/
۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰

پیوستن به FATF و افزایش قیمت نفت از سازوکارهای رونق اقتصادی کشور

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد که اگر اقتصاد ایران در ۶ ماه نخست سال به اهداف خود نرسیده است به دلیل اتخاذ سیاست های خارجی آمریکا است.
کد خبر : ۱۶۴۷

نبض نفت- معصومه آقاپور علیشاهی در خصوص عملکرد اقتصادی دولت در 6 ماه نخست سال،اظهار داشت: برای ارزیابی عملکرد دولت باید تا تکمیل شدن هیات دولت صبر کنیم؛ در حال حاضر دو وزارتخانه متصدی ندارند و نمی توان در این شرایط ارزیابی از عملکرد اقتصادی دولت داشته باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط اقتصادی سال 92، عنوان کرد:   برای ارزیابی عملکرد دولت باید به روند طی شده از سال 92 تا امروز توجه داشت، در آن سال دولت روحانی با شرایط مناسب اقتصادی اداره کشور را برعهده نگرفته بود بنابراین اینکه امروز اقداماتی در اقتصاد کشور رخ داده شاهکار است.

تاثیر شاخص فریکتو بر اقتصاد کشور

نماینده مردم شبستر در مجلس دهم شورای اسلامی در ادامه اقتصاد کشور را آسیب شناسی کرد و گفت: اینکه تاکنون دولت نتوانسته است به اهداف تعریف شده خود در اقتصاد برسد به شاخص فریکتو بر می گردد، این شاخص در واقع به تاثیر عوامل سیاسی بر مسائل اقتصادی تاکید دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر شاهد هستیم که دولت جدید آمریکا با تصمیم گیری در شاخه سیاست خارجی تاثیرات منفی بر روی اقتصاد تمام کشورها به خصوص کشورهای خاورمیانه می گذارد و همین امر باعث شده است که همه کشورهای این منطقه در رسیدن به اهداف توسعه ای خود دچار تزلزل شوند.

این نماینده مجلس تاکید دارد که دولت دوازدهم با تمام توان و با استفاده از تمام ابزارهای خود در مسیر توسعه اقتصادی کشور گام برداشته است و پول های سازنده در این شاخه هزینه می کند.

آقاپور در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با بیان ایکه توسعه اقتصادی نیاز به زمان دارد که در شرایط کنونی دنیا با تحکیم روابط سیاسی ممکن است، بیان داشت: عوامل داخلی بی تاثیر نیست اما دولت یازدهم توانست تمام تنش های اقتصادی را به صفر برساند بنابراین اکنون با موانع خارجی رو به رو هستیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به خروج از رکود که یکی از اهداف اقتصادی دولت است، اظهار داشت: کشور یک شبه با رکود مواجه نشده است که یک شبه از رکود خارج شویم با این حال دولت با سیاست گذاری درست در اقتصاد، حل مشکلات موسسات مالی و اعتباری، پیوستن به FATF و افزایش قیمت نفت، می تواند رونق اقتصادی در سال 2018 را رقم بزند.

 

ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید

منبع: خبرگزاری خانه ملت

 

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر