/
۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۶
خدری نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس در گفتگو با نبض نفت:

افزایش 400 هزار تومانی حقوق، کم‎لطفی به کارمندان باسابقه و دارای تخصص است

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزایش 400 هزار تومانی حقوق کارمندان را غیرمنطقی دانست و گفت این مصوبه مجلس اگر نهایی شود کم‌لطفی در حق کارمندانی است که سابقه کاری زیادی دارند و از تخصص هم برخوردار هستند.
نویسنده:‌
کد خبر : ۱۵۴۳۲
افزایش 400 هزار تومانی کم‎لطفی به کارمندان باسابقه و دارای تخصص است

عبدالحمید خدری نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در یک گفتگوی اختصاصی با نبض نفت در خصوص بحث افزایش حقوق کارمندان دولت گفت: برای بحث افزایش حقوق کارکنان دولت همکاران و نمایندگان در مجلس پیشنهادهای مختلفی را ارائه کردند. برخی از همکاران بر این باور بودند که برخی از کارکنان حدود 25 میلیون تومان حقوق می‌گیرند که 20 درصد آن حدود 5 میلیون تومان می‌شود. در عین حال کارمندانی هم وجود دارد که یک و نیم میلیون حقوق می‌گیرند و 20 درصد آن حدود 300 هزار تومان می‌شود. این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: به نظر من باید به گونه‎‌ای عمل کنیم که بین این دو طیف عدالت اجتماعی برقرار شود. بر اساس پیشنهاد مجلس اگر بخواهیم به همه کارمندان دولت فقط مبلغ 400 هزار تومان را اضافه کنیم قطعا افرادی که سابقه کار بیشتری دارند و از تخصص برخوردار هستند با این مصوبه مجلس ضربه زیادی می‌خورند. وی تصریح کرد: به نظر من اگر بخواهیم به کارمندان دولت مبلغ ثابتی اضافه کنیم این مبلغ باید حداقل 15 درصد حقوق افرادی باشد که بیشترین حقوق را می‌گیرند تا انگیزه این افراد از بین نرود. متاسفانه رقم 400 هزار تومان شاید فقط 4 یا 5 درصد از حقوق برخی کارنان دولت باشد که این تصمیم اجحاف در حق آنها تلقی می‌شود. نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که این پیشنهاد مجلس نیاز به بررسی بیشتر دارد. وی در این خصوص گفت: با توجه به اینکه شورای نگهبان در خصوص مصوبات مجلس باید اظهار نظر کند لازم است بر روی این موضوع کار کنیم و کمیسیون تلفیق هم آن را مجدداً بررسی کند.

خدری با اشاره به پیشنهاد برخی نمایندگان مجلس مبنی بر افزایش یک میلیون تومانی حقوق کارمندان دولت گفت: برخی از همکاران در مجلس بحث افزایش یک میلیون تومان برای هر کارمند را مطرح کردند که نظر بینابینی بود و عدالت بین بیشتر گروهها رعایت می‌شد اما مبلغ 400 هزار تومان افزایش حقوق کارمندان کم‎لطفی نسبت به برخی کارمندان است و باعث می‌شود انگیزه کاری آنها را کم کند.

تهیه و تنظیم: سیدمسعود حسینی

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر