/
۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰

پیش‌بینی قیمت 80 دلاری برای نفت برنت در تابستان 2019

تحلیلگران اقتصادی مؤسسه مالی آر.بی.سی کاپیتال مارکت بر این باورند بهای نفت خام برنت در تابستان سال 2019 به بیش از 80 دلار افزایش خواهد یافت.
کد خبر : ۱۶۴۳۳

به گزارش نبض نفت به نقل از اویل پرایس، بهای شاخص های نفت خام برنت و وست تگزاس اینترمدیت آمریکا درهفته جاری به بیشترین میزان خود در پنج ماه گذشته افزایش یافته است.

این هفته بهای شاخص نفت خام برنت به بالاتر از 71 دلار رسیده است. قیمت شاخص نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز رقم 64 دلار را ثبت کرد.

بنابر پیش بینی استراتژیست های مؤسسه مالی آر.بی.سی کاپیتال مارکت، بهای دو شاخص مذکور به سبب کاهش تولید نفت اوپک، تصمیم غیرمعقولانه آمریکا برای اعمال تحریم‌ براعضای موثر این سازمان و نابسامانی های سیاسی در لیبی با افزایش فزاینده ای روبرو خواهد شد.

این گزارش حاکی است احتمالا بهای نفت برنت به دلیل مسایل ژئوپولتیکی امسال از مرز 80 دلارفراتر خواهد رفت.

مبلغ 80 دلار یک آستانه است که کشورهای مصرف کننده نفت مانند هند این رقم را بیش از حد در نظر گرفته اند و تحلیل گران آنرا آغاز نابودی تقاضای نفت در بازار جهانی توصیف می کنند.

کشورهای عضو اوپک همراه با برخی تولیدکنندگان غیر اوپک در نشست آذر ماه سال گذشته توافق کردند که عرضه نفت را به میزان یک میلیون و 200 هزار بشکه کاهش دهند، اما ایران از این کاهش مستثنی شد.

کاهش تولید اوپک و متحدانش، تحریم‌های آمریکا علیه نفت کشورهای ایران و ونزوئلا و همچنین تشدید بحران های سیاسی در لیبی سبب شده است افزایش بهای نفت بسیاری را شوکه کند.

در سال جاری میلادی، عرضه نفت اوپک تاکنون یک میلیون و 500 هزار بشکه کاهش یافته و سبب شده است قیمت شاخص نفت خام برنت حدود 30 درصد افزایش یابد.

بر اساس گزارش های خبری، میزان تولید روزانه نفت خام لیبی در ماه مارس (اسفند 97-فروردین 98) یک میلیون و 100 هزار بشکه بود.

تولید نفت در کشور بحران‌زده ونزوئلا نیز به سقوط خود ادامه داد و با 289 هزار بشکه کاهش به 732 هزار بشکه در روز رسید.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر