/
۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸

افزایش تسهیلات تنها نسخه دولت برای رونق بخشی بازار مسکن

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی دولت برای رونق بخشیدن به حوزه مسکن چاره ای جزء افزایش تسهیلات ندارد.
کد خبر : ۱۵۷۲۸

 نبض نفت - صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به مصوبه شورای پول و اعتبار برای افزایش تسهیلات مسکن در سال 98، گفت: بر اساس مصوبه این شورا برای شهری مانند تهران، تسهیلات مسکن برای یک نفر تنها 20 میلیون تومان افزایش یافته است، از این رو به نظر من این مقدار با توجه به افزایش قیمت مسکن کافی نیست.

دولت برای رونق بخشیدن به حوزه مسکن چاره ای جزء افزایش تسهیلات ندارد

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی دولت برای رونق بخشیدن به حوزه مسکن چاره ای جزء افزایش تسهیلات ندارد.

متقاضیان توان پرداخت اقساط بالای تسهیلات مسکن را ندارند

در کنار افزایش تسهیلات مسکن، دولت باید برای حمایت از اقشار نیازمند و آسیب پذیر، اقدام به تولید مسکن در اراضی دولتی کند، زیرا بسیاری از افراد و متقاضیان توان پرداخت اقساط بالای این تسهیلات را ندارند

بدری افزود: به نظر من در کنار افزایش تسهیلات مسکن، دولت باید برای حمایت از اقشار نیازمند و آسیب پذیر، اقدام به تولید مسکن در اراضی دولتی کند، زیرا بسیاری از افراد و متقاضیان توان پرداخت اقساط بالای این تسهیلات را ندارند.

دولت به دنبال ساخت 400 هزارواحد در دو سال آینده است

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: دولت به دنبال ساخت 400 هزارواحد در دو سال آینده است، حال متولیان می توانند از اراضی دولتی و حتی اراضی مربوط به بافت فرسوده برای ساخت این مساکن استفاده کنند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از راه کارها اجرای پروژه مسکن اجتماعی بود که متأسفانه دولت یازدهم و دوازدهم تنها در حال شعار آن را باقی گذاشته است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: قطعا اگر برنامه ها برای تولید و عرضه مسکن اجرایی نشود، مشکلات همچنان باقی مانده و با اقداماتی مانند افزایش تسهیلات گره این حوزه باز نمی شود.

منبع: خانه ملت

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر