای مشابه، تازه ترین دستاوردها و توانمندی های این بانک در معرض دید مخاطبان قرار داده شود.

حسین زاده با تاکید بر این که محصولات عرضه شده در «ملی شو» حاصل فکر و ایده متخصصان داخلی این بانک و نیز دانشجویان و دانشمندان ایران است، اظهار کرد: همه نرم افزارها و عمده سخت افزارهای ارائه شده در این رویداد در داخل کشور ایده پردازی و طراحی شده، در حالی که این تنها بخشی از توانایی های ماست.

مدیرعامل بانک ملی ایران، حجم گسترده این محصولات را عامل اصلی برپایی رویداد «ملی شو» دانست و خاطرنشان کرد: طبیعی است که این میزان محصول باید در یک نمایشگاه اختصاصی عرضه می شد و از سوی دیگر، اکنون «ملی شو» به یک برند ارزنده زیرمجموعه بانک ملی ایران تبدیل شده است.

BTM، کیف پول، سککوک، ویدئو بام، پرداخت خودکار، ملی پلاس، امکان اتصال کارت بانکی به کارت ملی هوشمند و روبات آلفا، از جمله محصولاتی بود که در «ملی شو 2» رونمایی شد.

در حاشیه این مراسم، مقامات ارشد حاضر در «ملی شو 2» با حضور در نمایشگاه مربوطه از نزدیک با برخی محصولات نوین بانک ملی ایران از جمله VTM، نحوه کارکرد کارت ملی هوشمند به عنوان کارت بانکی، رمز یک بار مصرف و ... آشنا شدند.

وزیر اقتصاد: تحولات فناورانه بانک ملی ایران مقدمه اقتصاد هوشمند است

وزیر امور اقتصادی و دارایی در رویداد «ملی شو 2 » بانک ملی ایران گفت: رفاه ناشی از تزریق بودجه دولتی و فروش نفت در کشور مطلوب نیست بلکه دستیابی به رفاهی جای افتخار دارد که ناشی از فعالیت های مبتنی بر دانش و تحول زا باشد که بانک ملی ایران با قدمت و توانمندی بالا و به عنوان یک بنگاه بزرگ باید این تحولات را سرعت بخشد.

فرهاد دژپسند در این مراسم که آخرین دستاوردهای جدید و نوین بانک ملی ایران رونمایی شد، با بیان اینکه فعالیت های تحول زا نباید برای کشور ما به یک آرزو تبدیل شود بلکه باید برای ما عینیت یابد، افزود: باید با رونمایی از تکنولوژی های بانک ملی ایران به قدمت، بزرگی، مدرن و پیشرو بودن و مشتری مداری این بانک بزرگ افتخار کنیم.

وی تصریح کرد: چه زیباست که در 40 سالگی انقلاب اسلامی شاهد افزایش سرعت روند تحولات هستیم و بانک ملی ایران از دیرباز نیز منشا بسیاری از تحولات بنیادین در کشور بوده است. حتی این بانک در طول تاریخ این قابلیت را داشته که سرآمد بسیاری از تحولات مهم کشور نیز باشد.

دژپسند ادامه داد: امروز بانک ملی ایران به عنوان بزرگترین بانک جهان اسلام از قدمت و بزرگی خود بهره برد تا بیانگر این پیام باشد که نباید برای دستیابی به بسیاری از تحولات، نگران بود بلکه می توان با توانایی جوانان این مرز و بوم، قدرت تحولات تکنولوژیک را به دست آورد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه انعقاد کامل اقتصاد هوشمند در کشور به سرعت امکان پذیر نیست، بیان کرد: بانک ملی ایران گام های خوبی در تحقق بانکداری الکترونیک برداشته است که باید از آن عبور کند و به سمت بانکداری دیجیتال پیش رود تا بتواند کارایی کامل خود را در تحقق اقتصاد هوشمند به نمایش بگذارد.

وی تاکید کرد: تحولاتی که در رویداد ملی شو 2 شاهد آن بودیم، نمایشی کوتاه اما امیدبخش برای یک حرکت بزرگ و مقدمه تحقق اقتصاد هوشمند در کشور بود.

دژپسند با تاکید بر اینکه امروز بانک های کشور از مشکل بالا بودن هزینه های بانکی به تبع بالا بودن تعداد  شعب در رنج هستند، خاطر نشان کرد: نخستین اثر گسترش بانکداری الکترونیک و سپس دیجیتال، کاهش این هزینه هاست. در اقتصاد هوشمند با منابع کم، خدمات بالا، موثر و با هدف ارایه می شود و می توانیم به یک اقتصاد مقاوم و متعالی دست یابیم.

تقدیر نایب رئیس مجلس از اقدامات نوآورانه بانک ملی ایران

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، اقدامات بانک ملی ایران در پیوستن کارت ملی هوشمند به کارت بانکی به عنوان بخشی از اطلاعات اقتصادی افراد را ستود.

مسعود پزشکیان در رویداد «ملی شو 2» با بیان این که یکی از مهمترین مشکلات کشور، در دسترس نبودن اطلاعات اقتصادی افرادی است که به سوداگری در حوزه های مختلف می پردازند، اظهار کرد: اگر اطلاعات هویتی و اطلاعات اقتصادی افراد به یک سامانه متصل باشد، جلوی قاچاق، رانت، سفته بازی، زمین خواری و فعالیت های ناسالم گرفته می شود.

وی با تاکید بر این که این موضوع، خواسته رهبر معظم انقلاب و دولت و مجلس است، ادامه داد: خوشبختانه بانک ملی ایران رونمایی از سامانه اتصال کارت بانکی به کارت هوشمند ملی، بخشی از این پروژه را کلید زده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: محصولاتی که در ملی شو رونمایی شد، حاصل تلاش جوانان دانشمند ایرانی است و ما هر گاه کار را به جوانان سپرده ایم، پیشرفت حاصل شده است.

پزشکیان با تقدیر از اقدامات بانک ملی ایران در حوزه بانکداری الکترونیکی و دیجیتال، روند حرکت این بانک را نویدبخش آینده ای درخشان دانست و از مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این بانک برای ارائه محصولات نوین در این رویداد تقدیر کرد.

راه اندازی قابلیت تراکنش های بانکی با «کارت ملی هوشمند» در سامانه های بانک ملی ایران

 بانک ملی ایران برای نخستین بار در نظام بانکی کشور، امکان استفاده از «کارت ملی هوشمند» در سامانه های بانکی را فراهم کرد.

کارت ملی هوشمند که به تازگی جایگزین کارت های ملی قدیمی شده است، این امکان را دارد که به عنوان کارت بانکی نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

بانک ملی ایران در «ملی شو 2» اعلام کرد که از این پس مشتریانش می توانند «کارت ملی هوشمند» خود را در تمامی سرویس های ارائه شده در دستگاه های خود بانک، خود دریافت، Cashless و ... به عنوان کارت بانکی استفاده کنند.

استفاده از کارت ملی هوشمند به عنوان کارت بانکی، می تواند فرآیند احراز هویت در طول تراکنش را مطمئن تر کند و راهکاری بسیار مناسب برای ایمن تر کردن عملیات های مالی و بانکی است.

استفاده از کارت ملی هوشمند به عنوان کارت بانکی، با به کارگیری کارت های بانکی معمول منافاتی ندارد و استفاده همزمان از آن ها در سامانه های بانکی امکان پذیر است.

این اقدام بانک ملی ایران به عنوان بانک پیشگام در استفاده از کارت ملی هوشمند به عنوان کارت بانکی، گام بلندی در راستای تحقق دولت الکترونیک است.

رونمایی از کیف پول بانک ملی ایران

کیف پول بانک ملی ایران به عنوان محصولی جدید در ملی شو 2 رونمایی شد.

برای دومین بار بانک در بزرگ ترین رویداد سالانه خود با عنوان «ملی شو2 »، دستاوردهای تازه اش در عرصه «بانکداری دیجیتال» را رونمایی کرد.

پلتفرم کیف پول بانک، خدمت و محصولی بانکی است که امکان پرداخت های خرد مانند خرید های روزانه از مراکز خرید، خرید شارژ تلفن همراه، پرداخت کرایه سرویس حمل و نقل (مترو، تاکسی و اتوبوس)، بلیت سینما و ... را برای مشتری فراهم می کند.

گفتنی است کیف پول مجازی توسط بانک یا شرکت پرداخت تولید و بر اساس آن یک حساب مالی مجازی برای مشتری ایجاد می شود که می توان آن را با حساب بانکی شارژ کرد و از طریق درگاه های اینترنتی، اپ های موبایلی و یا کدهای دستوری(USSD) پرداخت ها را انجام داد.

بانک ملی ایران در دوره مدیریت کنونی، وارد فاز جدیدی از خدمت رسانی به مشتریان شده که بخش مهمی از آن را سال گذشته در رویداد «ملی شو 1 » رونمایی کرد. این محصولات از سال گذشته عملیاتی شده و به خوبی مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است.

ویدئو بام، خدمت جدید و ارزنده بانک ملی ایران برای کاربران سامانه بام

بانک ملی ایران به عنوان بانک پیشرو و نوآور در زمینه ارائه خدمات غیرحضوری و در جهت کسب رضایت حداکثری مشتریان، محصول ویدئو بام را در اختیار مشتریان قرار داد.

شاید روزی کم تر کسی فکر می کرد که در زمان حضور در خانه و بدون مراجعه به شعبه بتواند امور بانکی خود را به سهولت انجام دهد. اما نه تنها امکان انجام امور بانکی به صورت غیرحضوری فراهم شد، بلکه امروز بانک ملی ایران این امکان را فراهم کرده است که مشتریان بتوانند با برقراری تماس ویدئویی با کارشناسان بانکی، خدمات مورد نیازشان را دریافت کنند.

ویدئو بام محصول جدید بانک ملی ایران است که در رویداد سالانه «ملی شو 2» رونمایی شد و با استفاده از این محصول، مشتریان بانک ملی ایران قادر خواهند بود بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب، اطلاعات لازم پیرامون درخواست های مورد نظرشان از جمله افزایش سقف انتقال پول در سامانه بام، بستن حساب، اصلاح اطلاعات پروفایل در سامانه بام، درخواست صدور ملی کارت و کارت هدیه، افتتاح حساب، انتقال پول، صورتحساب، مانده حساب، مشاوره، پشتیبانی و ... را از کارشناسان مطلع بانک به صورت تماس تصویری دریافت کنند.

این محصول جدید یکی از پیشرفت های فناورانه بانک ملی ایران است که می تواند انقلابی در نحوه ارتباط میان بانک و مشتری ایجاد کند و از این پس مشتریان بدون درنظرگرفتن قید مکان و زمان می توانند با کارشناسان بانکی ارتباط بگیرند و خدمات بانکی شان را دریافت کنند.

ویدئو بام گامی مهم در راستای تحقق هر چه بیشتر دولت الکترونیک و همراهی نظام بانکی برای تحقق این مهم است که از سوی بانک ملی ایران به عنوان بانک پیشرو در ارایه خدمات غیرحضوری دنبال شده و به مرور نیز برای استفاده مشتریان بانک توسعه داده خواهد شد

 

«ملی شو»، گامی دیگر به سوی تحول دیجیتال بانک ملی ایران

تحول دیجیتال به معنای به کارگیری، توسعه و حاکم کردن فناوری های دیجیتال برای ایجاد بهبود در عملکرد سازمان و تغییرات بنیادین و تدریجی در اصول و منطق کسب وکار، نه تنها بر فرآیندهای عملیاتی کسب و کار تأثیر می گذارد بلکه محصولات، ساختار سازمانی و نیز مفاهیم مدیریتی سازمان را نیز تحت تأثیر قرار می دهد.

مسعود خاتونی، عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با این مقدمه نوشت: در بستر چنین تحولی، سازمان ها با پیامدهایی نیز روبرو خواهند شد. از جمله این پیامدها می توان به مسطح تر شدن سازمان ها، افزایش دسترسی پذیری ابزارهای فناورانه جهت ارزیابی تصمیم سازی های سازمان و تسهیل انتقال شایستگی ها و افزایش قابلیت جابجایی و انعطاف پذیری اشاره کرد.

امروزه تحول دیجیتال بر روی جنبه های مختلف کسب و کار اثر می گذارد. این آثار نه تنها بر روی فرآیندهای اجرایی که بر روی مدل های کسب و کار و مدل های درآمدی نیز کاملاً مشهود است. لذا لازم است مدل های کسب و کاری بازسازی و فناوری های نو و خلاقانه که ناشی از تحول دیجیتال است در مدل های فعلی به کارگیری شود.

یکی از مهم ترین عواملی که موجب موفقیت صنعت بانکداری می شود، توجه ویژه به نگاه مشتری و ارتباط دادن مشتریان با محصولات تحول یافته و کسب وکارهای نو است. تمرکز صنعت بانکی به تحول دیجیتال و ارائه محصولات روزآمد و تغییر کسب و کارهای سنتی به کسب و کارهای نوین موجب افزایش بهره وری و بازدهی مناسب بوده و دستیابی به بازارهای جدید و بهینه سازی زنجیره تأمین و ایجاد زنجیره های نو می تواند صنعت بانکداری را در شرایط مطلوب قرار دهد.

همه ما خواهیم پذیرفت که فناوری های تحول آفرین، جوامع بشری را محاصره کرده اند و این فناوری ها در زندگی روزمره افراد نقش بی بدیلی دارند.

بانک ملی ایران در چند سال اخیر همه همت و تلاش خود را بر حضور و استقرار تحول دیجیتال قرار داده و تلاش می کند کسب و کارهای خود را بر مبنای فناوری و تکنولوژی روزآمد حرکت داده و متمرکز کند.

قطعاً حضور ما در کسب تکنولوژی، آینده ما را تضمین کرده و شجاعت ورود در پروژه های حاکمیتی میتواند مقدمه ای بر شکل گیری و استقرار دولت الکترونیک باشد. این تکنولوژی از جمله مواردی است که بانک ملی ایران به آن توجه ویژه داشته و تلاش می کند مسیر تحول دیجیتال با حضور فرزندان نخبه و خلاق این مرز و بوم به سرانجام برسد.

«ملی شو» گوشه ای از تفکر و نگاهی است که به آن اشاره شد. حضور صاحبنظران صنعت بانکی و فناوری به ما کمک می کند تا خودمان را محک بزنیم، نقاط قوت و ضعف را مشخص کنیم و برای آینده بهتر آماده شویم.

برپایی نمایشگاه «ملی شو 2» بانک ملی ایران برای عموم مردم

 نمایشگاه «ملی شو 2» از روز دوشنبه ششم میزبان عموم مردم بود.

این نمایشگاه که محل عرضه تازه ترین دستاوردهای بانک ملی ایران در حوزه بانکداری نوین است، از ساعت 9 تا 16 تا روز چهارشنبه 8 اسفند ماه برقرار بود.

این نمایشگاه در محل ساختمان فردوسی ادارات مرکزی بانک ملی ایران واقع در خیابان فردوسی برپا شد.

BTM، کیف پول، سککوک، ویدئو بام، پرداخت خودکار، ملی پلاس، امکان اتصال کارت بانکی به کارت ملی هوشمند و روبات آلفا از جمله محصولاتی بود که در این رویداد رونمایی شد، اما در نمایشگاه «ملی شو 2» محصولات بیشتری به نمایش گذاشته شد.

 

بازدید مقامات ارشد الجزایر از نمایشگاه «ملی شو 2» بانک ملی ایران

 وزیر مستشار و وابسته اقتصادی و فرهنگی الجزایر از نمایشگاه «ملی شو 2» بانک ملی ایران و همچنین موزه این بانک بازدید کردند.

ابراهیم قماس وزیر مستشار الجزایر در بازدید خود از نمایشگاه «ملی شو 2» دستاوردهای به نمایش گذاشته شده را جالب توجه خواند و گفت: مجموعه پروژه های بانکداری الکترونیک می توانند بسیار مفید و پرکاربرد برای مردم باشند.

وی با ابراز تمایل برای بهره مندی از امکانات بانکداری الکترونیک بانک ملی ایران افزود: از آنجا که در ایران زندگی می کنم، تمایل دارم بتوانم از این امکانات دیجیتال استفاده کنم و همه افراد غیر ایرانی مقیم این کشور نیز از مزایای این امکانات بهره مند شوند.

وزیر مستشار الجزایر در این بازدید که لمیاء نورالهدی تازی وابسته اقتصادی و فرهنگی این کشور نیز حضور داشت، پس از بازدید از ساختمان سردار اسعد بختیاری (محل سابق موزه بانک ملّی ایران) و زورخانه این بانک از موزه و آثار به نمایش درآمده در آن شامل سکه ها، تابلوهای نفیس خوشنویسی، فرش و مینیاتور، نقاشی های مدرن و کلاسیک، مسکوکات، اشیای قیمتی و کهن و... نیز دیدن کرد.

همچنین قرار است نمایشگاه مشترکی از آثار فرهنگی، تاریخی، اقتصادی، بانکداری و اسکناس و سکه های الجزایر در موزه بانک ملی ایران برگزار شود.

جوانان ایده پرداز، تحولی جدی در بانک ملی ایران رقم زده اند

 مدیرعامل بانک ملی ایران تاکید کرد: که این بانک با کمک جوانان ایده پرداز و خوشفکر، به یک سازمان تحول گرا و یاد گیرنده تبدیل شده است.

 دکتر محمد رضا حسین زاده در گردهمایی روابط عمومی و حوزه ارتباطات با محوریت آشنایی با محصولات ملی شو 2 که با حضور جمعی از کارکنان بانک در سالن همایش حافظ برگزار شد، گفت: بسیاری از محصولات نوین بانک ملی ایران که در ملی شو سال گذشته و امسال رونمایی شد، در نظام بانکی کشور بی سابقه است و با بانک های بزرگ دنیا برابری می کند.

وی با اشاره به این که محور همه تحولات ایجاد شده در بانک ملی ایران، مشتری است، اظهار کرد: دیگر دوره حضور مشتری در شعبه برای انجام کارهای روزمره بانکی تمام شده و همه خدمات باید به سمت بانکداری غیرحضوری و دیجیتال برود.

حسین زاده با بیان این که محصولات رونمایی شده در ملی شو، با استقبال کم سابقه وزیر امور اقتصادی و دارایی و مسئولان بلندمرتبه اقتصادی کشور رو به رو شده است، ادامه داد: سازمان 90 ساله بانک ملی ایران، امروز چنان چابک و سرزنده شده که تحسین همه فعالان بانکی را برانگیخته است.

مدیرعامل بانک ملی ایران تحولات ایجاد شده در سازمان به ویژه در حوزه روابط عمومی را باعث انعکاس گسترده دستاوردهای بانک خواند و گفت: بازتاب کم سابقه ملی شو 2 بسیار مطلوب بود و این روند باید ادامه یابد.

وی با تاکید بر این که همه کارکنان بانک باید در نشر دستاوردهای بانک به ویژه فناوری های ارائه شده در ملی شو  و سایر خدمات بانک مشارکت کنند، ادامه داد: آنچه ارائه شد، تنها بخشی از توانایی های بانک ملی ایران بود و این نوید را می دهم که فرآیند برگزاری رویداد «ملی شو 3» از هم اکنون آغاز شده است.

 سعداله عیسی زاده مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی بانک ملی ایران در خصوص اهمیت رسانه در دنیای امروز خاطرنشان ساخت: غول های بزرگ رسانه در دنیای امروز، اخبار و اطلاعات را آن طور که با منافع و نظراتشان هماهنگ است، تولید و منتشر می کنند و در این زمان وظیفه متخصصان روابط عمومی بسیار حائز اهمیت است زیرا می توانند با قدرت رسانه و هدایت افکار عمومی بزرگ ترین اقدامات را به نتیجه برسانند.

وی ضمن اشاره به سوپر محصولات معرفی شده در مراسم "ملی شو2" این محصولات را حاصل تفکرات و ایده های خلاقانه همکاران بانک ملی ایران و جوانانی دانست که با حمایت بانک به ثمر نشسته است که هر کدام از آنها به نوبه خود منحصر به فرد و خاص بوده  و در کمتر جایی وجود داشته است .

مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی بانک ملی ایران به نقش و اهمیت روابط عمومی اشاره کرد و گفت: بانک ملی ایران با وجودهمکاران متخصص در این حوزه و فعالیت های شبانه روزی بر خود می بالد که در تمامی حوزه ها اعم از ارائه خدمات بانکی به مشتریان، معرفی و استفاده از محصولات جدید در حوزه بانکداری و استفاده از افراد متخصص در حوزه  روابط عمومی که به عنوان سفیران بانک در حال فعالیت هستند، برای بالا بردن سطح آگاهی مردم و جامعه تلاش می کنند.

وی وظایف سنگین روابط عمومی را به ویژه در شرایط فعلی برشمرد و اظهار داشت: در فضای رقابتی امروز کسانی موفق هستند که رو به جلو حرکت کنند و پا به پای پیشرفت علوم و فنون به پیش روند و اگر ایستا و کمرنگ باشند قطعا از زمانه خود عقب خواهند ماند و پیشرفتی نیز نخواهند کرد.

پیشنهادهای بانک ملی ایران برای روزهای پایانی سال

نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، همواره با ازدحام جمعیت در شعب بانک ها همراه بوده، اما خوشبختانه بانک ملی ایران راهکارهای متعددی برای کاهش مشکلات این دوره زمانی اندیشیده است.

همکاران بانک مراجعات فراوان مردم به شعب در این روزها را به فال نیک گرفته و با خوشرفتاری، خوشرویی، سرعت و دقت همیشگی، خدمات مورد نیاز را به آنها ارائه می کنند.

با این حال به مشتریان محترم نیز پیشنهاد می شود ضمن این که امور بانکی خود را به روزهای پایانی سال موکول نکرده و از مدت باقی مانده به خوبی استفاده کنند، سامانه های غیرحضوری بانک ملی ایران را نیز به کار بگیرند.

سامانه بام، ده ها خدمت بانکی را به صورت غیر حضوری از طریق رایانه و یا تلفن همراه به کاربران ارائه می کند. پیام رسان بله نیز می تواند علاوه بر خدمات معمول همه پیام رسان ها، برخی نیازهای بانکی کاربران را برطرف کند.

همچنین صدها دستگاه خودپرداز، CRS، Cashless، اپلیکیشن 60 و ... نیز توسط بانک ملی ایران در هر ساعت از شبانه روز در حال خدمت رسانی به مشتریان نظام بانکی به ویژه بانک ملی ایران است.

همان گونه که اعتماد به بانک ملی ایران باعث شده روزانه بیش از 60 میلیون تراکنش در این بانک ثبت شود، این اطمینان به مشتریان داده می شود که سامانه های خدمات غیر حضوری به بهترین شکل، در سریع ترین زمان ممکن و با دقت تمام، خدمات بانکی مورد نظر آنها را عملیاتی کند.

در چنین شرایطی، طبیعی است که حضور در شعب فقط به خدماتی که به صورت غیر حضوری قابل انجام نیست، محدود می شود که نتیجه آن کاهش شلوغی شعب و افزایش رضایت دیگر مشتریان خواهد بود.

تجلیل از مقام مهندس در بانک ملی ایران

مراسم گرامیداشت زادروز خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس در بانک ملی ایران برگزار شد.

در این مراسم که به همت اداره کل مهندسی و املاک بانک برگزار شد، عباس شفیعی معاون پشتیبانی بانک، مصطفی محسنی رییس اداره کل مهندسی و املاک، حبیب اله خالصی رییس اداره عملیات بانکی، شهریار سعادت رییس اداره کل کارپردازی، یحیی حبیبی رییس اداره امور شعب مرکزی تهران و کارشناسان مرتبط حضور داشتند و از مهندسان برتر اداره کل مهندسی و املاک تجلیل شد.

معاون پشتیبانی بانک در این مراسم ضمن تبریک روز مهندس با بیان اینکه مهندسان برای آنچه که راهی برایش وجود ندارد راه می سازند و این همان خواسته بانک است، گفت: نگرش ها طی سال های اخیر در بانک تغییر کرده و تحولات بزرگی ایجاد شده است که در بخش املاک نیز باید به این سمت و سو پیش رویم.

عباس شفیعی مهم ترین اتفاق سال ۹۷ در اداره کل مهندسی و املاک را منفک شدن بخش اموال تملیکی از آن عنوان کرد و افزود: نگاه جدید ما تغییر الگوی شعب، نمای داخلی و بیرونی است که طرح های مقدماتی آن از سال گذشته آغاز شده است.

وی ادامه داد: بانک ملی ایران وارد مرحله جدیدی از تغییرات شده است و بخش ساختمان نیز باید با عملیاتی کردن اقداماتی از قبیل  طراحی جدیدی از نما، چیدمان داخل شعبه و... برای مشتریان ویژه با این تغییرات همراه گردد.

شفیعی با بیان اینکه قدمت و عمر زیاد ساختمان ها ما را با دشواری هایی برای نگهداری از آنها رو به رو کرده است، تاکید کرد: پس از زلزله های اخیر در کشور طرح مقاوم سازی ساختمان های با قدمت بالا را در دستور کار قرار دادیم و این امر به صورت جدی پیگیری می شود.

همچنین رییس اداره کل مهندسی و املاک بانک نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت مقام مهندس گفت: مهندسی به معنای توانایی انسان در انتخاب، برنامه ریزی، راهبرد، نگهداری ابزارها با بهره برداری از اصول علمی و در راستای حفظ سرمایه است.

 در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از ۲۰۰ نقشه معماری و قدیمی موجود در بانک ملی ایران برپا شده بود.

«بله» به روزرسانی شد

نسخه جدید IOS پیام رسان «بله» با قابلیت های به روز، منتشر شد.

بهبود سرعت برنامه، امکان سنجاق‌کردن گفت‌و‌گوها در پیام های شخصی، کانال ها، گروه ها و بازو ها، ایجاد رابط گرافیکی جدید ارسال فایل و عکس در صفحه چت و رفع مشکل اشتراک فایل از بیرون به بله از جمله تغییرات ایجاد شده در نسخه جدید است.

همچنین رفع مشکلات ظاهری در iPhone X و بالاتر،  بهبود پخش‌کننده صوتی، امکان تغییر شناسه کانال توسط مالک، بهبود جست‌وجوی آفلاین مخاطبان و عنوان چت‌ها، بهینه‌سازی نمایش عکس‌ها و رفع اشکال در نمایش اعضای گروه از دیگر تغییرات ایجاد شده در نسخه جدید پیام رسان بله است.

«بله» نخستین پیام رسان دو منظوره ارتباطی و بانکی بومی است که علاوه بر خدمات رایج سایر پیام رسان ها، امکان ارائه خدمات بانکی را نیز برای کاربرانش در نظر گرفته است. خرید شارژ، کارت به کارت، پرداخت قبض، پرداخت عوارض خروج از کشور و ... از جمله خدمات بانکی ارائه شده بر روی این پیام رسان است.

نسخه جدید پیام رسان بله را می توان از  وب‌سایت بله یا از سیب‌اپ دریافت کرد.

 افتتاح شعبه زرگر شهر بابل بانک ملی ایران

شعبه جدید بانک ملی ایران در بخش لاله آباد شهرستان بابل به نام شعبه زرگر شهر از محل جابه جایی شعبه شهید بزاز بابل افتتاح شد.

در مراسم افتتاح این شعبه که با حضور جمعی از مسئولان محلی برگزار شد، رئیس اداره امور شعب مازندران این بانک با ارائه گزارشی از روند تاریخی شکل گیری بانک ملی ایران و قدمت آن در استان، گفت: نظام بانکی یکی از اصلی ترین محورهای توسعه در کشور است.

خانعلی رشیدی با اشاره به نقش بانک ملی ایران در اقتصاد این استان، خاطرنشان کرد: کارکنان بانک با استفاده از تمامی پتانسیل و ظرفیت های موجود با افتخار در خدمت مردم شریف استان هستند.

مسئولان محلی نیز در سخنرانی های جداگانه، از خدمات گسترده بانک ملی ایران در استان مازندران تقدیر کردند.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران: سازمان ها برای رشد به منابع انسانی و برنامه ریزی خوب نیاز دارند

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در همایش سراسری روسای شعب استان خوزستان بانک گفت: سازمان ها برای رشد، توسعه و افزایش بهره وری به منابع انسانی خوب و برنامه ریزی مناسب نیاز دارند.

برات کریمی در دومین روز از سفر خود به استان خوزستان در جمع کارکنان اداره امور شعب این استان با اشاره به ظرفیت های بالای خوزستان افزود: امروز یک بنگاه اقتصادی موفق، بنگاهی است که هزینه ها و درآمدهایش تناسب داشته باشد.

وی با اشاره به هدف گذاری های کلان بانک ملی ایران در حمایت از بخش های اقتصادی کشور، از مسئولان شعب خواست خدمات مالی جدید بانک نظیر خرید دین، صدور ضمانتنامه های ارزی و ریالی و... را با سرعت و سهولت بیشتر به مشتریان عرضه کنند.

کریمی با اشاره به سیاست های فعلی بانک ملی ایران مبنی بر کاهش شعب بانک، از همکاران خواست تا به منظور تسهیل در امور، خدمات بانکداری الکترونیک را به مشتریان معرفی کنند و با جانمایی مناسب خودپردازها و پشتیبانی دستگاه های کارتخوان به ویژه در پایان سال، زمینه استفاده بیشتر از خدمات غیر حضوری را فراهم آورند.

این عضو هیات مدیره بانک ملی ایران تاکید کرد: مسئولان شعب باید در وصول مطالبات از حداکثر توان خود استفاده کنند و در این زمینه پیگیری مستمر داشته باشند.

عباس شفیعی معاون پشتیبانی بانک نیز با اشاره به شرایط اقتصادی کشور، پشتیبانی سخت افزاری از شعب را مثبت ارزیابی کرد و تحت وب شدن سیستم متمرکز بانک را انقلابی بزرگ در خدمت رسانی به مشتریان عنوان کرد.

حمیدرضا فتحی بیرانوند مدیر امور شعب منطقه یک کشور بانک نیز وضعیت فعلی اداره امور شعب استان خوزستان را در مقایسه با ادارات امور منطقه و بانک قابل قبول ارزیابی و با اشاره به انتظارات مدیران ارشد بانک از استان توانمند خوزستان، بر تلاش بیشتر همکاران در همه زمینه ها تا رسیدن به بالاترین جایگاه در شاخص های کشوری تأکید کرد.

مختار محمدی رئیس اداره کل حسابداری و بودجه بانک هم در این همایش با ارائه راهکارهایی در زمینه سود و زیان شعب، مطالبی درباره عملیات پایان سال مالی و راهکارهای کسب درآمدهای مشاع و غیر مشاع بانک ملی ایران ارایه کرد.

همچنین سعید طاهری رئیس اداره امور شعب استان خوزستان نیز گزارشی از عملکرد این اداره امور در بخش های مختلف ارایه کرد.

 انتشار شماره 259 مجله بانک ملّی ایران

مجله بانک ملی ایران با پرونده ویژه «ملی شو» به شماره 259 رسید.

مهم ترین محصولاتی که در «ملی شو 2» رونمایی شد، در این شماره از مجله معرفی و یادداشتی به قلم مدیرعامل بانک دراین باره منتشر شده است.

گزارشی از اداره کل خزانه، روایتی از شعبه جیرنده در استان گیلان، گفت و گو با رئیس شعبه موفق شهید بهشتی استان گلستان، گفت و گو با رئیس دایره ترفیعات اداره کل سرمایه انسانی و گفت و گو با سپیده عبدالملکی فرزند همکاری که شش دوره متوالی عنوان برتر مسابقات جهانی ریاضی را کسب کرده در این شماره از مجله درج شده است.

گفت و گو با خالق هشتگ «جازموریان تنها نیست» را به همراه چندین مطلب خواندنی دیگر نیز در این شماره از مجله می توانید بخوانید.

این شماره مجله بانک ملی ایران در 64 صفحه منتشر شده و در همه واحدهای صف و ستاد بانک در سراسر کشور توزیع می شود. امکان دریافت مجله از طریق سایت بانک نیز با مراجعه به آدرس www.bmi.ir و قسمت اخبار و نشریات بانک فراهم است.

مجله بانک ملی ایران قدمتی 85 ساله دارد و تلاش شده است تا در دوره جدید انتشار مجله با اعمال تغییرات اساسی در فرم و محتوا، علاقه مندان به نشریات کاغذی را بیش از پیش راضی نگه دارد.

 

 

همراه بانک ملی ایران بروزرسانی شد

نسخه های اندروید و ios همراه بانک ملی ایران به روزرسانی شد.

 با هدف تسریع امور مشتریان، نسخه 4.14 همراه بانک ملی ایران تحت سیستم عامل اندروید و همچنین نسخه 5.19 تحت سیستم عامل ios به روزرسانی شده است.

نسخه به روزرسانی شده همراه بانک ملی ایران از ویژگی های جدیدی برخوردار است که می توان به امکان اشتراک گذاری رسید تراکنش ها، اضافه شدن زمینه شرح تراکنش در سرویس های انتقال وجه، اضافه شدن شرح تراکنش، نام مبدا و زمان انجام تراکنش در رسید انتقال وجه و عدم امکان نصب روی گوشی های روت شده اشاره کرد.

همچنین با همراه بانک ملی ایران امکان مشاهده صورتحساب و جزییات تراکنش ها، انتقال پول، کارت به کارت، پرداخت قبوض، پرداخت اقساط انواع تسهیلات، مسدودی کارت، اطلاع از موجودی کارت، شارژ و شارژ خودکار، امکان استعلام وضعیت چک، تعیین مبلغ چک و... به صورت غیرحضوری برای مشتریان بانک فراهم است.

نسخه جدید همراه بانک ملی ایران را می توانید از www.bmi.ir  دانلود کنید.

 « ملی شو2 » به پایان رسید

مراسم اختتامیه رویداد «ملی شو 2» بانک ملی ایران با حضور مسئولان ارشد بانک و جمعی از صاحبان کسب و کارها و استارت آپ ها و ایده های نو برگزار شد.

 مسعود خاتونی عضو هیات مدیره بانک در این مراسم که با حضور  سعداله عیسی زاده مدیرامور حوزه مدیریت و روابط عمومی و هادی سالار خیلی مدیر امور طرح و برنامه بانک، جمعی از مدیران شرکت ها و صاحبان استارت آپ ها و ... برگزار شد، با تاکید بر اینکه رویداد «ملی شو 2» بر اساس ابتکار عمل و خلاقیت در بانک ملی ایران شکل گرفت، گفت: اگر طی یک دهه اخیر نگاهی به فعالیت های بانک ها بیاندازیم، متوجه می شویم که همه این بنگاه ها با چالشی مواجه بوده اند که آثار آن در صورت های مالی و سود و زیان بانک نمایان است. این چالش حضور کسب و کارهای جدید و فین تک ها هستند که بانک ملی ایران تلاش کرد تا مسیری را برای حضور فین تک ها در این بانک ایجاد کند.

وی افزود: بر همین اساس تفاهمنامه ای فناورانه با معاونت فناوری ریاست جمهوری منعقد شد و مرکز نوآوری بانک ملی ایران موسوم به فینوداد شکل گرفت.

خاتونی تصریح کرد: بانک ملی ایران در این مرکز از استارت آپ ها و ایده های جدید حمایت می کند و فین تک هایی که در حوزه کسب و کارهای بانکی باشند نیز حمایت ویژه ای دریافت خواهند کرد. کما اینکه سککوک نیز که در ملی شو 2 رونمایی شد، در ابتدا یک استارت آپ بود و سپس بانک ملی ایران در کنار آن قرار گرفت.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بیان کرد: تلاش ما بر این است تا در سومین رویداد ملی شو بانک ملی ایران، همراه با طرح ها و ایده های جدید بیاییم و از ایده ها و نگاه های نو نیز استقبال خواهیم کرد.

در پایان این مراسم نیز به ترتیب انتخاب هیات داوران از پنج استارت دنگی پال، جیبیمو، جی بی نو می، جی بام پی و کارنو با اهدای لوح و جوایز نقدی تقدیر شد.

همچنین همزمان با این مراسم، اختتامیه ملی استارز نیز برگزار شد و از 277 چالش مطروحه در  مسابقه «چالش نوآوری باز» بانک، شش چالش برتر در دو گروه سامانه های بانکی و داده ها و هوش مصنوعی در هر گروه کارکنان و مشتریان معرفی شدند و مورد تقدیر قرار گرفتند.

 ضمنا در این مراسم از شرکت هایی که در یک سال گذشته برای تحقق تحول دیجیتال و بانکداری الکترونیک با بانک ملی همراه بودند و همکاران برگزارکننده رویداد ملی شو2 قدردانی گردید.

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر