/
۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷

بسیج امکانات و تجهیزات ملی حفاری برای همکاری با ستاد بحران خوزستان

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از بسیج همه امکانات و تجهیزات سنگین ترابری شرکت برای همکاری با ستاد بحران استان خوزستان در زمینه پیشگیری از تبعات ناشی از باران‌های سیل‌آسای روزهای اخیر خبر داد.
کد خبر : ۱۶۰۳۱
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، سید عبدالله موسوی بامداد یکشنبه (۱۱ فروردین‌ماه) همزمان با اعلام حالت فوق‌العاده از سوی استاندار خوزستان در پی بارش‌های قابل توجه در سطح استان و حوضه‌های آب‌ریز بالادست، گفت: این شرکت به عنوان یکی از اعضای ستاد بحران استان همگام با دیگر دستگاه‌های اجرایی و امدادی برای کمک و همیاری مستمر در پاسخگویی به تصمیم‌های این ستاد اقدام می‌کند.

وی افزود: شرکت ملی حفاری ایران در پی نخستین بارش‌های پرحجم در نیمه دوم بهمن ماه گذشته نسبت به تامین نیازهای مناطقی که در معرض سیل احتمالی قرار داشت، اقدام و تجهیزات مورد درخواست ستاد بحران استان به منطقه دشت آزادگان، حمیدیه، اسماعیلیه و در سطح کلان‌شهر اهواز ارسال شد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: در چند روز اخیر و در زمان حاضر نیز بخشی از تجهیزات و ماشین‌آلات و کارکنان مدیریت‌های خدمات پشتیبانی (ترابری) و اچ اس یی، پدافند غیرعامل، مدیریت بحران و فوریت‌های پزشکی شرکت در روستاهای واقع در حاشیه رودخانه در شهرکارون و همچنین منطقه بامدژ و روستاهای اطراف آن مستقر و مشغول ترمیم و تقویت سیل بندها و ایجاد سدهای خاکی شده‌اند.

موسوی در همین ارتباط به بازدید خود از محل‌های استقرار نیروها و ماشین‌آلات شرکت در منطقه بامدژ در ۲۰ کیلومتری محور اهواز – اندیمشک اشاره کرد و گفت: در بامدژ و روستاهای سیدسلمان، البو نیس، حریه و دیگر روستاها در مجموع شش دستگاه بیل مکانیکی، دو ستگاه لودر و ۱۰ دستگاه کمپرسی و غلتک در حال ترمیم ومقاوم سازی سیل بند منطقه بوده و یک دستگاه آمبولانس و چهار دستگاه وانت دوکابین و یک دستگاه تریلر کشنده نیر در منطقه استقرار یافته است.

موسوی افزود: در شهرستان کارون نیز پنج دستگاه بیل مکانیکی، سه دستگاه لودر، دو دستگاه وانت دو کابین و ۱۰ دستگاه کمپرسی با هماهنگی ستاد بحران این شهرستان در روستاهای ابودبس، وعیلیه، فارسیات و شیرین شهر، ابو مشیلش، اسلام اباد چمیان عمیشیه و موران در حال تقویت سیل بند این منطقه هستند.

وی تاکید کرد: حدود ۴۵ روز گذشته در مجموع  ۱۱۲ دستگاه ماشین آلات و  ۷۵  نفر از کارکنان شرکت در مناطق پیش گفته حضور مستمر و موثر داشته و دارند و افزون بر این، بیش از ۱۰ هزار لیتر سوخت مصرفی ماشین‌آلات و مقدار قابل توجهی مواد عذایی برای نیروهای مستقر در این موقعیت ها اختصاص یافته است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر