/
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷

تعمیر و راه‎اندازی توربین رولزرویس در شرکت نفت و گاز آغاجاری

یک دستگاه توربین رولزرویس و مجموعه کمپرسورهای مربوطه در کارخانه گاز و گازمایع ۱۰۰۰ شرکت بهره‎برداری نفت و گاز آغاجاری تعمیر و راه‎اندازی شد.
کد خبر : ۱۶۶۴۵

به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، ابراهیم پیرامون، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری با اعلام این خبر گفت: سیستم‌های نشت‌بندی مجموعه کمپرسورهای 1103/1102C-و توربین رولزرویس کارخانه گاز و گازمایع ۱۰۰۰ با استفاده از دانش فنی و توانمندی کارشناسان این شرکت و توان سازندگان داخلی تعمیر شد.

وی گفت: به‌منظور جلوگیری از گاز سوزی و دستیابی به ارزش افزوده ناشی از جمع‌آوری گازها و با اتکا به توان کارشناسی و همچنین ظرفیت سازندگان داخلی، مجموعه توربوکمپرسورهای  ۱۱۰۲,C-۱۱۰۳C-پس از سال‌ها توقف، با موفقیت تعمیر و راه‌اندازی شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری، تعمیر این توربین  با توجه به شرایط موجود و لزوم صیانت از تاسیسات و ادوات فرآیندی، گام مهمی در مسیر خودکفایی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی است.

پیرامون با اشاره به اهمیت و نقش این دستگاه در تولید و انتقال نفت و گاز گفت:  اجرای این عملیات افزون بر صیانت و جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی، سود و صرفه اقتصادی قابل توجهی برای این شرکت دارد که اثربخشی در جمع‌آوری روزانه حدود ۱۵ میلیون فوت مکعب، بخشی از آن است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر