/
۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷

۳۵ درصد ظرفیت مخازن سد‌های استان تهران خالی است

رضوی گفت: حدود ۲۵۶ میلیون مترمکعب از ظرفیت مخازن سد‌های استان تهران برای مهار سیلاب‌های پیش‌رو خالی نگه داشته شده است.
کد خبر : ۱۵۹۳۱

نبض نفت - سیدحسن رضوی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به رشد ۳۲ درصدی ورودی آب سد‌های پنجگانه استان تهران از ابتدای سال آبی تاکنون، گفت: میزان آب ورودی به سد‌های امیرکبیر، لتیان، لار، طالقان و ماملو در بازه زمانی یاد شده به حدود ۴۸۰ میلیون مترمکعب رسیده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته نزدیک به ۳۶۳ میلیون مترمکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران ادامه داد: سد لتیان در سال آبی امسال با افزایش ۵۲ درصدی ورودی روبه‌رو است و به ترتیب سد‌های امیرکبیر، ماملو، طالقان و در نهایت سد لار بیشترین میزان رواناب ورودی به مخزن را ثبت کرده‌اند.

وی تاکید کرد: براساس پیش بینی‌های صورت گرفته مبنی بر وقوع سیلاب در ابتدای سال ۹۸، سیاست شرکت آب منطقه‌ای تهران براساس کاهش حجم مخازن سد‌های پنجگانه استان به منظور کنترل سیلاب‌های پیش‌رو شکل گرفته است، به همین دلیل در برخی از سد‌ها مانند امیرکبیر و لتیان رهاسازی آب و کاهش حجم مخزن در دستور کار قرار گرفته است.

رضوی با اشاره به اینکه حجم ذخیره فعلی سد‌های استان تهران به ۵۷۸ میلیون مترمکعب رسیده است، گفت: این عدد در شرایط نرمال باید ۸۰۰ میلیون مترمکعب باشد؛ به عبارتی برای مهار سیلاب‌های پیش‌رو حدود ۲۵۶ میلیون مترمکعب از ظرفیت مخازن سد‌های پنجگانه استان تهران خالی نگه داشته است تا مانور لازم برای مدیریت مخازن صورت بگیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره تشدید بارندگی‌ها و وقوع سیلاب در مناطق مختلف کشور، تاکید کرد: با توجه به تهمیدات صورت گرفته در این بخش تقریبا هیچ نگرانی در سد‌های استان تهران برای مواجه با جبهه جدید بارندگی‌ها وجود ندارد.

وی با آخرین وضعیت بارندگی‌های استان تهران اشاره کرد و گفت: میزان بارش‌های استان از ابتدای سال آبی ۹۶-۹۷ تاکنون به حدود ۲۷۴ میلیمتر رسیده است که در مقایسه با ۲۰۶ میلیمتر بارندگی مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۵۷ درصدی را به ثبت رسانده است. همچنین میزان نزولات جوی استان در مقایسه با ۱۸۷ میلیمتر بارندگی مدت متوسط بلندمدت رشدی ۴۶ درصدی داشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر