/
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵

گزارش نبض نفت از دومین روز بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی نفت،گاز و پتروشیمی

دومین روز از بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در تهران با حضور علاقمندان به این حوزه در حال برگزاری است.
کد خبر : ۱۶۹۵۵

به گزارش نبض نفت، بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در محل دائم نمایشگاه بین المللی تهران با حضور نمایندگان 21 کشور و با برپایی 1047 غرفه از شرکت‌های داخلی و 106 غرفه از شرکت‌های خارجی از یازدهم اردیبهشت آغاز و تا چهاردهم همین ماه ادامه دارد.

در نمایشگاه امسال، تعدادی از مسئولان شرکت کننده در گفتگو با خبرنگاران نبض نفت به دغدغه ها و برنامه های حوزه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی پرداختند که در ادامه بخش اول آن، به مخاطبان گرامی تقدیم می شود.

اقتصاد ایران بین خوف و رجا است

قائم مقام مدیرعامل شرکت مهندسین مشاور آزمون فولاد با بیان اینکه آینده اقتصاد ایران بین خوف و رجا است، گفت: افق‌های پیش رو به دلیل تغییر سیاست‌ها و مشخص نبودن مولفه ها خدشه دار می‌شود.

ایمان پورزرگر با اشاره به اینکه تغییر سیاست‌ها و مشخص نبودن مولفه‌ها مشکلاتی برای شرکت ها به وجود می آید، بیان کرد: برنامه ریزی شرکت های پایین دست که به سیاست های کلان کشور بستگی دارد مانند قیمت سوخت، مسائل مربوط به نیروهای انسانی و منابع خدشه دار شوند.

وی درباره فعالیت های شرکت مهندسین مشاور آزمون فولاد توضیحاتی بیان کرد و ادامه داد: این شرکت از سال ۱۳۷۱ در زمینه ارائه خدمات آزمایشگاهی، مسائل ژئوتکلیک، ژئوفیزیک و متالوژیک فعالیت می کند و از دهه۸۰ بازرسی فنی و بازرسی کالا و آزمایش‌های NDT انجام می دهد.

پورزرگرافزود: در واقع فعالیت‌های ما نشان دهنده وضعیت نفت و گاز است زیرا ما هم در پروژه‌های توسعه و ساخت فعال و هم در بهره برداری فعالیت می کنیم که در همین راستا ، اگر وضعیت ما خوب باشد نشان می‌دهد که مجموعه نفت، گاز و پتروشیمی هم وضعیت مساعدی دارد و اگر هم بد باشد، نشان دهنده نتیجه معکوس است.

تحریم‌های آمریکا تاثیری بر فعالیت های ما ندارد

مدیر عامل شرکت نفت لیان فیدار با اشاره به اینکه تحریم‌های آمریکا روی فعالیت های ما تاثیر ندارد ، گفت: به دلیل تهیه مواد اولیه، تجهیزات و ماشین آلات داخلی خوشبختانه وابستگی خارجی نداریم.

سید اسداله موسویان به فعالیت های شرکت نفت لیان فیدار اشاره کرد و افزود: این شرکت در زمینه تولید انواع روانکار، روغن‌های بنزینی، دیزلی و روغن‌های صنعتی فعالیت می‌کند که فاز اول ما در راه اندازی و تولید روغن‌های بنزینی و دیزلی است.

مدیر عامل شرکت نفت لیان فیدار ادامه داد: اگر روغن‌های با کیفیت در داخل تولید شود، واردات این محصول به کشور قطع خواهد شد که ما در مرحله اول در پی تولید روغن های بنزینی و دیزلی هستیم.

موسویان، روغن هایی که در بازار وجود دارد را جزء گروه یک عنوان کرد و گفت: شرکت نفت لیان فیدار دنبال تولید روغن‌هایی با گروه دو و گروه سه، است همان روغن‌هایی که در اروپا و کشور‌های پیشرفته استفاده می‌شود چرا که این‌ روغن‌ها آلایندگی کمتری دارد و می‌تواند برای محیط زیست مفید باشد.

هر چه فشار تحریم‌ها بیشتر شود تلاش ما هم بیشتر می‌شود

مدیرعامل شرکت صنایع پنتان پتروشیمی با بیان اینکه هر چه فشار تحریم‌ها بیشتر شود تلاش ما هم بیشتر می‌شود، گفت: تلاش ما باعث رونق صنعت کشور ، پتروشیمی و صنایع ذیربط می شود که این ارزشمند است.

عبدالمهدی رضازاده، با اشاره به عملکرد خوب مجموعه‌ی نمایشگاه اظهار امیدواری کرد و گفت: امیدوارم با این عملکرد، نمایشگاه نتیجه‌ خوبی داشته‌باشد زیرا تولیدکنندگان با تمام توان و علاقه بر انجام مسئولیت‌های خود پافشاری می‌کنند تا فشار تحریم‌ها بر رفتار تولید واحدهای صنعتی خللی ایجاد نکند.

وی افزود: تولیدکنندگان تجهیزات و ماشین‌های صنعتی باید با تمام توان در این زمینه تلاش می‌کنند.

رضا زاده همچنین درباره‌ فرصت‌هایی که نمایشگاه در اختیار شرکت‌های حاضر می‌گذارد تصریح کرد: نمایشگاه محلی است تا محصولات را عرضه کنیم و با مشتری در ارتباط باشیم؛ همچنین نمایشگاه بستری برای بستن قراردادهای جدید است.

«راپچر» از نیازهای اساسی شرکت نفت و گاز است

مدیرفروش شرکت آینه پردازان شریف با اشاره به اینکه راپچر از نیازهای اساسی نفت و گاز است گفت: راپچر از کالاهای مصرفی به شمار می رود و تآمین آن از شرکت های خارجی بسیار دشوار و زمان بر است.

سید جواد بهشتی، با اشاره به فعالیت های دپارتمان دوم شرکت آینه پردازان شریف اظهار کرد: این بخش شرکت به تولید تجیهز راپچر پرداخته و به عنوان اولین و تنها تولیدکننده این تجهیزات در ایران شناخته شده است.

وی ادامه ادامه داد: راپچر یک کالا "های تک" به شمار می آید که برای فشارشکن در سیستم های "پایپینگ" در مخازن نفت به کار می رود که از آسیب رساندن به مخزن جلوگیری می کند.

بهشتی برگزاری نمایشگاه را مثبت خواند وتصریح کرد:نمایشگاه از لحاظ بازدیدکننده تاکنون خوب بوده و توانسته مخاطب های خود را جذب کند.

تولید پهباد کمک بسیار زیادی به صنعت نفت کرده است

رئیس هیأت مدیره شرکت فنی مهندسی سدید جنوب با اشاره به اینکه تولید پهبادها کمک بسیار زیادی به صنعت نفت کرده است، گفت: ما حداکثر تلاشمان در زمینه تحقق یافتن شعار امسال که رونق تولید است به کار گرفته ایم.

محمد بریهی ها اظهار کرد : تحریم ها در برگزاری نمایشگاه بسیار تآثیرگذار بوده است ،اما ما باید به توانمندی های خودمان تکیه و کمبود امکانات و نیروی های فنی را جبران کنیم.

وی برگزار نمایشگاه را مثبت ارزیابی کرد و افزود: امسال بیشتر غرفه ها را شرکت های داخلی اداره می‌کنند و توانسته اند که در غیاب شرکت‌های خارجی تولیدات خود را ارائه دهند.


تهیه و تولید: فاطمه اسماعیلی و عارفه خنجر


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر