/
۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۹
ساعی نماینده تبریز، اسکو آذرشهر و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با نبض نفت تاکید کرد:

بی‌عدالتی در بین کارمندان دولت باید از بین برود

ساعی نماینده تبریز و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه طرح عقد قرارداد مستقیم با نیروهای شرکتی و خدماتی در کمیسیون اجتماعی تصویب شده گفت برای یک بار هم که شده باید کاری کنیم که در ساختار دولتی انواع قرارداد نداشته باشیم و یک وحدت رویه بین کارمندان شکل بگیرد.
نویسنده:‌
کد خبر : ۱۵۷۳۴
بی‌عدالتی در بین کارمندان دولت باید از بین برود

زهرا ساعی نماینده تبریز، اسکو آذرشهر و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در یک گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نبض نفت با تاکید بر اینکه طرح عقد قرارداد مستقیم با نیروهای شرکتی و خدماتی بیش از 8 ماه هست که کمیسیون اجتماعی در حال بررسی است گفت: یکی از اهداف مایکسان‌سازی قراردادها می‎باشد. هدف اصلی ما این هست که حقوق و مزایای کارکنان قرادادی، خدماتی، پیمانی، شرکتی و غیره در سازمان‌ها و ادارات و دستگاهای اجتماعیکشورمان متفاوت نباشد. این مشکل زمانی خیلی حادتر می‌شود که ما مشاهده می‌کنیمدر دریافت حقوق و دستمزدها و پاداشی که پرداخت می‌شود با این افراد متفاوت برخورد می‌شود.

ساعی افزود: در حال حاضر نیروهای خدماتی و شرکتی با سابقه کاری و تحصیلات مشابه در مقایسه با نیروهای رسمی و پیمانی دریافتی کمتری دارد و این یک نوع بی‌عدالتی را ایجاد کرده است و عدالت اداری با این شیوه تامین نمی‌شود.این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: کمیسیون اجتماعی درحال بررسی بندهای مختلفی است تابتوانیم به یک ساختار واحدی برسیم و تمام کارمندانی که از دولت حقوق دریافت می‌کنند و در دستگاه‌های اجرایی مشغول کار هستندزیر یک نوع قرارداد تعریف شوند و پرداختی‌هایشان نیز یکسان باشد. بدین معنا که انواع پرداختی‌ها را در کشور نداشته باشیم. این مسئله کمک بزرگی به ساماندهینظام اداری کشورمان می‌کند وباعثرعایت عدالت کاری شده و رضایتمندی کارمندان را نیز می‌تواند همراه داشته باشد.

ساعی در پاسخ به این سوال که این طرح چقدر می‌تواند برای دولت بار مالی ایجاد کند گفت: در واقع بار مالی خاصی ندارد. بالاخره قراردادهاییبا سازمان‌های مختلف بسته می‌شود که به نظر بنده این طرح برای دولت هم بهتر است. با اینیکسان‌سازی که در نحوه بستن قراردادها صورت می‌گیرد این هماهنگی به دولت‌ها کمک می‌کند، که در برخورد با کارمندان خودش عملکردی یکسان داشته باشد و عدالت را رعایت کند. اجرای این طرح همینطور باعث رضایت‌مندی کارمندان شده و راندمان کاری دستگاه‌ها را هم بالا می برد.

ساعی همچنین در پاسخ به این سئوال که با توجه به اینکه شما در کمیسیون اجتماعی حضور دارید فکر می‌کنید این طرح کی به سرانجام برسد و چه زمانی می‌توانیم این خبر خوش را از کمیسیون اجتماعی مجلس منتشر کنیم گفت:این قانون مدیریت خدماتی کشوری بندهای مختلفی دارد. همانطور که گفتم بیش از 7 الی 8 ماه این طرحدر کمیته خاصی در کمیسیون اجتماعی درحال بررسی است. فکر می‌کنم این طرح برای سال آینده نهایی شود و به صحن علنی مجلس بیاید. پس از مطرح شدن در صحن مجلس همکاران باید نظر خودشان را اعلام کنند و در واقع در خصوص این طرح رای‌گیری می‌شود. امیدوار هستم بتوانیم این خبر خوش را برای کارمندان عزیز در سال جدید داشته باشیم و با تصویب این طرح بتوانیم مشکلات ساختار نظام اداری را حل کنیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص آخرین وضعیت این طرح و اینکه برخی نمایندگان اظهار کرده‌اند که این طرح هنوز در کمیسیون اجتماعی هم تصویب نشده گفت: کلیات طرح در کمیسیون اجتماعی تصویب شده و همانطور که گفتم مواد مختلفی دارد و تبصره‌هایی در آن قید شده است. در حال حاضر به صورت خیلی کارشناسی در کمیته ویژه این تبصره‎ها را بررسی می‌کنیم.

وی در مورد این موضوع که نمایندگان و خصوصاً اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس چقدر حامی این طرح هستند و چقدر جای امیدواری هست کهاین طرح به سرانجام برسد گفت: صدرصد اعضای کمیسیون اجتماعی موافق این طرح هستند. کمیسیون‌های ویژه‌ای که نسبت به قراردادهای کاری، بیمه‌ها و بحث اشتغال فعال هستند همگی موافق این طرح هستند. تمام توجه همکاران من در این کمیسیون به این موضوع است و ما بیشترین مراجعات را در خصوص تعدد قراردادها و تعدد نوع پرداختیداریم. نارضایتی‌های زیادی در این زمینه وجود دارد و مراجعات به ما در این زمینه زیاد است. ما خیلی دوست داریم که این مشکلات حل شود و ما آن رضایت‌مندی را در وجود کارمندان مشاهده کنیم که باعث بالا رفتن راندمان کار در ادارات دولتی شود.

نماینده تبریز، اسکو آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص تبعات منفی نبود وحدت رویه در پرداخت حقوق و مزایا به کارکنان بخش دولتی گفت: وقتی فردی ببیند که همکار مشابه او دریافتی‌هایش از جمله حقوق، عیدی، مزایا و ... از خودش بیشتر است این موضوع باعث سرخوردگی او می‌شود و این یک نوع بی‌عدالتی است. ما خودمان هم یک اهتمام ویژه و جدی داریم که بتوانیم این مشکل را برای یکبار هم شده در کل کشور سامان بدهیم.

ساعی در ادامه گفتگوی خود با پایگاه خبری نبض نفت در پاسخ به این سئوال که آیا در این خصوص رایزنی‌های لازم با دولت انجام شده تا مقدمات این کار فراهم شود یا اینکه آن ها مخالفتی با این موضوع نداشته باشند یا خیر گفت: بله آقای دکتر انصاری از جمله نمایندگان دولت هستند که به طور مرتب در جلسات ما حضور دارد.از همکاران و معاونت‌های مختلف با توجه به موادی که در این قانون وجود دارد و در حال بررسی است از همکاران‌مان در دولتمی‌خواهیم که حضور داشته باشند و نظر کارشناسی خود را بدهند که انشالله به یک نظر واحد برسیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد دیدگاه دولت برای اجرا این طرح گفت: دولت در بسیاری از موارد با ما موافق است و در بسیاری از موارد همراه ما بوده تا بتوانیم این ساماندهی را انجام دهیم.


تهیه و تنظیم: سیدمسعود حسینی

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر