/
۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱

ظرفیت تولید نفت غرب کارون افزایش می‎یابد

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت با تاکید بر این اینکه روند افزایش ظرفیت تولید نفت منطقه عملیاتی غرب کارون در سال آینده ادامه دارد، از تداوم فعالیت های توسعه ای و تمرکز بر اجرای طرح خط لوله گوره به جاسک خبر داد.
کد خبر : ۱۵۶۶۴

 نبض نفت - تورج دهقانی در تبیین عملکرد شرکت متن در سال ۹۷ عنوان کرد: این سال با توجه به شرایط ویژه‌ای که در کشور وجود داشت، سال متفاوتی بود. دشمنان نظام و کشور با تحریم‌ها و تهدیدها تلاش کردند حداکثر تاثیر را بر اقدام‌ها و پیشرفت‌های صنعت نفت ایران بگذارند تا این حرکت رو به جلو متوقف شود، اما با وجود مشکلات در حوزه توسعه میدان‌های نفتی به‌ویژه میدان‌های مشترک، شاهد دستاوردهای خوبی در کشور بودیم که نشان می‌دهد مسیر اصلی انقلاب و نظام را باید با ایمان و باور به توان داخلی و همچنین صبر و درایت بیشتری دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه شرکت مهندسی و توسعه نفت بر تداوم فعالیت‌های توسعه‌ای در غرب کارون و همچنین طرح  خط لوله گوره به جاسک تمرکز کرده است، افزود: با تاکید بر حمایت از توان تولید داخل توانسته‌ایم به دستاوردهای مهمی دست یابیم. آنچه مسلم است بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و ماموریت‌هایی که دولت بر آن تاکید ویژه دارد،  شتاب در تولید صیانتی و توسعه میدان‌های مشترک از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است .

دهقانی با اشاره به اقدام‌های انجام شده برای افزایش ظرفیت تولید نفت تا٣۵٠  هزار بشکه در روز در غرب کارون، ادامه داد: این روند در سال آینده هم ادامه می‌یابد.

مدیرعامل شرکت متن گفت: با احداث و راه‌اندازی تأسیسات واحد فراورش سیار در میدان نفتی آزادگان جنوبی و حفر چاه‌های بیشتری از این میدان، در مسیر افزایش ۴۰ تا ۵۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت در این میدان گام برداشته‌ایم، این موضوع نشان می‌دهد که این اقدام برای سایر میدان‌های مشترک هم قابلیت اجرایی دارد.

دهقانی افزود: در آزادگان جنوبی که جبهه وسیع فعالیت‌های این شرکت است، در فاز اول از حدود ٢٠٠ حلقه چاه بالغ بر ١٧٠ حلقه چاه حفاری شده که همه این اقدام‌ها از سوی شرکت‌های داخلی انجام شده است.

به گفته وی هزینه‌های تمام شده توسعه و تولید در آزادگان جنوبی بسیار کمتر از هزینه‌های متعارف در مقایسه با دیگر میدان‌ها بوده است.

منبع: شرکت ملی نفت ایران

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر