/
۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰

برگزاری یازدهمین دوره مسابقات "نبرد هوش مصنوعی شریف"

مرحله حضوری یازدهمین دوره از مسابقات «نبرد هوش مصنوعی شریف» با حضور دانشجویان، دانش آموزان و برنامه نویسان حرفه‌ای در دانشگاه صنعتی شریف آغاز به کار کرد.
کد خبر : ۱۵۷۱۰

نبض نفت - مرحله حضوری یازدهمین دوره از مسابقات «نبرد هوش مصنوعی شریف» صبح دیروز چهارشنبه 22 اسفندماه سال جاری با حضور دانشجویان، دانش آموزان و برنامه نویسان حرفه‌ای سراسر کشور، در دانشکده مهندسی کامپیوترِ دانشگاه صنعتی شریف شروع به کار کرد.

بنا بر این گزارش، یازدهمین دوره مسابقه نبرد هوش مصنوعی شریف « Sharif AI Challenge 2019»، پس از برگزاری 10 دوره متوالی و موفق توسط انجمن علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر(SSC)، امسال نیز در دانشگاه صنعتی شریف در حال برگزاری است.

هدف این رویداد طراحی و پیاده‌سازی یک هوش مصنوعی قدرتمند توسط شرکت‌کنندگان است؛ یک هوش مصنوعی که بتواند طی یک نبرد استراتژیک به هوش‌های مصنوعی دیگر غلبه کرده و فاتح یک نبرد پرهیجان بشود.

این رویداد به عنوان بزرگ‌ترین رویداد بین‌دانشگاهی ملی شناخته می‌شود و دانشجویان بیش از 80 دانشگاه کشور در آن شرکت کرده‌اند.

برای برگزاری این رویداد بیش از 50 دانشجو در 6 تیم فنی از ابتدای آذر امسال شروع به فعالیت کردند. یکی از بزرگ‌ترین تغییرات AI Challenge 2019 نسبت به سال‌های گذشته تشکیل تیم محتوا برای آموزش محتوای علمی و فنی به شرکت‌کنندگان مسابقه و افزایش سطح رقابت‌ها بوده است.

همچنین در این مسابقه رقابت تیم‌های شرکت‌کننده با هم در یک بازیِ طراحی شده توسط تیم فنی، با استفاده از برنامه‌نویسی توسط یکی از سه زبان مسابقه یعنی جاوا، پایتون و سی‌پلاس‌پلاس صورت می‌گیرد.

حضور در این رقابت باعث می‌شود شرکت کنندگان علاوه بر سنجش و به چالش کشیدن مهارت‌های برنامه‌نویسی و طراحی استراتژی خود، زمینه‌های آشنایی با الگوریتم‌های هوش مصنوعی با محتواهای آموزشی فراهم آورند.

یازدهمین دوره از مسابقات «نبرد هوش مصنوعی شریف» در مرحله‌ی اول خود با 2675 شرکت کننده در قالب 964 تیم بصورت غیر حضوری برگزار شد و 141 شرکت کننده به مرحله نهایی راه یافتند که در قالب 48 تیم از سراسر کشور در حال رقابت با یکدیگر هستند. این مسابقه روز پنج شنبه 23 اسفند ماه سال جاری با معرفی تیم‌های برگزیده به کار خود پایان خواهد داد.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر