/
۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸

مخالفت با افزایش قیمت و چند نرخی کردن بنزین؛ مهترین تصمیمات مجلس برای سال آینده

عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است مخالفت مجلسیان با افزایش قیمت، چند نرخی کردن بنزین و اختصاص ماهانه چند لیتر به افراد جامعه، مهترین تصمیمات پیرامون انرژی برای سال آینده به شمار می‌آیند.
کد خبر : ۱۵۴۰۴

نبض نفت - حبیب‌الله کشت‌زر با اشاره به مخالفت مجلس با افزایش قیمت بنزین در جریان بررسی لایحه بودجه سال 98، گفت: پیشنهادات بسیاری درباره قیمت بنزین ازسوی نمایندگان مطرح شد که افزایش قیمت، چند نرخی کردن آن و اختصاص ماهانه چند لیتر به افراد جامعه، اصلی‌ترین این پیشنهادات به شمار می‌آیند اما به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی این پیشنهادات رای لازم را در مجلس نیاوردند چراکه تصویب‌شان تاثیر بسیاری بر افزایش تورم اقتصادی داشت.

مصوبات مجلس در حوزه انرژی برای بودجه سال 98 قابل‌تامل است

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مصوبات مجلس در حوزه انرژی برای بودجه سال 98 مناسب و قابل‌تامل است و مخالفت مجلسیان با افزایش قیمت، چند نرخی کردن آن و اختصاص ماهانه چند لیتر به افراد جامعه، مهترین تصمیمات پیرامون انرژی برای سال آینده به شمار می‌آیند.

بزرگترین پالایشگاه در خاورمیانه سال آینده در بهبهان به بهره‌برداری می‌رسد

کشت‌زر با بیان اینکه ساخت پالایشگاه بهبهان نیز پیشرفت خوبی داشته است، افزود: این پالایشگاه معادل دو و نیم برابر دو فاز عسلویه است و حدود 3.2 میلیارد دلار اعتبار دارد و خوشبختانه مشکل نقدینگی ندارد و ساخت آن براساس برنامه زمان‌بندی شده پیش می‌رود لذا امید است سال آینده به‌عنوان بزرگترین پالایشگاه در خاورمیانه به بهره‌برداری برسد. 

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: با توجه به نوع خوراک پالایشگاه بهبهان، متخصصین به این نتیجه رسیدند که نمی‌توان به اندازه ظرفیت از آن بهره‌برداری داشت اما با تدابیر اندیشیده شده و تخصیص یک میلیارد دلار اعتبار، فلرهای اطراف شهرهای اهواز، آغاجاری و گچساران به سمت این پالایشگاه هدایت و به زودی با ظرفیت صد درصدی آغاز به کار خواهد کرد تا بتواند در رفع مشکلات اقتصادی کشور تاثیرگذار باشد.

منبع: خانه ملت

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر