/
۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴

جلوگیری از سوزاندن مشعل پالایشگاه ها سه ساله عملیاتی می شود

کد خبر : ۱۵۶۰۹

 نبض نفت - جلوگیری از سوخته شدن گازهای فلر همراه نفت در مشعل پالایشگاه ها، پتروشیمی ها و واحدهای تولیدی صنعت نفت همواره یکی از آمال کارشناسان دلسوز ایرانی این صنعت بوده است و اخیرا وزیر نفت هنگام راه اندازی عملیات اجرایی مجتمع پتروشیمی اندیمشک نیز تصریح کرد که تحقق این موضوع یکی از سه خواسته مقام معظم رهبری از بخش نفت بوده است که درآینده عملیاتی می شود. دراین خصوص گفت وگویی با مهندس حبیب الله بیطرف، رییس هیات مدیره شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی و معاون سابق مهندسی و توسعه وزارت نفت داشتیم که درادامه می خوانید:

به عنوان یک صاحب نظر در امور مهندسی و توسعه نفت فکر می کنید موضوع حذف سوزاندن گازهای همراه نفت که اخیرا توسط وزیر نفت وعده عملیاتی کردن آن داده شد، چقدر می تواند جنبه عملیاتی داشته باشد؟

-قطعا می تواند عملیاتی شود، باید سرمایه گذاری کرد و کار کرد تا به نتیجه رسید، ان شاء ا… این کار خواهد شد، الان عزم وزارت نفت برای مهار همه فلرها و استفاده از این گاز مغذی و دارای ارزشهای اقتصادی زیاد است ولی احتیاج به سرمایه گذاری دارد که درمورد سرمایه گذاری آن درگذشته تصمیمات اجرایی نبوده است اما الان این تصمیمات وجود دارد یعنی پروژه تعریف و قرارداد منعقد شده است و ان شاء ا… انجام خواهد شد.

به لحاظ فناوری آیا ما توان علمی و فنی لازم را برای اجرایی کردن آن داریم؟

-بله ، الان داریم.

خب این توان داخلی است یا باید از خارج وارد شود؟

-الان خودمان داریم .

فکر می کنید که این کار ان شاء ا… تا کی محقق شود؟

-بستگی به تامین سرمایه اش دارد. خود طرح ظرف سه سال قابل اجرا است منتها اگر مشکلی در تامین منابع مالی نداشته باشیم ؛سه ساله انجام می شود.

منبع: سایت الفبا خبر

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر