/
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰

تحریم ها فرصتی برای خروج ازمشکلات است/ ردپای ایرانیان در پروژه های صنعتی بزرگ دنیا

مدیر‌عامل شرکت فرآیند پژوهان صنعتی ایران با بیان اینکه اگر به توان داخلی اعتماد شود خیلی از مشکلات حل می شود، گفت: تحریم‌ها می‌تواند فرصتی برای خروج از مشکلات باشد.
کد خبر : ۱۷۱۰۳
 

تحریم ها فرصتی برای خروج ازمشکلات است/ ردپای ایرانیان در پروژه های صنعتی بزرگ دنیا

به گزارش نبض نفت، امسال و در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی که در محل دائم نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد تعدادی از مسئولان شرکت کننده در گفتگو با خبرنگاران نبض نفت به دغدغه ها و برنامه های حوزه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی پرداختند که در ادامه، به مخاطبان گرامی تقدیم می شود.

علی جزایری، مدیر عامل شرکت فرایند پژوهان صنعتی ایران، با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی بیان کرد: شاهد فضای مطلوب و خوبی در نمایشگاه بودیم که توانست نظر مخاطبان خارجی و منطقه ای را جلب کند.

مدیر عامل شرکت فرآیند پژوهان صنعتی ایران خاطر نشان کرد: تحریم‌های آمریکا در فعالیت‌های ما تاثیری نداشته زیرا عمق ساخت داخل زیاد است و وابسته به واردات نیستیم.

جزایری با تاکید بر اینکه اگر به توان داخل اعتماد و از امکانات به خوبی محافظت شود، ادامه داد: همراهی دولت می تواند تحریم ها را تبدیل به فرصت کند و فرصتی برای خروج از مشکلات باشد.


تحریم ها فرصتی برای خروج ازمشکلات است/ ردپای ایرانیان در پروژه های صنعتی بزرگ دنیا

همیشه ردپای ایرانیان در پروژه های صنعتی بزرگ دنیا دیده می شود

مدیر عامل شرکت صنعتی پارس رهاوردان غرب با اشاره به اینکه در هر جای دنیا اگر پروژه‌ای درست انجام گیرد حتما یک یا چند ایرانی در آن پروژه مشغول فعالیت هستند، گفت: ما اگر در داخل به خوبی از فرصت ها استفاده کنیم و رقیب تراشی نکنیم می توانیم از واردات در صنعت نفت بی نیاز شویم.

مهدی احمدی با تاکید بر اینکه صنعت وقتی رشد می‌کند که گروه‌ها را دور هم جمع کنیم، ادامه داد: شرکت‌های کوچک پشتوانه مالی و ثبات اقتصادی کمتری دارند اما می توانیم با ایجاد روش های متفاوت شرکت‌های کوچک را دور هم جمع وشرکت‌های بزرگ ایجاد کنیم.

وی به فعالیت های شرکت صنعتی رهاوردان پارس غرب اشاره کرد و افزود: این شرکت در زمینه ساخت، تعمیرات و خدمات دستگاه‌های بالانس صنعتی و بالانس کردن قطعات از ۲۵گرم تا ۴۵تن فعالیت می‌کند.


تحریم ها فرصتی برای خروج ازمشکلات است/ ردپای ایرانیان در پروژه های صنعتی بزرگ دنیا

تحریم‌های آمریکا اثر مثبت دارد چرا که از واردات جلوگیری می کند

مدیرعامل شرکت پترو صنعت پامچال گفت: تحریم‌های آمریکا اثر مثبت بر فروش کالاهای ما دارد چرا که از واردات جلوگیری می کند.

علی ادبی فیروزجائی با بیان اینکه شرکت پترو صنعت پامچال در طراحی و ساخت شیرآلات توپی مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت می‌کند ، افزود: :Ball valve & plug valve پنج شرکت در داخل ایران داریم که تولید کننده هستند و تا سال‌‌های قبل محصولات را از خارج وارد می کردند، اما در حال حاظر از صفر تا صد را در داخل تولید می‌کنیم.

وی اظهار کرد: رابطه نسبتا خوبی با نفت، گاز و پتروشیمی و همچنین پالایشگاه‌ها و پارس جنوبی داریم.

ادبی فیروزجائی همچنین با اشاره به برگزاری بیست وچهارمین نمایشگاه بین اللملی نفت، گاز و پتروشیمی گفت: نمایشگاه امسال از نظر میزان مراجعه ضعیف‌تر از سال‌های قبل بود.

تحریم ها فرصتی برای خروج ازمشکلات است/ ردپای ایرانیان در پروژه های صنعتی بزرگ دنیا

تحریم‌های آمریکا واردات را مختل کرده است

مدیر کارخانه نیکان تک ایرانیان گفت: با توجه به اینکه ما در بخش واردات فعالیت می‌کنیم، تحریم‌ها واردات را مختل کرده است.

مرتضی شالی با اشاره به اینکه کارخانه نیکان تک ایرانیان در دو بخش تولید و بازرگانی فعالیت می‌کند بیان کرد: در بخش تولید: پیچ، مهره و انکربوت و در بخش بازرگانی تامین کننده شیرآلات و اتصالات لوله‌های بخش نفت، گاز و پتروشیمی هستیم.

وی تصریح کرد: تحریم‌ها باعث خودکفایی ما می‌شود و چون واردات سخت شده سعی می‌کنند به تولیدکنندگان داخلی روی آورند و ما در تلاشیم تا در بهینه سازی و کیفیت اقلامی که قابل ارائه هست دقت کنیم تا اعتماد طرف قرارداد را به دست آوریم.


تهیه و تولید، عارفه خنجر

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر