/
۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵

امدادرسانی کارگروه مدیریت بحران پالایشگاه آبادان در کنار دیگر سازمان‌ها

به منظور اتخاذ راهکارهای اجرایی برای مقابله با سیل احتمالی در شهرستان آبادان و استفاده حداکثری از ظرفیت و امکانات سخت‌افزاری و نیروی انسانی، کارگروه مدیریت بحران در پالایشگاه آبادان تشکیل شد.
کد خبر : ۱۶۲۸۲

به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی پالایش و پخش، کارگروه مدیریت بحران در شرکت پالایش نفت آبادان با توجه به انتخاب این شرکت به عنوان دستگاه معین و کمک‌رسان و همچنین دستور مقام عالی وزارت مبنی بر کمک‌رسانی شرکت‌های تابعه به مناطق سیل‌زده تشکیل شده است.

این کارگروه از ابتدای اعلام بحران در این شهرستان به صورت آماده‌باش در کنار دیگر سازمان‌ها در همه سطوح عملیاتی به انجام امور محوله و خدمت‌رسانی به مردم آبادان پرداخته است.

بر اساس این گزارش، انتقال لوله‌های 60 اینچ از شهدای والفجر 8 تا پل‌های نیمه تخریب‌شده در روستای‌های اروندکنار، احداث سد در منطقه اروند صغیر و دهکده بریم به منظور جلوگیری از ورود سیل، مسدود کردن مسیرهای ورودی آب‌های سطحی از سمت اروندکنار جنب بازار ماهی‌فروش‌ها تا منطقه شطیط (بوارده) از جمله اقدام‌های انجام شده توسط این کارگروه بوده است.

انتقال ماشین‌آلات ساختمانی به منظور همکاری با فرمانداری و شهرداری، آماده‌باش ناوگان حمل‌ونقل برای مقابله با سیلاب احتمالی، تهیه و تحویل 900 متر لوله‌های چهار اینچ و کلمس‌های مرتبط به پمپ‌های دیزلی به کمیته بحران شهر از دیگر فعالیت‌های انجام‌شده توسط کارگروه مدیریت بحران پالایشگاه آبادان است.

این کارگروه همچنین برای جلوگیری از پیشرفت آب به زمین‌های کشاورزی روستاهای تنگه 1-2-3 اقدام به احداث سیل‌بند کرده است.

برپایی ایستگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی کارکنان پالایشگاه آبادان و اجرای پدافند غیرعامل در واحدهای عملیاتی پالایشگاه به‌منظور جلوگیری از حوادث غیرمترقبه نیز از دیگر فعالیت‌های انجام شده این کارگروه است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر