/
۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲

طرح استیضاح زنگنه کلید می‌خورد؟

نماینده شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان منتقد عملکرد وزارت نفت در حال بررسی زمان ارائه طرح استیضاح زنگنه هستند.
کد خبر : ۱۵۴۸۰

نبض نفت - حسینعلی حاجی دلیگانی اظهار داشت: متاسفانه در واکنش به انتقاد 72 نماینده مجلس در مورد عملکرد وزارت نفت و همچنین نامه تعدادی از نمایندگان در خصوص نحوه واریز درآمدهای نفت و گاز به خزانه و صندوق توسعه ملی، زنگنه موضع گیری هایی انجام داده که مناسب نیست.

وی افزود: البته ما انتظار بیشتری از زنگنه نداشتیم، چرا که در مواجه با انتقادهای قبلی نیز مواضع مشابهی اتخاذ کرده است.

نماینده شاهین شهر در مجلس تصریح کرد: این موضع گیری ها از سوی کسانی مطرح می شود که مردم انتقادهای بسیاری به عملکرد آنها دارند. امثال آقای زنگنه زمانی به اشتباهات خود پی می برند که دیگر خیلی دیر شده است.

حاجی دلیگانی گفت: این مردم مالک اصلی ثروت های ملی از جمله نفت و گاز هستند و باید به نحوی از این نفت و گاز استفاده می شد که مردم به این شکل گرفتار فقر و نداری و بیکاری نشوند. حق این مردم نیست که با وجود ثروت ملی، گرفتار مشکلات معیشتی باشند.

وی بیان داشت: از سوی دیگر وزارت نفت در دوره زنگنه عملکرد بسیار ضعیفی داشته است. وزیر نفت ما مدعی است که 15 سال است که وزیر بوده و در این مدت حتی یک پالایشگاه را خودش اداره نکرده که ایجاد کند. زنگنه باید پاسخگوی عملکرد خود باشد و بگوید با این سرمایه ملی چه کرده است.

نماینده شاهین شهر در مجلس ادامه داد: اداره یک وزارتخانه به این شکل، کار سختی نیست. در شرایط سخت است که هنر افراد مشخص می شود. زنگنه اگر مدعی هنرمندی و توانمندی است، امروز باید توان خود را نشان می داد که متاسفانه چنین نکرده است.

حاجی دلیگانی گفت: ما مستنداتی در مورد عملکرد وزارت نفت و شخص وزیر نفت داریم. زنگنه باید یا این مستندات را تایید کند، یا پاسخگو باشد و یا به درخواست مناظره که از سوی برخی نمایندگان مطرح شده، جواب مثبت بدهد. با پیغام فرستادن به نمایندگان مشکل وزارت نفت حل نمی شود.

وی در پاسخ به این پرسش مبنی براینکه آیا اکنون که بیژن زنگنه وزیر نفت نه پاسخگوی عملکرد خود است و نه استعفا می دهد، مجلس نمی خواهد طرح استیضاح زنگنه را در دستور کار قرار دهد؟ گفت: طرح استیضاح وزیر نفت مطرح است و در حال بررسی زمان ارائه این طرح هستیم.

منبع: موج

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر