/
۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴

در مقابل تخلف و جرم هرگز کوتاه نخواهیم آمد

مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت نفت با تاکید بر اینکه نظارت منافاتی با اعتماد ندارد، گفت: درمقابل تخلف و جرم هرگز کوتاه نخواهیم آمد.
کد خبر : ۱۶۵۸۴

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی وزارت نفت ،اشکان میرمحمدی صبح امروز (شنبه، ۳۱ فروردین ماه) در جمع بازرسان شرکتهای تابعه وزارت نفت با بیان اینکه نظارت متمرکز و قوی، بی شک کارآمدی سیستم را با خود به همراه خواهد داشت، تصریح کرد : فلسفه نظارت درون سازمانی آن است که به مدیران کمک کند تا آنها در مسیر صحیح حرکت کنند و از انحراف و کژی که آفت مدیریت است، دوری گزینند.

وی، کنترل درون سازمانی با روش‌های مختلف و نوین را سبب ناامن کردن فضای اداری برای مفسدان مالی و اقتصادی دانست و افزود: نظارت‌های سرزده و نامحسوس و بازرسی‌های هدفمند، کارآمدی سیستم اداری را تضمین می کند.

میرمحمدی با اشاره به اینکه تا کنون برنامه‌های بازرسی درون سازمانی، به صورت محیط محور در وزارت نفت و شرکت‌های تابعه تعریف و اجرا شده است، گفت: اجرای بازرسی های برنامه ای به صورت موضوع محور به منظور شناسایی آسیب‌ها و گلوگاه‌های بروز فساد در سال ۱۳۹۸ دستور کار قرار گرفت.

تعارف نداریم

مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت نفت با تاکید بر اینکه بازرسی در صورت احراز سوء جریان در محیط‌های ‌ تحت نظارت خود، با هیچکس تعارف نخواهد داشت و قطعا قاطعانه اقدام خواهد کرد، تصریح کرد: این موضوع به شدت از سوی وزیر محترم نفت توصیه شده است.

وی با بیان اینکه اعتماد به کارکنان و مدیران، ضرورت و رکن اولیه بازرسی است، اما باید بدانیم نظارت منافاتی با اعتماد ندارد، تصریح کرد: بعضی فکر می کنند اگر جایی نظارت تقویت شود معنایش آن است که خدای ناکرده اعتماد به آنجا تضعیف شده، در حالی که اینگونه نیست بلکه نظارت و کنترل لازمه مدیریت است.

میرمحمدی ادامه داد: اگر بازرسی به محیطی وارد شد و موضوعی را بررسی کرد، معنایش این نیست که آنجا اشکالی پیدا شده است. بلکه بازرس در آنجا حضور پیدا می کند تا اشکالی پیدا نشود و اگر اشکالی پیدا شد با ارائه پیشنهادها در گزارش، اشکال را مرتفع سازد.

وی با تاکید بر اینکه کار دستگاه نظارت و بازرسی باید عیب یابی باشد نه عیب جویی و ما در اداره کل بازرسی ورسیدگی به شکایات وزارت نفت این مهم را پیگیری می کنیم، تصریح کرد:  هدف بازرسی آن است تا با گزارش‌های بازرسی به بهبود روش‌ها و سیستمها کمک کند. البته در مقابل تخلف و جرم هرگز کوتاه نخواهیم آمد.

مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت نفت با اشاره به جمله ای از امیرالمومنین مبنی بر اینکه «آخرین راه حل، مجازات کردن و داروی تلخ است»، گفت: این موضوع سیاست ماست چون هدفمان اصلاح است. وقتی کارمندی متوجه شود که مدیرش با وجود اعتمادش به وی، کارش را زیر نظر خواهد داشت، هرگز خیانت نخواهد کرد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر