/
۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴

عملیات حفاری چاه‌های جدید آزادگان، نفت‌شهر و گچساران آغاز می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: با تمرکز بر پروژه‌های میدان‌محور، عملیات حفاری پروژه‌های جدید ۱۰ حلقه چاه در میدان نفتی آزادگان جنوبی، پنج حلقه چاه در میدان نفتی نفت‌شهر و هفت حلقه چاه در میدان نفتی گچساران در نخستین فصل سال ۹۸ آغاز می‌شود.
کد خبر : ۱۵۸۲۷

نبض نفت - سیدعبدالله موسوی سال پیش رو را سالی توام با موفقیت در عرصه کار و تلاش مضاعف و تحولی چشمگیر در رونق بخشی به فعالیت‌های شرکت در ابعاد مختلف عملیاتی، پشتیبانی و خدماتی در بخش‌های صف و ستاد توصیف کرد.

وی با اشاره به گذر از بیش از سه ماه خدمت در سمت مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: در این مدت کوتاه همه تلاش خود را برای ایجاد اقتدار بیش از پیش سازمان، ایجاد تناسب میان هزینه‌ها و درآمدها، اصلاح ساختار بر مبنای مصوبات شرکت ملی نفت ایران، اصول مهندسی سازمانی و انضباط اداری، مالی و عملیاتی به کار گرفتم.

موسوی با تاکید بر اینکه اولویت نخست برنامه‌های مدنظر شرکت ملی حفاری افزایش بازدهی و متراژ حفاری با تقویت ناوگان، روزآمدسازی تجهیزات و تعمیرات به‌موقع (اورهال) است، افزود: با وجود محدودیت‌ها با توجه به برنامه‌های وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران به صراحت می‌توان اذعان کرد که شرایط برای رشد و پویایی شرکت فراهم است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران تصریح کرد: از برنامه‌های شرکت افزایش سهم بازار در بخش‌های حفاری و خدمات جانبی، همکاری با شرکت‌های فعال در عرصه صنعت حفاری در کشور، استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سازمان و همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان، سازندگان داخلی، تقویت هم‌افزایی با مراکز علمی و پژوهشی، بهره‌گیری از تجارب متخصصان و صاحب‌نظران در عرصه این صنعت راهبردی است.

وی گفت: یکی از توفیقات که در نتیجه خرد جمعی و نشست‌های مستمر با مدیران و متخصصان و بازدیدهای متعدد از بخش‌های عملیاتی، پشتیبانی و ستادی شرکت در روزهای پایان سال حاصل شد، موضوع منشور اجرایی سازمان است که متعاقب ابلاغ آن بیش از ۱۵ کارگروه فنی و تخصصی تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرد و با برنامه‌های کلان آینده شرکت در قالب کوتاه مدت، میان‌مدت و بلندمدت پس از حصول و جمع بندی نتایج، کنکاش‌های این کارگروه‌ها رونمایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه این شرکت هم‌اکنون ۷۲ دستگاه حفاری خشکی و دریایی در تملک دارد، افزود: هم‌اکنون ۴۶ دستگاه حفاری در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و دیگر دکل‌ها در حوزه‌های عملیاتی شرکت‌های مهندسی و توسعه نفت، فلات قاره، نفت مناطق مرکزی، نفت و گاز پارس، مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت قرار دارد.

وی اظهار کرد: این شرکت روی اجرای پروژه‌های کلید در دست و پروژه‌های میدان محور تمرکز دارد و همزمان با نخستین فصل سال ۹۸، عملیات حفاری پروژه‌های جدید ۱۰ حلقه چاه در میدان نفتی آزادگان جنوبی، پنج حلقه چاه در میدان نفتی نفت شهر، هفت حلقه چاه در میدان نفتی گچساران آغاز خواهد شد و همچنین دو پروژه حفاری هشت و شش حلقه چاه تحت کارفرمایی مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران نیز به تازگی کلید خورده است و در مجموع بیش از ۱۰ دستگاه حفاری در چرخه عملیات ورود خواهند کرد.

موسوی گفت: همچنین در اجرای پروژه‌های تعریف شده از سوی وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران به منظور حفظ، نگهداشت و افزایش تولید، شرکت ملی حفاری ایران افزون بر حضور مستمر در این پروژه‌ها با دیگر شرکت‌های فعال در این عرصه در زمینه‌های خدمات یکپارچه فنی و مهندسی همکاری خواهد داشت.

منبع: شرکت ملی نفت ایران

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر