/
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۹
مدیر عامل شرکت مهندسی پارس‌اخگر:

تکیه به تولید و صادرات دو راه مهم برای توسعه کشور است

مدیر عامل شرکت مهندسی پارس اخگر با بیان اینکه تکیه به تولید و صادرات دو راه ایران برای توسعه است، گفت: با رفع موانع توسط دولت این امر امکان‌پذیر می شود.
کد خبر : ۱۷۱۰۴

تکیه به تولید و صادرات دو راه مهم برای توسعه کشور است
به گزارش نبض نفت محمدحسن حقگویی با اشاره به نامگذاری امسال  که بنام «رونق تولید» است، اظهار کرد: مهمترین راه ایران به اعتقاد من راه تولید است، که مقام معظم رهبری هم امسال را به این عنوان نام‌گذاری کرده‌است و امیدوارم که اقدامات جدی از طرف کل مجموعه نظام برای این هدف انجام گیرد.

وی همچنین با بیان این که ایران باید حداکثر روابط را با سایر کشورها داشته باشد گفت: ایران نباید این راه را به تنهایی طی کند و باید تبادل‌های در زمینه‌های مختلف اقتصادی و تکنولوژیکی داشته‌باشد.

مدیرعامل شرکت مهندسی پارس اخگر اضافه کرد: همه کشورها، حتی آمریکا هم، به روابط با سایر کشورها نیازمند است اما در این شرایط‌ هم ایران رشد خوبی داشته و در بسیاری از بخش‌ها به خودکفایی رسیده‌است.

حقگویی با بیان این که هیچ‌ کشوری بدون صادرات نمی‌تواند رشد گفت: ایران صادرات‌هایی انجام می‌دهد اما در این راه مشکلات زیادی دارد، که یکی از آن‌ها نبود هماهنگی‌های لازم است.

وی همچنین اضافه کرد: حمایت دولت از صادرات مخصوصا در زمینه‌ی خدمات فنی مهندسی بسیار کم است و این باعث از دست دادن فرصت‌های ما در سطح  بین‌الملل می‌شود؛ در حالیکه در آسیا تشنه‌ی کار ما هستند.

 حقگویی نسبت به برگزاری نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهار امیدواری کرد و تاکید کرد: این نمایشگاه محل ملاقاتی است برای تمام ذینفعان صنعت نفت و گاز کشور و باعث می‌شود تا کارفرمایان، مدیرعاملان و مدیران کلان با حضور در نمایشگاه توان سازندگان و پیمانکاران را ببینند و با دید عمیق‌تری دست به انتخاب بزنند.

مدیرعامل شرکت مهندسی پارس اخگر همچنین درباره وضعیت بازدیدکنندگان عامه نمایشگاه گفت: بسیاری از دانشجویان و مهندسان جوان هم از غرفه‌ها دیدن می‌کنند و با این که مشتری نیستند اما سوالات مختلفی در این حوزه دارند و ما هم از این وضعیت استقبال می‌کنیم؛ چرا که باید با این فضا آشنا شوند تا در آینده در این حوزه موفق عمل کنند.

تهیه و تولید،الهه نظری زاده
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر