/
۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵

زمستان امسال؛ بدون قطعی و افت فشار گاز

امسال نفهمیدیم زمستان چطور آمد و رفت در حالی که نه افت فشاز گاز داشتیم و نه قطعی گاز!
کد خبر : ۱۵۵۴۱

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت طرح پتروشیمی جدید اندیمشک (طرح اتیلن اکساید) که روز پنج شنبه 16 اسفندماه در اندیمشک و با حضور فریدون حسنوند، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین کشوری برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار داشت: امسال ۱۰۰ میلیون مترمکعب به تولید گاز کشور افزوده شده و این امر نشان می دهد که طرح‌های گازرسانی مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

زنگنه با اشاره به این که بدون شک هر آجر و لوله‌ای که روی هم گذاشته می‌شود با خون جگر، آرامش، تحمل و صبر انجام می‌شود، تاکید کرد: ما ایستاده‌ایم و مقاومت می‌کنیم.

وزیر نفت در واکنش به سخنان افرادی که می‌گویند وزارت نفت برنامه‌ای برای مقابله با تحریم‌ها ندارد، عنوان کرد: من نمی‌توانم عدد و رقمی اعلام کنم، کارها را در شرایط سخت پیش می‌بریم، اما نقشه‌ها و برنامه‌های مقابله با تحریم‌ها را افشا نخواهیم کرد، خود و همکارانم در وزارت نفت تحت فشار قرار می‌گیریم تا ملت ایران سرافراز باشد.

وزیر نفت ادامه داد: فعالیت‌های توسعه‌ای در صنعت نفت را ادامه می‌دهیم، سرمایه‌گذار هم می‌آید، اما نمی‌گویم، زیرا دشمن سوء استفاده خواهد کرد.

زنگنه ادامه داد: به من و همکارانم در وزارت نفت فشار خواهد آمد، خانواده شهدا عمری تحمل کرده‌اند، اکنون من هم چند وقتی تحمل می‌کنم، متاسفانه برخی نمی‌دانند و فشارهایی می‌آورند که بعضی مسایل و موارد را به اصطلاح لو دهیم، اما ما برنامه‌های مقابله با تحریم را افشا نمی‌کنیم تا آسیبی به ملت ایران وارد نشود.

وی با اشاره به اینکه یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه نفت بود، تصریح کرد: پروژه جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه نفت تا پایان دولت دوازدهم تکمیل می‌شود، این اقدام آثار مثبت زیست محیطی و اقتصادی به همراه دارد؛ چراکه بر این باورم، با سوزاندن گازهای همراه نفت، اسکناس می سوزانیم!

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر