/
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷

نفت و گاز سرو، ایران را به سومین تولیدکننده کاتالیست آیرون مولیبدن تبدیل کرد

شرکت نفت و گاز سرو که یک شرکت دانش بنیان و فعال در زمینه تولید کاتالیست در ایران به شمار می‎رود با تولید کاتالیست آیرون مولیبدن رتبه ایران را به جایگاه سوم تولید این محصول در جهان ارتقا داد.
کد خبر : ۱۷۰۴۵
نفت و گاز سرو، ایران را به سومین تولیدکننده کاتالیست آیرون مولیبدن تبدیل کرد

به گزارش نبض نفت همزمان با برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران، از کاتالیست بومی سازی شده آیرون مولیبدن برای تولید فرمالدهید توسط شرکت دانش بنیان نفت و گاز سرو با همکاری شرکت صنایع شیمیایی فارس تجاری سازی رونمایی گردید. با تولید و بومی سازی کاتایلست آیرون مولیبدن توسط نفت وگاز سرو، کشور ایران به عنوان سومین کشور دارای صاحب دانش فنی تولید کاتالیست فرآیند سنتز فرمالدهید معرفی می شود. در این مراسم همچنین تفاهم نامه قرارداد صنعتی این کاتالیست استراتژیک بین دو شرکت امضا گردید.

امیر هومن کریمی وثیق مدیرعامل شرکت نفت و گاز سرو با اعلام این خبر افزود: این محصول با ارزش هزینه خریدی در حدود 60 یورو برای هر کیلوگرم محصول برای مجتمع های مصرف کننده داشت که در حال حاضر 14 مجتمع در کشور از کاتالسیت آیرون مولیبدن برای تولید فرمالدهید استفاده می کنند.

وی افزود: دانش فنی این محصول استراتژیک تنها در اختیار دو کشور سوئد و ایتالیا بود که در دوران تحریم هیچ کدام از این کشورها کاتالیست صنایع تولید فرمالدهید را تامین نکردند. که با درایت و نگاه ملی مدیران شرکت صنایع شیمیایی فارس، قبل از دوران تحریم، همکاری مشترکی بین دو شرکت در حوزه توسعه فناوری کاتالیست سنتز فرمالدهید در مقیاس نیمه صنعتی صورت پذیرفت که طبق گزارشات، عملکرد کاتالسیت از نتایج درخشانی برخوردار بود که این دستاورد منجر به انقعاد قرارداد صنعیت برای تولید و تحویل یک بچ کاتالیست به شرکت صنایع شیمیایی فارس گردید.

کریمی افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته با مدیران شرکت صنایع شیمیایی فارس، انشالله این کاتالیست در تابستان امسال بارگذاری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز سرو ادامه داد: باتوجه به وجود بازارهای منطقه برای کاتالیست سنتز فرمالدهید ، تولید و بومی سازی این کاتالیست باعث خواهد شد تا در آینده نزدیک علاوه بر صرفه جویی ارزی ، دروازه های صادراتی کشور برای این محصول باز باشد.

شرکت نفت و گاز سرو در طی دو دهه گذشته با تولیدات خود توانست صنعت استراتژیک کاتالیست را در ایران نهادینه نماید.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر