/
۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸

بهره‌برداری از 2 نیروگاه خورشیدی در ناحیه صنعتی دشتی

دو نیروگاه برق، با ظرفیت تولید 200 کیلو وات برق خورشیدی و با سرمایه گذاری 24 میلیارد ریالی بخش خصوصی در ناحیه صنعتی دشتی افتتاح شد.
کد خبر : ۱۵۷۳۳

 افتتاح نیروگاه خورشیدی در بوشهر

نبض نفت - استاندار بوشهر در مراسم افتتاح دو نیروگاه برق خورشیدی در شهرک صنعتی خورموج و ناحیه صنعتی دشتی با بیان این‌که استفاده از انرژی‌های نو و پاک بایستی نهادینه شود، گفت: از سرمایه‌گذاری برای تولید برق خورشیدی در شهرک‌های صنعتی استان بوشهر حمایت می‌کنیم.

عبدالکریم گراوند با تاکید بر تسهیل در امر سرمایه‌گذاری افزود: دستگاه‌های مرتبط در فرآیند سرمایه گذاری باید شرایط را تسهیل و تسریع نمایند.

از سرمایه‌گذاران در عرصه تولید برق نیروگاه خورشیدی حمایت ویژه می‌شود

وی با تاکید بر شناسایی عرصه‌های مناسب برای تاسیس و احداث نیروگاه‌های خورشیدی عنوان کرد: استان بوشهر با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی در شهرک های صنعتی ظرفیت های خوبی در توسعه طرح‌های نیروگاه خورشیدی دارد.

گراوند با بیان این‌که این نیروگاه‌ها نقش مهمی در اقتصاد پایدار دارند، تصریح کرد: از سرمایه‌گذاران در عرصه تولید برق نیروگاه خورشیدی حمایت ویژه می‌شود تا خرید تضمینی تولیدات آنان مورد توجه قرار گیرد.

استاندار بوشهر با تاکید بر احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرها و روستاهای این استان، بیان کرد: سرمایه‌گذاری در اجرای طرح‌های نیروگاه خورشیدی ضمن اثراث اجتماعی و مردمی در حوزه معیشت خانوارها به ویژه مددجویان دستگاه‌های حمایتی نقش اثربخشی ایفا می‌کند.

وی با تشکر از سرمایه گذار ایجاد نیروگاه خورشیدی، مجموعه شهرک صنعتی و شرکت توزیع نیروی برق عنوان کرد: این سرمایه‌گذاری موفق سبب رونق و انگیزه آفرینی برای سایر سرمایه گذاران می‌شود.

انعقاد 5 قرارداد احداث نیروگاه خورشیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان بوشهر

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر نیز در این مراسم گفت: تا کنون 5 قرارداد احداث نیروگاه خورشیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان بسته شده که از این تعداد 2 واحد نیروگاه در شهرستان دشتی، با ظرفیت تولید 200 کیلو وات برق خورشیدی و با سرمایه گذاری 2 میلیارد و 400 میلیون تومان بخش خصوصی افتتاح شده است.

منبع: ایسنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر