/
۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱

بازدید معاون سازمان محیط‌زیست از پتروشیمی مبین

معاون سازمان محیط‌زیست به همراه گروهی از مدیران این سازمان از فعالیت‌های شرکت پتروشیمی مبین در حوزه تصفیه پساب و واحد زباله‌سوز بازدید کردند.
کد خبر : ۱۶۵۶۶

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط‌عمومی شرکت پتروشیمی مبین، در جریان حضور فعالانه و موفق این شرکت در هجدهمین نمایشگاه محیط‌زیست و تشریح اقدامات و عملکرد شرکت در راستای جلوگیری از گسترش آلایندگی‌های پتروشیمیایی در منطقه، مسعود تجریشی، معاون سازمان محیط‌زیست به همراه گروهی از مدیران زیر مجموعه خود، در سایت پتروشیمی مبین واقع در عسلویه حضور یافته و از فعالیت‌های این مجتمع بازدید کردند.

در جریان این بازدید، دکتر تجریشی محیط‌زیست ضمن حضور در واحد تصفیه پساب و زباله‌سوز پتروشیمی مبین، از نزدیک در جریان جزییات عملکرد این واحدها قرار گرفته و توضیحات لازم درخصوص فرآیندهای اجرای امور را دریافت کردند.

معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست در ادامه از واحد آبگیری پتروشیمی مبین و پروسه پلاک‌گذاری و رها‌سازی سه عدد لاک‌پشت به دام افتاده در آبگیر نیز بازدید کرد.

پس از این بازدیدها، مهندس شمیم مدیرعامل پتروشیمی مبین، ضمن تشریح فعالیت‌های شرکت در حوزه زیست‌محیطی، از طراحی و اجرای باز چرخانی پساب‌های تصفیه شده به عنوان پروژه سبز یاد کرد و گفت: مسایل و مشکلات پیش رو، توجه جدی و همه جانبه ارکان کشور در جهت حل معضلات محیط‌زیستی منطقه را می‌طلبد. جداسازی خطوط پساب از مبدا تا واحد تصفیه پساب توسط شرکتها، احداث پیش تصفیه در شرکتها، نصب آنالیزور و همچنین پیگیری احداث لندفیلد برای منطقه، چهار راهکار عملی برای کنترل آلایندگی در منطقه هستند.

 معاون سازمان محیط‌زیست نیز در سخنانی با اشاره به ماهیت خاص منطقه و نیازهای موجود که فراتر از امکانات سازمانها و دوایر دولتی است، دخالت مجموعه وزارت نفت و شرکتهای خصوصی را راه حل موضوع دانستند و قول پیگیری موضوعات طرح شده را تا حصول نتیجه داد.

در پایان این جلسه نیز تفاهم‌نامه رسمی حمایت پتروشیمی مبین از لاک‌پشت‌های در خطر انقراض گونه منقار عقابی به امضا رسید.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر