/
۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶

آمادگی کاهش عرضه نفت / مذاکره برای توسعه میدان های نفتی ایران

وزیر انرژی روسیه با اشاره به توسعه همه‌جانبه مناسبات دو کشور به‌ویژه در عرصه نفت و انرژی، گفت: همکاری‌های دوجانبه ایران و روسیه تقویت خواهد شد.
کد خبر : ۱۶۰۶۱

به گزارش خبرگزاری نبض نفت به نقل از وزارت نفت، الکساندر نواک روز دوشنبه (۱۲ فروردین‌ماه) پس از دیدار با بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران، با بیان اینکه روابط ایران و روسیه مطابق برنامه توسعه می‌یابد، گفت: ما به‌طور پیگیر، سیاست سران دو کشور برای گسترش مجموعه همکاری‌ها را اجرا می‌کنیم.

وی افزود: ما برای تحکیم پایه‌های حقوقی و اجرای طرح‌های کلیدی سرمایه‌گذاری ایران و روسیه تلاش می‌کنیم.

وزیر انرژی روسیه که از طرف کشورش ریاست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی ایران- روسیه را به‌عهده دارد، از توسعه همه‌جانبه مناسبات دو کشور به‌ویژه در عرصه نفت و انرژی ابراز خرسندی کرد.

نواک تصریح کرد: اراده سران ایران و روسیه بر گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه قرار گرفته است و همه باید در این مسیر حرکت کنیم؛ همکاری‌های ایران و روسیه نیز تقویت خواهد شد و در این دیدار درباره توسعه میدان‌های نفتی ایران مذاکراتی داشتیم.

وی گفت: با دوستان ایرانی در چارچوب‌های چندجانبه در وهله نخست در قالب اجرای توافق کاهش عرضه نفت تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و مجمع کشورهای صادر کننده گاز (جی‌یی‌سی‌اف) همکاری می‌کنیم.

وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی ایران و روسیه ۱۸ ژوئن ۲۰۱۹ (۲۵ خردادماه ۹۸) در اصفهان برگزار می‌شود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر