/
۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰

سیل پیامک کارکنان خدماتی و شرکتی به سمت نمایندگان مجلس

خدری نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلای از سیل پیامک کارکنان شرکتی و خدماتی دستگاههای اجرایی به ویژه کارکنان صنعت نفت کشور به سمت نمایندگان مجلس خبر داد که خواستار تبدیل وضعیت خود هستند.
نویسنده:‌
کد خبر : ۱۵۴۷۴
سیل پیامک کارکنان خدماتی و شرکتی به سمت نمایندگان مجلس

عبدالحمید خدری نماینده بوشهر، گناوه و دیلم و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در یک گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری نبض نفت با تاکید بر اینکه موضوع تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی دغدغه همه نمایندگان است و بیشتر نمایندگان از این موضوع اطلاع دارند گفت: ما با پیامک‌های مکرر دوستان مواجه هستیم. من شخصاً چندین بار در کمیسیون انرژی مجلس از شخص آقای زنگنه خواستم که به موضوع این دوستان رسیدگی کنند. آقای زنگنه هم قول قطعی داده‌اند که در سال 1398 نسبت به تبدیل وضعیت این افراد اقدام کند. خدری افزود: یک طرحی در کمیسیون اجتماعی در این خصوص تصویب شده و منتظر بررسی در صحن علنی مجلس است. من از نزدیک با نمایندگان نیروهای شرکتی صحبت کرده‌ام همه نمایندگان دغدغه‌های این دوستان را درک می‎‌کنند و با توجه به اینکه تعداد این افراد تعداد قابل توجهی هستند اما اجرای این طرح بار مالی چندانی برای دولت ندارد ما در صدد هستیم نسبت به تصویب این قانون در سال آینده اقدام کنیم.

خدری در خصوص موضوع تبدیل وضعیت نیروهای خدماتی و شرکتی در برنامه ششم توسعه کشور گفت: در برنامه ششم توسعه کشور تقریباً طرح با این صراحتی که ما طرح مورد نظر را آماده کرده‌ایم نیست اما این طرحی که تهیه شده یک طرح کامل و جامع هست و در کمیسیون اجتماعی هم پیگیری لازم انجام شده است. به نظر من اگر این طرح در صحن علنی مجلس مطرح شود و به قانون تبدیل شود مطمئن هستم که در سال آینده دغدغه دوستان برطرف می‌شود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که موانع اصلی اجرایی شدن این طرح چیست گفت: تعداد قابل توجهی از نیروهای شرکتی در مجموعه وزارت نفت شاغل هستند و من بیش از چهار الی پنج بار در کمیسیون انرژی با آقای زنگنه صحبت کرده‌ام و عزم آقای زنگنه هم برای اجرای آن جزم است اما نمی‌دانم چه مانع و مشکلی وجود دارد که تا الان اجرایی نشده است. این طرح همان طور که اشاره کردم بار مالی چندانی برای دولت ندارد فقط بحث قانون هست که اگر این طرح در مجلس تصویب شود دولت مکلف است آن را اجرایی کند.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس دهم در در پاسخ به این سوال که به عنوان یک نماینده مجلس و عضو کمیسیون انرژی که از دغدغه نیروهای شرکتی و خدماتی در کشور و صنعت نفت اطلاع دارید تا چه اندازه قول می‌دهید که این موضوع را پیگیری کنید گفت: دوستان ما در مجموعه وزارت نفت مستحضر هستند که پیگیر کار آنها هستیم و قول قطعی می‌دهیم که تا حصول نتیجه موضوع را پیگیری کنیم تا دغدغه این دوستان برطرف شود.

خدری در مورد پیش‌بینی خود از زمان به نتیجه رسیدن این طرح گفت: من امیدوار هستم که این طرح در سال 1398 به نتیجه برسد. در خصوص بار مالی آن نیز تا آنجا که ما اطلاع داریم بار مالی چندانی برای دولت ندارد. اگر طرح به تصویب برسد دولت مکلف است آن را انجام دهد و اگر بار مالی هم داشته باشد در لایحه بودجه با ارائه متمم می‌توانند بار مالی آن را تامین کنند. 

تهیه و تولید: سیدمسعود حسینی

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر