/
۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴

پیشرفت ۷۰ درصدی خط‌لوله گاز نورداستریم۲ به اروپا

اوپراتور پروژه نورداستریم ۲ اعلام کرد: بیش از ۸۰۰ کیلومتر از این خط‌ لوله، از اعماق دریای بالتیک عبور داده شده و بر اساس برنامه زمان‌بندی، در انتهای سال جاری به اتمام خواهد رسید.
کد خبر : ۱۵۴۱۴

به گزارش نبض نفت به نقل از راشاتودی، اوپراتور پروژه نورداستریم ۲ اعلام کرد: بیش از ۸۰۰ کیلومتر از این خط لوله، از اعماق دریای بالتیک عبور داده شده و بر اساس برنامه زمان‌بندی، در انتهای سال جاری به اتمام خواهد رسید.

از ابتدای امسال، حدود ۴۰۰ کیلومتر از مسیر ۱۲۰۰ کیلومتری این خط لوله در کف دریا قرار داده شد. ضمن اینکه در ماه ژانویه هم، اوپراتور نورداستریم۲ گزارش داده بود که تا پایان ۲۰۱۸ میلادی، بیش از ۴۰۰ کیلومتر از مسیر این پروژه، تکمیل شده است.

هنینگ کوته، مدیر ارشد پروژه نورداستریم ۲، گفت: ما یک برنامه زمان‌بندی غیرخطی برای لوله‌گذاری خط‌لوله دوقلوی نورداستریم۲ داریم، چراکه ملزومات زیست‌محیطی، استفاده از تعداد زیادی از شناورها و کشتی‌ها و به کارگیری فعالیت‌های گوناگون، این پروژه را پیچیده کرده است.

وی اضافه کرد: فعالیت‌های ما، طبق برنامه پیش می‌رود و همان‌طور که شرکت قبلاً وعده داده بود، قبل از پایان سال ۲۰۱۹ میلادی، این پروژه تکمیل خواهد شد.

در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ نفر بر روی ۲۰ کشتی در دریای بالتیک، بر روی این پروژه ۱۱ میلیارد دلاری کار می‌کنند و قرار است با تکمیل این خط‌لوله، ظرفیت خط‌لوله موجود که سالانه ۱۱۰ میلیارد متر مکعب گاز روسیه را به اروپا صادر می‌کند، ۲ برابر شود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر