/
۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷

۱۸ سیلاب در خوزستان مهار شد

اندیمشک - مدیر عامل سد و نیروگاه دز اندیمشک با اشاره به میانگین آورد ۳۵ تا ۴۰ میلیارد مترمکعبی در سال به سدهای خوزستان گفت: ۱۸ سیلاب در خوزستان مهار شد.
کد خبر : ۱۶۵۱۷

نبض نفت - سعید رئوفی نسب ظهر امروز پنجشنبه در نشست شورای اداری اندیمشک اظهار کرد: تراز آب در مخزن سد دز اندیمشک با توجه به موقعیت زمانی نرمال و مطلوب بوده و قطعاً سیلاب ۱۳ فروردین را دیگر شاهد نخواهیم بود.

وی افزود: میانگین سالانه آورد به سدهای خوزستان ۳۵ تا ۴۰ میلیارد متر مکعب به صورت معمول بوده و پیش‌بینی می‌شود میزان آوردها به استان خوزستان در پایان سال آبی به ۸۰ میلیارد متر مکعب برسد.

مدیر عامل سد و نیروگاه دز با بیان اینکه مدیران سد به تنهایی در ارتباط با رهاسازی و ذخیره آب در سدها تصمیم‌گیرنده نبوده، تصریح کرد: میزان دبی خروجی از سدها با یک تیم تخصصی از سازمان آب‌وبرق خوزستان ارزیابی و میزان خروجی سدها به صورت مکتوب برای مدیران سد ارسال می‌شود.

وی سازه سد دز را پایدار دانست و افزود: در حوزه سد با توجه به تنش بالا به علت سیلاب‌ها تا این لحظه هیچ‌گونه خللی و یا رفتار غیرعادی از سد دز مشاهده نشده و سد دز با پایداری کامل آماده ذخیره و مدیریت منابع آبی در این حوزه است.

رئوفی نسب با اشاره به ظرفیت و توان ذخیره ۳۲۰ میلیون مترمکعب در مخزن سد دز گفت: قطعاً در ادامه دیگر با توجه به حجم ذخیره و تراز آب در مخزن شاهد سیلابی مشابه ۱۳ فروردین نخواهیم بود.

مدیر عامل سد و نیروگاه دز با بیان اینکه در این مدت با ارتباط با رسانه‌ها و صحبت‌های صادقانه به دنبال رفع نگرانی شهروندان بوده‌ایم، عنوان کرد: متأسفانه برخی با ایجاد شایعات اسباب نگرانی ایجاد کرده که با استفاده از ظرفیت رسانه این نگرانی‌ها را رفع کردیم.

منبع: مهر

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر