/
۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳

طرح استیضاح وزیر نفت در حال بررسی است

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح استیضاح وزیر نفت در حال بررسی است، گفت: متاسفانه هیچ اقدامی در وزارت نفت برای مقابله با تحریم ها صورت نگرفته است.
کد خبر : ۱۵۵۷۶

نبض نفت - حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک اظهار داشت: انتقاد نمایندگان مجلس به عملکرد زنگنه در وزارت نفت، یک موضوع سیاسی و جناحی نیست. انتقاد نمایندگان به این دلیل است که شرایط اقتصادی و به ویژه تحریم ها را می بینیم و متوجه می شویم که وزارت نفت و شخص وزیر نفت هیچ اقدامی برای مقابله با تحریم ها انجام نمی دهند.

وی افزود: چندی پیش 72 نماینده مجلس نامه ای مستند در انتقاد به عملکرد وزیر نفت منتشر کردند که با مطالعه این نامه متوجه می شویم، انتقادها نه سیاسی و جناحی بوده و نه درخواست منطقه ای دارد. بلکه نمایندگان به مشکلات کلان کشور پی برده و در حال تلاش برای رفع آنها هستند.

نماینده اصفهان در مجلس تصریح کرد: کشور شرایط حساس اقتصادی را پشت سر می گذارد و باید برای مقابله با تحریم ها برنامه ریزی داشته باشیم. در خط مقدم مقابله با تحریم ها نیز وزارت نفت قرار دارد. اگر این وزارتخانه نتواند و یا نخواهد در برابر تحریم ها مقاومت کرده و راهکار و برنامه ریزی جدی نداشته باشد، به طور قطع با مشکلات بسیاری رو به رو می شویم.

سالک گفت: به همین دلیل نیاز است که فردی توانمند در راس وزارت نفت قرار گیرد و بتواند این شرایط را مدیریت کند.

وی در واکنش به اظهارات وزیر نفت در برابر انتقادهای نمایندگان گفت: انتقاد نمایندگان سیاسی نیست و به این اظهارات نیز توجه نداریم. ما منافع کشور را لحاظ می کنیم و در صورت عدم تامین منافع ملی، اقدام خواهیم کرد.

سالک در پاسخ به پرسش مبنی بر اینکه آیا طرح استیضاح وزیر نفت در دستور کار نمایندگان منتقد قرار دارد؟ گفت: استیضاح یکی از ابزارهای قانون نمایندگان است. این موضوع نیز در حال بررسی است و اگر صلاح کشور و وزارت نفت در استیضاح وزیر باشد، به طور قطع از این ابزار استفاده خواهیم کرد.

منبع: موج

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر