/
۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
مدیر کالا بورس کالا و انرژی

تحریم‌های داخلی بیشتر از تحریم‌های خارجی تاثیرگذار هستند

مدیر کالا بورس کالا و انرژی شرکت کارگزاری آفتاب درخشان با اشاره به اینکه اثر تحریم‌های داخلی بیش‌تر از تحریم‌های خارجی است گفت: هم‌اکنون ما برای عرضه کالا مشکلاتی داریم که محدودیت‌های بورسی آن را به وجود می آورد.
کد خبر : ۱۶۵۱۶
تحریم‌های داخلی بیشتر از تحریم‌های خارجی تاثیرگذار هستند
به گزارش نبض نفت- مهدی رحیمی، در مورد مشکلات بورس کالا گفت: متاسفانه با وجود داشتن مجوزهای عرضه کالا، بورس کالا اجازه‌ی عرضه را به ما نمی‌دهد و این خود باعث به وجود آمدن مشکلات می‌شود.
وی به اثر تحریم‌ها نیز اشاره کرد و افزود: تحریم‌ها در مقایسه با سال قبل بیشتر شده است. این تحریم‌ها به دلیل اینکه بیشتر جنبه‌ی اقتصادی دارد، قیمت همه‌ی کالاها را افزایش می‌دهد به این صورت که افزایش قیمت یک کالا، در قیمت کالاهای دیگر هم تأثیر می‌گذارد.
مدیر کالا بورس کالا و انرژی شرکت کارگزاری آفتاب درخشان، نظر خود را در مورد افزایش قیمت در بورس کالا این‌گونه بیان کرد: در بورس کالا، کالاهایی وجود دارد که در طی ماه‌های گذشته، اجازه‌‌ی ورود به تابلوی بورس را نداشته و این مساله به نوبه‌ی خود باعث افزایش قیمت کالا شده است که ضربه‌ی سنگینی به مردم می‌زند. مانند شکر، که ما نیز عرضه کننده‌‌ی آن هستیم.
رحیمی در این‌باره افزود : مسئولان براساس سلیقه شخصی نظر ندهند زیرا با مشکلات بسیاری همراه است مثلا دولت به کارخانه عرضه کننده‌ فولاد اجازه عرضه ده هزار تن فولاد می دهد این در حالی است که این شرکت قادر به تولید چهار الی پنج هزار تن فولاد است.
رحیمی با بیان اینکه نمایشگاه نفت و گاز در زمان مناسبی برگزار می‌شود گفت: زمانی است که تحریم‌های جهانی دوباره شروع می‌شود که هم کشور ایران و هم خود شرکت‌ها قادر به شکستن این تحریم‌ها هستند.
لازم به‌ذکر است، شرکت کارگزاری آفتاب درخشان بورس کالا، انرژی و ارواق، وابسته به شرکتMetco  است و مجوز تمامی بورس‌ها را دارد.



تهیه و تولید: فاطمه اسماعیلی
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر