/
۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰

ادامه امدادرسانی های بانک ملی ایران به سیل زدگان در اخبار هفتگی

در هفته ای که گذشت، امدادرسانی بانک ملی ایران به هموطنان سیل زده استان های کشور ادامه داشت و این بانک به منظور هدفمندسازی کمک های ارسالی، به پویش ” سیل مهربانی” جمعیت هلال احمر پیوست.
کد خبر : ۱۶۲۹۸

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران،

حضور عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در مناطق سیل زده استان گلستان

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با همراهی رئیس و تعدادی از مدیران اداره امورشعب استان گلستان با حضور در مناطق سیل زده آق قلا و گمیشان، ضمن بررسی وضعیت موجود، از نزدیک با برخی خانواده های آسیب دیده دیدار کرد.

برات کریمی در دیدار با خانواده های خسارت دیده از سیل اخیر، ضمن ابلاغ سلام و پیام همدردی دکتر حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران و تشریح اقدامات انجام شده توسط این بانک در خصوص امدادرسانی و کمک به سیل زدگان گلستان، با اظهار امیدواری نسبت به بازگشت دوباره شور و نشاط و امید به زندگی، از آمادگی این بانک در استمرار امدادرسانی و حمایت و پشتیبانی برای جبران خسارت های وارده به هموطنان خبر داد.

وی همچنین در بازدید از شعب آق قلا، سیمین شهر و گمیشان بانک که در معرض خسارت ناشی از سیلاب قرار گرفتند، ضمن بررسی وضعیت ارائه خدمات و میزان خسارت وارده به این واحدها، از نزدیک با همکاران دیدار و گفت و گو کرد.

کریمی با اظهار تاسف از شرایط پیش آمده برای هموطنان عزیز و برخی همکاران، بانک ملی ایران را تا حل کامل مشکلات و بازگشت زندگی به وضعیت عادی در کنار آنها دانست و بر پیگیری و رسیدگی به مشکلات کارکنان آسیب دیده در این واقعه با اسکان موقت، تامین بخشی از نیازهای اولیه و لوازم زندگی، ارائه پوشش بیمه ای و... تاکید کرد.

 عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در ادامه سفر خود به مناطق سیل زده گلستان با برخی مشتریان و صنعتگران که در جریان سیل اخیر دچار آسیب و خسارت شده اند، دیدار و گفت وگو کرد و با اعلام اینکه بانک ملی ایران همواره و به ویژه در شرایط سخت و اضطرار در کنار تولیدکنندگان و مشتریان قرار دارد، بر حمایت و همراهی این بانک با واحدهای صنعتی و تولیدی آسیب دیده تاکید کرد.

کریمی و هیات همراه همچنین با حضور در منزل تنی چند از همکاران سیل زده و دیدار با خانواده آنان، آنها را مورد تفقد و دلجویی قرار دادند.

وی در این ملاقات ها به خانواده همکاران اطمینان خاطر داد که بانک ملی ایران تحت هیچ شرایطی اعضای خانواده خود را تنها نخواهد گذاشت و تا رفع کامل مشکلات و بازگشت زندگی به شرایط عادی، در کنار کارکنان خود خواهد بود.

خدمت رسانی بی وقفه بانک ملی ایران در مناطق سیل زده

بانک ملی ایران از آغاز بحران سیل اخیر در کشور ،با تمام قوا جهت رفع مشکلات هموطنان سیل زده حضور داشته و اقدامات مختلفی را در این خصوص انجام داده است عباس شفیعی معاون پشتیبانی بانک ملی ایران در گفت و گویی آخرین فعالیت های صورت گرفته در این خصوص را تشریح کرده است.

 جناب شفیعی ! بانک ملی ایران تاکنون چه اقداماتی در خصوص کمک به هموطنان سیل زده انجام داده است ؟

 کارکنان صدیق و خدوم بانک ملی ایران همگام با آحاد مردم شریف ایران از ساعات اولیه، در صحنه حوادث ناشی از سیل حضور داشته و ضمن انجام کمک در قالب تیم‌های امدادی، کمک‌های خود را به صورت وجه نقد و اقلام و اجناس مورد نیاز در اختیار مبادی کمک رسانی قرار داده‌اند.ارسال صدها عدد چادر، پتو، هزاران بطری آب معدنی، کنسرو، اقلام بهداشتی، نان ، برنج و ... بخشی از این اقدامات است که ادامه هم خواهد یافت. کمک‌ نقدی این بانک شامل واریز مبلغ 10 میلیارد ریال به حساب کمیته امداد امام خمینی (ره) و اختصاص حداقل یک روز از حقوق کارکنان بانک به صورت داوطلبانه و بعضا مستمر تا ماه‌های بعدی نیز در راستای کاهش آلام حادثه دیدگان از دیگر اقدامات بانک است. همچنین بانک تمهیدات لازم را برای حفظ و حمایت از سلامت کارکنان بانک و خانواده‌های آنها در مناطق سیل زده انجام داده است.

شنیدیم که موکب بانک در مناطق پلدختر نیز فعال شده است؟

بله !موکب شهدای بانک ملی ایران از دیروز در شهرستان پلدختر فعال شده است و در هر وعده پنج هزار پرس غذا توسط کارکنان بانک در استان لرستان طبخ و توزیع می شود.تامین مواد اولیه غذا نیز توسط کارکنان بانک در سطح کشور صورت می گیرد. همچنین تیم امدادرسانی و خدمات درمانی بیمارستان بانک به مناطق آسیب دیده استان لرستان اعزام شده است.

وضعیت شعب بانک در مناطق سیل زده چگونه است؟

 ضمن همراهی و همکاری با مسوولان مدیریت‌ بحران استان‌های سیل زده ، شعب این بانک به صورت عادی در حال انجام وظیفه هستند. کمیته بحران بانک که از روزهای اول سیل اخیر به صورت فوق العاده فعالیت داشت ،دستورالعمل‌های پیشگیرانه را صادر و به مناطق و استان‌های در معرض خطر ارسال کرده است، وضعیت این مناطق نیز به صورت دائم در حال کنترل و بررسی است.

 در خصوص آسیب ها به شعب بانک نیز توضیح بفرمایید.

در معدود مکان‌هایی که در مسیر سیلاب قرار داشته‌اند، به علت آمادگی قبلی و انتقال اسناد و مدارک به محل‌های امن، کمترین خسارت متوجه شعب شده و ارتباط آنها برقرار است و همه شعب بانک در مناطق سیل زده در حال خدمت رسانی هستند. در برخی شهرها که استانداران و فرمانداران به جهت حفظ سلامت مردم محدودیت‌هایی را اعلام کرده‌اند، بانک ملی ایران نیز از دستورهای صادره تبعیت کرده است.

خدمت رسانی موکب شهدای بانک ملی ایران در مناطق سیل زده پلدختر

خدمت رسانی موکب شهدای بانک ملی ایران در مناطق سیل زده پلدختر موکب شهدای بانک ملی ایران برای خدمت رسانی به هموطنان سیل زده در شهرستان پلدختر مستقر شد.

این موکب با اهتمام و همیاری کارکنان بانک ملی ایران و اداره امور شعب استان لرستان بانک که از اولین ساعات وقوع سیل پیشگام خدمت رسانی به سیل زدگان پلدختر بوده، راه اندازی شده است و روزانه دو هزار و 500 پرس غذای گرم میان سیل زدگان توزیع می کند.

فعالیت موکب شهدای بانک ملی ایران تا عادی شدن شرایط ادامه دارد.

رونق تولید، راه خلاصی کشور از تکانه های تهدید آمیز اقتصادی

مقام معظم رهبری در ادامه تدابیرشان به منظور افزایش قدرت اقتصادی کشور، شعار امسال را نیز با محور «اقتصاد» انتخاب فرمودند.

 مروری بر شعارهای سالیانه اعلام شده از سوی ایشان طی دهه 90 شامل «جهاد اقتصادی»، «تولید ملى و حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانى»، « حماسه‌ سیاسی و حماسه اقتصادی»، «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»، «دولت و ملت، همدلی و همزبانی»، «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل»، «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، «حمایت از کالای ایرانی» و نیز «رونق تولید» نشان می دهد لزوم تمرکز بر مسائل اقتصادی در کشور ما بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است.

اقتصاد کشور ما تا حد زیادی بانک محور است و از این رو بانک ها نقش مهمی در هدایت تولید، ایجاد اشتغال و روان سازی فعالیت ها دارند.

بانک ملی ایران به عنوان بزرگ ترین بانک دولتی تا حد امکان، توان خود را در جهت هدایت درست منابع به سمت تولید واقعی که رونق دهنده اقتصاد و نیز ایجاد کننده اشتغال است، به کار برده و از حمایت تولیدکنندگان دریغ نکرده است.

در سال جاری با توجه به نامگذاری «رونق تولید»، تمرکز ما بر این موضوع بیشتر خواهد شد؛ تسهیلات بانک بیش از پیش به سمت تولید خواهد رفت تا علاوه بر افزایش کمیت و بهبود هر چه بیشتر کیفیت کالاهای تولید داخل، اشتغال بیشتری نیز از این طریق ایجاد شود.

طبیعی است که بهبود شرایط تولید به بهبود شرایط اقتصادی کشور، افزایش تولید ناخالص داخلی، بهبود شرایط معیشتی مردم و نیز کاهش اتکا به واردات کالا خواهد انجامید. این روند، قطعا به کاهش تکیه کشور به ارز برای واردات کالاهای غیرضروری و در نتیجه مصرف منابع ارزی برای واردات کالاهای اساسی منجر خواهد شد.

راه نجات کشور از تکانه های اقتصادی، بدون شک رونق تولید داخلی است، به طوری که دشمن نتواند در مقاطع حساس با محدود کردن فروش کالا، ما را تحت فشار قرار دهد. تجربه دنیا نیز ثابت کرده که افزایش توان تولید داخل، می تواند کشور را تا حد امکان در حوزه های اقتصادی خودکفا کرده و زمینه های تهدید را کور کند.

مدیرعامل بانک ملی ایران: رونق اقتصادی در کشور با تکیه بر تولید داخلی میسر است

مدیرعامل بانک ملی ایران در دیدار نوروزی با اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد این بانک در سراسر کشور با تاکید بر اینکه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال به نام «رونق تولید»، امروز اقتصاد و تولید مهم ترین مساله کشور است، گفت: هیچ راهی جز توجه به تولید داخلی در شرایط فعلی کشور وجود ندارد چرا که این امر علاوه بر توسعه اشتغال، ما را از وابستگی به بیگانگان بی نیاز می کند.

دکتر محمدرضا حسین زاده در این دیدار ضمن مرور دستاوردهای مهم سال گذشته و تبیین محور سیاست های سال جدید، به وقوع سیل اخیر در برخی استان های کشور اشاره کرد و افزود: بانک ملی ایران از ساعات ابتدای وقوع سیل خدمت رسانی به هموطنان سیل زده را آغاز کرد و دیروز نیز موکب شهدای این بانک و آشپزخانه آن  برای یاری رسانی به سیل زدگان پلدختر در این شهرستان مستقر شدو روزانه بیش از چهار هزار پرس غذای گرم بین سیل زدگان توزیع می کند.

مدیرعامل بانک ملی ایران همچنین ضمن تقدیر از تمامی بخش ها و کارکنان بانک، به تشریح گزارش عملکرد این بانک در سال گذشته پرداخت و بیان کرد: در سال 97 میانگین سپرده ها و منابع بانک با 24 درصد رشد همراه بود و جمع تسهیلات پرداختی نیز به 900 هزار میلیارد ریال رسید که 200 هزار میلیارد ریال از این میزان، در بخش تولیدات صنعتی تخصیص داده شده است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته 60 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده که نسبت به سال 96 از رشد 42 درصدی همراه بوده است. از این میزان 41 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات ازدواج به 265 هزار نفر پرداخت شده است.

حسین زاده نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات (NPL) بانک در سال 96 را معادل 7.3 درصد اعلام و عنوان کرد: این میزان در سال 97 به 6.3 درصد کاهش یافت در حالی که میانگین نظام بانکی نزدیک به 12 درصد یعنی دو برابر بانک ملی ایران است.

وی درباره مدیریت و کنترل منابع و مصارف بانک نیز در سال گذشته تاکید کرد: بانک ملی ایران هیچ اضافه برداشت و بدهی به بانک مرکزی ندارد و در سال جاری نیز منابع را نیز به بهترین شکل مدیریت می کند.

حسین زاده فروش شرکت ها و اموال مازاد را از دیگر سیاست های این بانک در سال گذشته عنوان کرد و گفت: علی رغم مشکلات و موانع بسیار در این مسیر از جمله نبود نقدینگی لازم برای خرید و رکود حاکم بر کشور، 17 هزار میلیارد ریال از اموال مازاد بانک و سهام شرکت ها به فروش رفته است. البته ظرفیت بانک ملی ایران بیش از این میزان است که امیدواریم در سال جاری این امر با قوت بیشتری ادامه یابد.

وی افزود: در سال 97 در حوزه منابع انسانی نیز اقدامات خوبی صورت گرفت. همچنین مجوز استخدام بیش از یک هزار و 100 نفر گرفته شد که با توجه به برگزاری آزمون استخدامی، به زودی این افراد به نیروهای شعب افزوده خواهند شد.

مدیرعامل بانک ملی ایران درباره عملکرد واحدهای خارج از کشور بانک نیز تصریح کرد: با وجود محدودیت های زیادی که با تحریم آمریکا مواجه هستیم اما فعالیت واحدهای خارج از کشور بانک متوقف نشد و حتی عملیات ارزی و بین المللی بانک نسبت به سال 96 با رشد همراه بود.

وی با بیان اینکه دنیای امروز بانکداری بدون فناوری اطلاعات معنا و مفهومی ندارد، اظهار کرد: سال گذشته رویداد ملی شو 2 برگزار شد و بانک ملی ایران تنها سازمانی در کشور است که مستقلا هر سال در رویدادی به نام "ملی شو" دستاوردها، نوآوری ها و خلاقیت های خود را رونمایی می کند. امیدواریم در سال جاری نیز همانند دو سال گذشته بتوانیم محصولات منحصر به فردی را در نظام بانکی معرفی کنیم.

حسین زاده با تاکید بر اینکه بانک ملی ایران یک بانک معمولی نیست و دقایقی وقفه در خدمت رسانی این بانک در جامعه ایجاد اخلال می کند، ابراز کرد:  بانک ملی ایران در روزهای پایانی سال گذشته رکورد بی سابقه ای را از خود در بخش تراکنش ها برجای گذاشت و 70 میلیون تراکنش در روز را ثبت کرد.

وی تحت وب شدن شعب بانک را انقلاب دیگری در بانک ملی در سال گذشته عنوان کرد و گفت: این موضوع منجر به جهش در نحوه سرویس دهی و ارائه محصولات منحصر به فرد خواهد شد.

وی همچنین افزود:  باید کسب سود و درآمد بیشتر مورد توجه همکاران در شعب باشد و جذب منابع ارزان قیمت از جمله منابع جاری، پس انداز و همچنین محصولات بخش اعتباری مانند ضمانتنامه های ارزی و همچنین اخذ کارمزد ها به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرند.

حسین زاده ادغام شعب را دیگر سیاست مهم بانک ملی ایران در سال گذشته و سال 98 اعلام کرد و گفت: ادغام شعب مساله ای بسیار مهمی است که علاوه بر کاهش هزینه ها، موجب آزاد شدن نیروی انسانی می شود و باید بیش از پیش مورد توجه باشد.

مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه هر سال سیاست های اعتباری و وصول مطالبات ابلاغ و در دسترس شعب قرار می گیرد، خاطر نشان کرد: تا پایان ماه جاری این سیاست ها و همچنین آیین نامه فروش املاک و اموال مازاد در سال 98 ابلاغ خواهد شد.

وی عنوان کرد: انتظار است امسال نیز همه با وحدت و همدلی دست به دست هم دهیم و در راستای اعتلای هر چه بیشتر کشور و موفقیت بانک ملی ایران گام برداریم.

پایان پویش اینستاگرامی #ریتم_امنیت بانک ملی ایران تا دو روز دیگر

پویش اینستاگرامی #ریتم_امنیت بانک ملی ایران که با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده است، پس فردا به پایان می رسد.

پویش اینستاگرامی #ریتم_امنیت با هدف گسترش فرهنگ حفظ امنیت سرنشینان خودرو در سفرهای نوروزی، با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ آغاز شد.

این بانک در راستای مسئولیت های اجتماعی خود و همچنین تلاش در راستای ارتقای امنیت در بخش های مختلف خدمات بانکی، امنیت جان مسافران نوروزی را نیز برای خود مهم دانسته و از تمام مسافران نوروزی دعوت کرده است تا با پیوستن به این پویش، پیام آن را به همه برسانند تا نوروزی بی خطر برای همه هموطنان رقم بخورد.

این پویش از 25 اسفند ماه سال گذشته آغاز شده است و تا 20 فروردین ماه ادامه خواهد داشت. برای شرکت در این پویش، کافی است عکس یا ویدئویی از خودتان یا سرنشینان خودرو، هنگام بستن کمربند ایمنی تهیه کرده و آن را در صفحه اینستاگرام خود با دو هشتگ #ریتم_امنیت و #بانک_ملی_ایران  به اشتراک بگذارید.

به 10 نفر از شرکت کنندگان در این پویش، جایزه 10 میلیون ریالی اهدا می شود.

کاربرانی که صفحه اینستاگرامشان خصوصی است، می توانند از پست مربوطه اسکرین شات بگیرند و آن را به دایرکت bankmelli1307  ارسال کنند.

همچنین کاربران می توانند با منشن کردن دوستانشان، پیام این پویش را به آنها برسانند.

وزیر اقتصاد: تحقق شعار رونق تولید نیازمند انسجام همه ارکان جامعه و بکارگیری روش های نوآورانه و هوشمند است

وزیر امور اقتصادی و دارایی در گردهمایی سراسری معاونین و روسای سازمان های وابسته و مدیران کل ستادی و استانی وزارت اقتصاد به منظور تبیین برنامه ها و ماموریت های پیش رو در سال ۱۳۹۸ تاکید کرد: موضوع رونق تولید، در شرایط اقتصادی حاضر یک نیاز ضروری و اجتناب ناپذیر است.

دکتر فرهاد دژپسند در این جلسه که در محل این وزارتخانه برگزار شد، اظهار کرد: وزارت اقتصاد باید برای ایفای نقشی ویژه، اساسی و موثر در رونق تولید از تمامی ظرفیت های خود در نظام بانکی، صنعت بیمه، خزانه داری، مناطق آزاد و بورس، حداکثر بهره برداری را انجام دهد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اهمیت نامگذاری سال جدید به عنوان سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری تاکید کرد: تحقق این شعار در شرایط فعلی نیاز به عزم، اراده، هم افزایی، همفکری و هماهنگی همه ارکان نظام دارد.

دژپسند در ادامه با اشاره به ویژگی ها و اقتضائات سال 1398، یکی از وجوه سال پیش رو را تداوم وجود برخی تنگناها در ورود درآمدهای کشور از خارج در قالب صادرات نفت و یا محصولات غیر نفتی خواند و گفت: همه تلاش دشمن این است که نتوانیم کالاها و محصولاتمان به ویژه نفت را صادر کنیم که خوشبختانه به این هدف به ویژه در بخش صادرات غیر نفتی نرسید.

وزیر اقتصاد یکی دیگر از اقتضائات سال جدید را محدودیت در ورود منابع، در قالب مبالغ حاصل از صادرات، فاینانس و یا سرمایه گذاری مستقیم خارجی خواند و گفت: وقتی بخشی از درآمد های دولت، به این ترتیب مورد تهدید قرار می گیرد، باید به دنبال افزایش درآمد از محل دیگر منابع مانند اوراق خزانه و افزایش درآمدهای مالیاتی رفت البته مشروط به اینکه به تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی با عملکرد شفاف فشار وارد نشده و این مهم با گسترش پایه مالیاتی، جلوگیری از اجتناب و یا فرار مالیاتی تحقق یابد.

وی با یادآوری اینکه تمام تلاش ما این است که مراقبت کنیم بخش تولید به مشکل بر نخورد و  قطعا به همین سبب جلوی وارد آوردن فشار مضاعف مالیاتی به این بخش را خواهیم گرفت، تاکید کرد: به سازمان مالیاتی ماموریت داده ام با سرعت بخشی به فرآیند تکمیل بانک اطلاعاتی خود و اتصال شبکه ای به سایر دستگاه ها تور مالیاتی را گسترده کرده و با شناسایی شخصیت های حقیقی و حقوقی دارای فرار و یا اجتناب مالیاتی امکان افزایش درآمدهای پایدار را برای دولت فراهم سازد.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: من معتقدم اگر چرخ تولید بچرخد قطعا چرخ اقتصاد نیز خواهد چرخید. مطمئن باشید رونق تولید می تواند موجب افزایش سودآوری تولید کنندگان و حتی افزایش سرمایه گذاری های جدید و ایجاد اشتغال شود که این نیز خود می تواند زمینه افزایش درآمدهای مالیاتی بدون ایجاد فشار مضاعف به بنگاه های اقتصادی را موجب شود.

دژپسند با تاکید بر اینکه از محل جهش ارزی، عوایدی نصیب دولت نخواهد شد، افزود: می توان با اخذ مالیات بر درآمدهای اتفاقی که برای برخی از بنگاه ها از اینگونه محل ها اتفاق می افتد، به دولت و کشور کمک کرد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه در سال جدید فشارهای بیرونی مانند تحریم‌های ظالمانه، یک طرفه و نابخردانه همچنان وجود دارد و برخی از سکانداران آمریکا ادعای تداوم و تشدید آن را دارند، گفت: ما باید با دور اندیشی، تدبیر و سخت کوشی از این موانع سخت به گونه ای عبور کنیم که کمترین تاثیر منفی را در زندگی هموطنان داشته باشد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: عملکرد دولت در سال گذشته به صورتی بود که مانع از تحقق برخی پیش بینی ها مبنی بر تورم 55 درصدی شد.

وزیر اقتصاد گفت: باید به دنبال این باشیم که با افزایش بهره وری منابع داخلی کاهش درآمدهایمان از منابع بیرونی را جبران کنیم و در این زمینه، به ویژه بانک ها دارای جایگاه ویژه ای بوده و باید با یک حرکت جهشی، در تامین منابع مالی بخش تولید و رونق آن ایفای نقش کنند.

دژپسند افزود: به اعتقاد من بانک ها، به منظور رونق تولید، باید به گونه ای در تامین مالی عمل کنند که پروژه های واحدهای تولیدی ناتمام بالای 75 درصد، به ویژه واحدهایی که کالای واسطه ای تولید می کنند، تا پایان سال 98 تکمیل شده و به بهره برداری برسند.

وی یکی از راه های حصول به چنین هدفی را واگذاری اموال مازاد بانک ها و پیگیری جدی مطالبات معوق آنها عنوان کرد.

وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از عملکرد سازمان بورس و اوراق بهادار بواسطه جهش قابل توجه شاخص های آن به رغم وجود تحریم ها و افزایش نرخ ارز های خارجی، اظهار کرد: در عین حال به اعتقاد من، این کافی نیست و نهاد بازار سرمایه، باید نقش خود را در تامین مالی بنگاه های تولیدی بیش از پیش ایفا کند.

وی یکی از عوامل  تحقق شعار رونق تولید در سال 1398 را جهش و عملکرد موفق بازار سرمایه خواند و تصریح کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار باید با طراحی یک برنامه جامع و عملیاتی نقش پررنگ تری در تامین مالی بنگاه ها و واحدهای تولیدی ایفا کرده و سهم خود در تامین مالی بنگاه های اقتصادی را به بیش از ۴۰ درصد برساند.

دکتر دژپسند در ادامه، با اشاره به حوادث تلخ و خسارات ناشی از جاری شدن سیل در روزهای نخست فروردین ماه جاری و ابراز همدردی با خانواده های قربانیان و آسیب دیدگان از این حادثه، عملکرد بیمه های کشور را در جبران خسارت بیمه شدگان، درخشان توصیف کرد و گفت: امیدواریم طرح صندوق بیمه حوادث به سرانجام رسیده و به کل جامعه تعمیم پیدا کند تا از این پس نگران تامین خسارت آسیب دیدگان سیل، زلزله و ... نباشیم.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه لایحه مربوط به صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی، به منظور رفع برخی ابهامات، در دستور کار دولت است،  ابراز امیدواری کرد، در نیمه اول سال جاری شاهد به نتیجه رسیدن آن باشیم.

دژپسند اقتصاد کشور را در معرض انواع رخدادهای احتمالی طبیعی و نیز عوامل برون داد همچون تحریم ها خواند و گفت: طرح های جدید بیمه ای، باید طوری طراحی شوند که یک فعال اقتصادی، نگران در خطر قرار گرفتن سرمایه خود در صورت وقوع بلایای طبیعی و یا سیاسی همچون تحریم ها نباشد و پوشش بیمه از سطح "افراد" و "خانوار" به "اقتصاد" کشیده شده و به کل اقتصاد گسترش پیدا کند.

دژپسند در ادامه یکی دیگر از  سرمایه های با ارزشی که وزارت اقتصاد متولی آن است را امکان استفاده اهرمی از دارایی های دولت عنوان و تاکید کرد: با اعمال برنامه های منسجم باید بتوانیم از 10 الی 15 درصد از دارایی های دولت در مسیر رشد، با قابلیت اهرمی بهره مند شویم.

وی درخصوص نحوه فعال کردن دارایی های دولت تصریح کرد: علاوه بر روش های موجود باید از تجربه سایر کشورها نیز استفاده کنیم.

وزیر اقتصاد با اشاره به نقش موثر مدیران استانی در به کارگیری دارایی های دولت، تاکید کرد: یکی از شاخص های ارزیابی مدیران در سال جاری باید میزان موفقیت مدیران استانی در شناسایی و مولدسازی دارایی های دولت باشد.

دژپسند همچنین با انتقاد از بیمه نبودن بخش بزرگی از دارایی های دولت در حوادث سیل اخیر اظهار کرد: من اخیرا پیشنهاد داده ام که تمامی دستگاه های دولتی  ساختمان و تاسیسات خود را در برابر حوادث طبیعی بیمه کنند و امیدوارم در سال پیش رو این پیشنهاد به واقعیت بپیوندد.

وزیر اقتصاد درخصوص سرمایه گذاری خارجی نیز گفت: سرمایه گذاری خارجی یک ضرورت بزرگ است و حتی سرمایه های کوچک چند میلیون دلاری نیز به دلیل انتقال دانش و فناوری می تواند منشاء تحولات بزرگی در کشور باشد.

وی همچنین با اشاره به شرایط جغرافیایی کشورمان و استفاده از ظرفیت بازارهای کشورهای همسایه خاطر نشان کرد: بازار کشورهایی چون عراق و افغانستان و دیگر همسایگان ما می تواند تا سه برابر جمعیت کشورمان فرصت فروش محصولات و تولیداتمان را برای ما فراهم سازد.

664 میلیون تومان کمک نقدی برای استان‌های سیل زده در اپلیکیشن «بله» جمع آوری شد

664 میلیون تومان کمک نقدی برای استان‌های سیل زده در اپلیکیشن «بله» جمع آوری شد کاربران اپلیکیشن «بله» با هدف کمک به هموطنان استان‌های سیل‌زده بیش از 664 میلیون تومان کمک نقدی انجام دادند.

«بله» در راستای مسئولیت اجتماعی خود فراخوانی برای کمک به استان‌های سیل زده برای کاربران خود ارسال کرد. این فراخوان در قالب بازوی (بات) «کمک به سیل‌زدگان کشور» در «بله» اجرا شد و کاربران به راحتی از طریق کارت بانکی، کمک نقدی خود را به میزان دلخواه برای سیل‌زدگان به صورت مستقیم به شماره حساب اختصاصی اعلام شده توسط جمعیت هلال احمر ایران و کمیته امداد امام خمینی (ره) واریز کردند.

کاربران «بله» و سایر هموطنان هنوز می توانند از طریق بازوی «کمک به سیل‌زدگان کشور» براحتی از طریق یکی از دو نهاد معتبر جمعیت هلال احمر ایران و کمیته امداد امام خمینی (ره) به هموطنان سیل زده کمک کنند.

اپلیکیشن «بله» هم‌اکنون بیش از ۳ میلیون کاربر دارد و علاوه بر بانک ملی ایران، 18 بانک دیگر به این شبکه متصل هستند و کاربران می توانند از کارت های این بانک ها به عنوان کارت مبدا استفاده کنند.

گفتنی است، «بله» در اسفند ماه 1394در یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت داده‌ورزی سداد و با حمایت و پشتیبانی بانک ملی ایران توسعه یافت و هم‌اکنون به عنوان یکی از پیشتازان صنعت فین تک کشور در حال ارائه خدمات مالی و اجتماعی به کاربران خود است.

اعزام نیروهای امداد رسان بیمارستان بانک ملی ایران به مناطق سیل زده لرستان

دو گروه امداد رسان درمانی و بهداشتی بیمارستان بانک ملی ایران جهت ارائه خدمات به مردم در مناطق سیل زده به استان لرستان اعزام شدند.

40 نیروی متخصص از بیمارستان این بانک به صورت داوطلبانه جهت ارائه خدمات درمانی، بهداشتی و امدادی به شهرستان پلدختر اعزام شدند.

این گروه های امدادی شامل پزشک، پرستار، کارشناسان بهداشتی، روانشناس، دارویار همراه با وسایل و تجهیزات پزشکی مورد نیاز و خودروهای امدادی هستند.

خدماتی که در این اعزام به اهالی و آسیب دیدگان شهرستان پلدختر ارائه می‌شود، ‌شامل خدمات درمانی، پزشکی و بهداشتی همراه با دارو به ‌صورت رایگان است.

گزارش اقدامات بانک ملی ایران برای کمک به مناطق سیل زده

بانک ملی ایران از آغاز بحران سیل در مناطق مختلف کشور، همه توان و امکانات خود را برای رفع مشکلات هموطنان سیل زده و کاستن از آلام و رنج های آن ها بسیج کرده است.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران،در نخستین ساعات وقوع این حادثه،کمیته بحران در این بانک تشکیل شده و از طریق اطلاعیه های صادره و دستورالعمل های تکمیلی، به تدریج و متناسب با تهدیدات در شرف وقوع به ادارات امور شعب این بانک در استان ها اطلاع رسانی صورت گرفت.

کارکنان صدیق و خدوم بانک ملی ایران همگام با آحاد مردم شریف ایران از ساعات اولیه، در صحنه حوادث ناشی از سیل حضور داشته و ضمن انجام کمک در قالب تیم‌های امدادی، کمک‌های خود را به صورت وجه نقد و اقلام و اجناس مورد نیاز در اختیار مبادی کمک رسانی قرار داده‌اند.ارسال صدها عدد چادر، پتو، هزاران بطری آب معدنی، کنسرو، اقلام بهداشتی، نان ، برنج و ... بخشی از این اقدامات است که ادامه هم خواهد یافت. کمک‌ نقدی این بانک شامل واریز مبلغ 10 میلیارد ریال به حساب کمیته امداد امام خمینی (ره) و اختصاص حداقل یک روز از حقوق کارکنان بانک به صورت داوطلبانه و بعضا مستمر تا ماه‌های بعدی نیز در راستای کاهش آلام حادثه دیدگان از دیگر اقدامات بانک است.

موکب شهدای بانک ملی ایران از دیروز در شهرستان پلدختر فعال شده است و در هر وعده پنج هزار پرس غذا توسط کارکنان بانک در استان لرستان طبخ و توزیع می شود.تامین مواد اولیه غذا نیز توسط کارکنان بانک در سطح کشور صورت می گیرد. همچنین تیم امدادرسانی و خدمات درمانی بیمارستان بانک به مناطق آسیب دیده استان لرستان اعزام شده است.

از اولین ساعات وقوع سیل در استان های لرستان و خوزستان تا کنون 22 کامیون ، 9 کامیونت و 11 وانت بار کالا و اقلام امداد رسانی با همیاری کارکنان بانک آماده و به مناطق سیل زده ارسال شد .همچنین دو خودروی سیار ارائه خدمت توسط خودپردازها به مناطق سیل زده در استان خوزستان  اعزام شد.

بر اساس گزارش های واصله تاکنون منازل مسکونی 41 نفر از کارکنان بانک در مناطق سیل زده در معرض آسیب قرار گرفته است، از همین رو بانک ملی ایران برای کاستن از آلام این دسته از همکاران، ضمن اخذ خسارت از شرکت های بیمه مربوطه، کمک های نقدی و غیر نقدی را برای آنها ارسال کرد. همچنین تمهیدات لازم برای حفظ سلامت کارکنان و خانواده های آنها در شعب مناطقی که مواجه با خطر هستند و اسکان آنها در مکان های متعلق به بانک و چادرهای اختصاص یافته، صورت پذیرفت .

در منطقه سیل زده پلدختر نیز همه شعب به استثنای شعبه هفتم تیر در حال خدمت رسانی هستند .در برخی شهرها که استانداران و فرمانداران به جهت حفظ سلامت مردم محدودیت هایی را اعلام کرده اند، بانک نیز ناچار به همراهی با دستورهای صادره، شعب مربوطه را تعطیل کرده است،از همین رو با وجود ایمن سازی شعب سوسنگرد و حمیدیه و بستان،این شعب در حال حاضر تعطیل هستند. ارتباط سایر شعب مناطق سیل زده برقرار است و مشغول خدمت رسانی هستند. در منطقه آق قلا نیز همه شعب آسیب دیده پاکسازی و آماده به کار شدند.

لازم به یادآوری است که با فراخوان جمع آوری کمک نقدی به سیل زدگان در قالب پیام رسان "بله " بازو(بات) و کارت های بانکی به صورت مستقیم و از طریق حساب های کمیته امداد امام خمینی (ره) و هلال احمر،تاکنون مبلغ 700 میلیون تومان جمع آوری و برای مردم مناطق سیل زده ارسال شده است.

استقبال کم نظیر از موزه بانک ملی ایران در ایام نوروز

در ایام نوروز تعداد بازدیدکنندگان از موزه بانک ملی ایران از مرز هشت هزار نفر گذشت.

این موزه از روز دوم فروردین ماه به مدت 10 روز پذیرای بازدیدکنندگان بود و علاقه مندان به سیر و تحول بانکداری در ایران و همچنین اشیای نفیس و قدیمی از آن بازدید کردند.

برپایی سفره هفت سین، ایجاد لوکیشن عکاسی، اجرای برنامه های ویژه کودکان و نوجوانان با هدف آشنایی با تاریخچه پول و بانکداری و اهدای کتاب به کودکان از جمله برنامه های موزه بانک ملی ایران در ایام نوروز بود.

گفتنی است، موزه بانک ملی ایران در این ایام، علاوه بر بازدیدکنندگان و علاقه مندان، میزبان سید احمد محیط طباطبایی رئیس کمیته ملی موزه های ایران، مجید قناد کارگردان و مجری برنامه های کودک و نوجوان، تعداد زیادی از گروه های گردشگری شهرداری

تهران و همچنین کارکنان بانک در شعب شهرستان ها بوده است.

روند چشمگیر کاهش نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات پرداختی در بانک ملی ایران

در حالی که غیرجاری شدن تسهیلات پرداختی می تواند یکی از چالش های عمده نظام بانکی تلقی شود، بانک ملی ایران با مدیریت صحیح و تمرکز بر این بخش توانسته به شکل مطلوبی، نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات پرداختی (NPL) خود را کاهش دهد.

در پایان سال 1395 نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات پرداختی در این بانک معادل 7.8 درصد بوده است.

با تلاشی که کارکنان بانک ملی ایران برای وصول مطالبات معوق داشتند، این نسبت در پایان سال 1396 به رقم 7.3 درصد کاهش یافت.

اما این روند متوقف نشد و با اقدامات جدی بانک، این نسبت در پایان سال گذشته با کاهشی چشمگیر به عدد 6.3 درصد رسید.

میانگین NPL نظام بانکی هم اکنون نزدیک به 12 درصد یعنی دو برابر این نسبت در بانک ملی ایران است.

265 هزار نفر در سال 97 از بانک ملی ایران وام ازدواج گرفتند

در سال گذشته حدود 265 هزار نفر از بانک ملی ایران تسهیلات قرض الحسنه ازدواج دریافت کردند.

 این بانک با رویکرد تسهیل و حمایت از ازدواج جوانان در یک سال گذشته تعداد 264 هزار و 909  فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به ارزش 41 هزار و 492 میلیارد و 768 میلیون ریال تخصیص داده است.

بانک ملی ایران در سال 96 نیز بیش از 222 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت کرده است که این تعداد تسهیلات مبلغی بیش از 23 هزار و 126 میلیارد ریال را در بر گرفت.

لازم به ذکر است، در سال 97 به منظور حمایت از ازدواج جوانان و بر اساس ابلاغ بانک مرکزی، سقف تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به 15 میلیون تومان برای هر یک از زوجین و دوره بازپرداخت آن به 60 ماه با همان نرخ چهار درصد کارمزد افزایش یافت.

به هر یک از متقاضیان صرفا یک مرتبه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تعلق می گیرد و متقاضیان به مدت دو سال (24 ماه) از تاریخ عقد، می توانند برای دریافت تسهیلات مذکور اقدام کنند.

حمایت بانک ملی ایران از مسابقات کشوری کشتی با چوخه اسفراین

با حمایت بانک ملی ایران،مسابقات کشوری کشتی با چوخه اسفراین در استان خراسان شمالی،14 فروردین ماه سال جاری با حضور بیش از 70 هزار تماشاگر مشتاق در گود چشمه زینل خان اسفراین برگزار شد.

این مسابقات بزرگ ترین رویداد گردشگری ورزشی تک زمانی و تک مکانی کشور قلمداد می شود. این رقابت ها که با حضور چوخه کارانی از 14 استان کشور برگزار شد، انعکاس وسیعی در شبکه های خبری و رسانه ملی داشته است.

کشتی سنتی باچوخه خراسان شمالی از ورزش های پرطرفدار در این خطه است که به عنوان میراث معنوی از سال 1387در فهرست آثار ملی میراث ناملموس کشور ثبت شده است.  چوخه واژه ای کردی و نام لباسی است که کشتی گیران این رشته به تن می کنند که از شنل کوتاهی که کشتی گیران آن را با شالی سفیدرنگ محکم می کنند، تشکیل شده و از آنجا که این کشتی از قدیم الایام در بین عشایر کرد شمال خراسان مرسوم بوده به نام کشتی باچوخه معروف شده است.

در این دوره از مسابقات که با حضور رییس انجمن جهانی ورزش ها و بازی های سنتی، رییس فدراسیون جودوی کشور،جمعی از روسای فدراسیون های ورزشی کشور،نماینده اسفراین در مجلس شورای اسلامی،استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مدیران استانی برگزار شد،286 کشتی گیر از هفت استان در قالب 40 تیم در پنج وزن به رقابت پرداختند که در پایان مجتمع فولاد اسفراین در مجموع تیمی اول شد و تیم های سبک سازان شرق و تیم شیروان به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

بانک ملی ایران به پویش هلال احمر برای کمک به سیل زدگان پیوست

 بانک ملی ایران به منظور هدفمندتر شدن ارسال کمک های این بانک و کارکنان آن به هموطنان سیل زده کشور به پویش” سیل مهربانی” جمعیت هلال احمر پیوست.

کمک رسانی به هموطنان سیل زده از زمان آغاز بحران سیل اخیر در کشور، در دستور کار این بانک قرار گرفت و طی این مدت نیز اقدامات متعددی جهت رفع مشکلات هموطنان سیل زده انجام شده است.

تشکیل ستاد بحران بانک ملی ایران و بررسی وضعیت سیل زدگان، برپایی موکب شهدای بانک ملی ایران برای خدمت رسانی به هموطنان سیل زده در شهرستان پلدختر، اعزام گروه های امدادرسان درمانی و بهداشتی بیمارستان بانک ملی ایران جهت ارائه خدمات به مردم در مناطق سیل زده به استان لرستان، حضور اعضای هیات مدیره و تعدادی از مدیران ادارات امور شعب بانک برای بررسی وضعیت موجود و... از جمله اقدامات انجام شده در خصوص امدادرسانی و کمک به سیل زدگان بوده است.

همچنین کمیته های خودجوش کارکنان بانک در استان های مختلف تشکیل شده و تا کنون کارکنان بانک ملی ایران در استان های مختلف با ارسال چندین محموله غذایی و بهداشتی به مناطق سیل زده تلاش کرده اند در این حادثه غمبار در کنار هموطنان سیل زده باشند.

از سویی با توجه به میزان بالای خسارت وارده به مناطق سیل زده، بانک ملی ایران از طریق شرکت های وابسته نیز تلاش نموده تا یاریگر هموطنان عزیز سیل زده باشد.

همچنین کامیون های حاوی کمک های کارکنان بانک شامل موارد مورد نیاز سیل زدگان مانند پتو ،آب معدنی،کنسرو و لوازم بهداشتی نیز به سمت استان های سیل زده از جمله لرستان ارسال شده است.

بانک ملی ایران در جلسه مشترک نمایندگان بانک ها نیز که در سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر برگزار شد، به پویش” سیل مهربانی” این سازمان پیوست تا بتواند با هماهنگی این سازمان به صورت موثرتر برای امدادرسانی و کمک در کنار هموطنان عزیز سیل زده باشد.

بانک ملی ایران همچنین اطلاع رسانی هایی نیز از طریق ارسال پیامک به مشتریان برای اعلام شماره حساب ۹۹۹۹۹ جمعیت هلال احمر و همچنین درج گزینه ویژه و مرتبط با حساب جمعیت هلال احمر برای کمک به سیل زدگان در اپلیکیشن بله داشته است.

«بله» در راستای مسئولیت اجتماعی خود فراخوانی برای کمک به استان‌های سیل زده برای کاربران خود ارسال کرده است که کاربران این اپلیکیشن بیش از 700 میلیون تومان کمک نقدی انجام دادند.

بزرگداشت روز جانباز در بانک ملی ایران

همزمان با اعیاد شعبانیه، بانک ملی ایران با برگزاری مراسمی روز جانباز را گرامی داشت.

این مراسم که در نمازخانه ادارات مرکزی بانک و با حضور جمعی از مدیران امور و کارکنان برگزار شد، چند نفر از کارکنان جانباز مورد تقدیر قرار گرفتند.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالله محمد دوست نیز در این مراسم به تبیین نقش و شخصیت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) در واقعه کربلا پرداخت.

وی همچنین نقش مقام معظم رهبری در هدایت جمهوری اسلامی ایران را بی نظیر دانست و تاکید کرد: با همکاری و همراهی همه مردم، دشمنان بیش از پیش شکست را تجربه خواهند کرد.

 

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر