/
۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸

انجام تعمیرات نیروگاهی تا قبل از پیک ۹۸

معاون برنامه‌ریزی شرکت برق حرارتی با بیان اینکه ۹۵هزار مگاوات تعمیرات نیروگاهی تا قبل از پیک 98 به پایان خواهد رسید گفت: ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی در سال جاری 4 هزار مگاوات افزایش می‌یابد.
کد خبر : ۱۶۴۵۰

به‌گزارش خبرگزاری نبض نفت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، حمیدرضا عظیمی با اشاره به اینکه ۹۵ هزار مگاوات تعمیرات نیروگاهی تا قبل از پیک 98 به پایان خواهد رسید گفت: ایران با 65 گیگاوات ظرفیت نیروگاهی حرارتی منصوبه، در رتبه نهم جهان قرار دارد.

معاون برنامه‌ریزی شرکت برق حرارتی با اشاره به تعداد 123 نیروگاه با 557 واحد فعال در کشور اظهار داشت: در سال گذشته 8 واحد جدید حرارتی مجموعاً به ظرفیت یک هزار و 65 مگاوات راه‌اندازی و محدودیت‌های تولید نیروگاه‌های حرارتی به ظرفیت 150 مگاوات مرتفع شده است.

عظیمی از انجام به موقع 85 هزار مگاوات تعمیرات نیروگاهی تا قبل از پیک سال گذشته خبر داد و اعلام کرد: ضریب آمادگی نیروگاه‌های حرارتی در پیک سال 1397 تا سقف 99 درصد ارتقا پیدا کرده است.

وی با تاکید بر ارتقای راندمان نیروگاه‌های حرارتی به 38.1 درصد و کسب رکورد تولید هم‌زمان نیروگاه‌های حرارتی به میزان 47 هزار و 473 مگاوات در سال گذشته عنوان کرد: تولید انرژی حرارتی در سال 1397 به میزان 287 میلیارد کیلووات ساعت بوده است که این رقم بیش از 92 درصد از کل انرژی تولیدی کشور را شامل می‌شود.

عظیمی از کاهش بدهی‌های شرکت برق حرارتی به میزان 50 هزار میلیارد ریال از طریق اسناد تسویه خزانه در سال گذشته خبر داد و اعلام کرد: عملیات اجرایی 8 واحد نیروگاه حرارتی به ظرفیت 2 هزار و 841 مگاوات در سال گذشته آغاز شده است.

عظیمی درباره توسعه ظرفیت نیروگاهی کشور در سال 1398 اظهار داشت: 22 واحد جدید حرارتی مجموعاً به ظرفیت 3 هزار و 933 مگاوات در سال 98 راه اندازی می‌شود و در نیروگاه‌های حرارتی موجود ارتقای توان عملی و رفع محدودیت‌های تولید به میزان 461 مگاوات صورت خواهد گرفت.

وی از ارتقای راندمان نیروگاه‌های حرارتی به میزان 38.5 درصد و انجام 95 هزار مگاوات تعمیرات نیروگاهی تا قبل از پیک سال 1398 خبر داد.

معاون برنامه‌ریزی شرکت برق حرارتی از خطوط اعتباری کشورهای چین و روسیه، انتشار اوراق اسلامی، تهاتر مطالبات با وزارت نفت، وفق قانون بودجه سال 98 و منابع حاصل از فروش برق، به عنوان مهم‌ترین برنامه های تامین مالی جهت نگهداری و توسعه نیروگاه‌های حرارتی در سال 98 یاد کرد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر