/
۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
رئیس محیط زیست شرکت پالایش نفت اصفهان در گفتگو با نبض نفت:

تکنولوژی‌های روز دنیا باید وارد ایران شوند

رئیس محیط زیست شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: تکنولوژی‌های روز دنیا باید وارد ایران شوند و ما نمی‌توانیم پالایشگاه‌هایی با تکنولوژی 50 سال پیش داشته‌باشیم.
کد خبر : ۱۶۵۱۵
به گزارش نبض نفت، حسین صالحی، در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست، با اشاره به اینکه 80 درصد آلودگی هوا مربوط به خودروها است، گفت: در کنار نوع خودرو، فرآورده‌ها باید بر اساس استاندارد روز دنیا باشد که پالایشگاه‌های نفت، وظیفه دارند فرآورده‌های خود راطبق یورو 4 و یورو 5 تولید کنند.

وی با اشاره به مشکلات داخلی و خارجی پیش روی طرح‌های زیست محیطی کشور اضافه‌کرد: با توجه به توسعه کلان‌شهرها و هم‌جواری آنها با صنایع، یک سری الزامات سخت‌گیرانه وضع شده‌است که برای بهبود نیاز به احداث واحدهای جدید است.

صالحی با بیان اینکه با احداث واحدهای جدید نیاز به "آپ گرید" صنایع است، گفت: در این زمینه به تعامل با کشورهای خارجی نیاز داریم و نمی‌توانیم پالایشگاه‌هایی با تکنولوژی 50 سال پیش داشته‌باشیم، که با توجه به تحریم‌ها سرعت انجام این پروژه‌ها کند می‌شود.

رئیس محیط زیست شرکت پالایش نفت اصفهان با اشاره به این‌که هیچ شرکت خارجی در نمایشگاه حضور ندارد گفت: درحالیکه سال‌های پیش شرکت‌های خارجی در نمایشگاه حضور داشتند و تعاملاتی هم شکل می‌گرفت؛ امسال هیچ شرکت خارجی در نمایشگاه حضور ندارد که این می‌تواند نتیجه تحریم‌ها باشد.

وی با اشاره به اهمیت نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی گفت: در این نمایشگاه نیاز است تا تمامی شرکت‌های دانش بنیان و سازنده، شرکت کنند تا بتوانیم باوجود تحریم‌ها برای تأمین منابع و تجهیزات به استقلال برسیم.

تهیه و تولید: الهه نظری‌زاده

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر