/
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
مدیر عامل شرکت توسعه صنایع دانش بنیان شگرف در گفتگو با نبض نفت:

شرکت‌های دانش بنیان نباید از پرداخت مالیات معاف باشند

مدیر عامل شرکت توسعه صنایع دانش بنیان شگرف در اشاره به معاف بودن شرکت‌های دانش بنیان از پرداخت مالیات و عوارض گمرکی، تصریح کرد: برای اینکه این شرکت‌ها در واقعیت تبدیل به شرکت‌های دانش بنیان شوند، باید حق معافیت مالیاتی را از ایشان بگیرند.
کد خبر : ۱۷۳۲۹

به گزارش نبض نفت، محمدرضا عباسی در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در اشاره به اهداف شرکت توسعه صنایع دانش بنیان شگرف از حضور در نمایشگاه، گفت: ما به جهت دیداری مجدد با همکاران قبلی، معرفی محصولات جدیدی که در مرحله توسعه قرار دارند و انعکاس اشکالاتی که در محصولات قبلی وجود داشت، در این نمایشگاه شرکت کرده‌ایم.

وی از قرار گرفتن در لیست شرکت‌های دانش بنیان اظهار نارضایتی کرد و تاکید کرد: ما حاضر نیستیم شرکت‌های دانش بنیان از روند کار ما سر در بیاورند، چون این اتفاق در آینده بدل به مصیبتی عظیم برای ما خواهدشد.

عباسی افزود: این شرکت‌ها همگی دور باطل و سر کار گذاشتن صنعت است؛ مثلا حدود ۹۰ تا ۹۵ درصد فروشندگان به معافیت مالیاتی نمی‌رسند، چراکه به دستور اداره مالیات فقط فروشندگانی از پرداخت مالیات معاف می‌شوند که فاکتور ثبت شده ارائه دهند.

 وی درمورد معاف بودن شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد: برای من جای سوال است که چرا شرکت‌های دانش بنیان که ادعا می‌کنند مواد اولیه پلی پورتال را در ایران تولید می‌کنند، باید از پرداخت مالیات و عوارض گمرکی معاف باشند.

 مدیر عامل شرکت توسعه صنایع دانش بنیان شگرف در ادامه بیان کرد: شرکت‌های دانش بنیان ادعا دارند، که تولیدکنندگان داخلی هستند ولی طبق گزارش گمرک حجم بالایی از واردات کشور، توسط همین شرکت‌ها می‌باشد؛ لذا اگر می‌خواهند که این شرکت‌ها واقعا تبدیل به شرکت‌های دانش بنیان شوند، باید معافیت مالیاتی و عوارض گمرکی از ایشان گرفته شود.

عباسی با اشاره به تاثیر تحریم‌ها بر کار تولیدکنندگان، اظهار کرد: تحریم‌های آمریکا باعث شد که ما مواد اولیه‌ای را که از خارج تهیه می‌کردیم را خودمان تولید کنیم و در حال حاضر هم سرمایه گذاری کرده‌ایم تا برای کالاهای دیگر داخلی نیز، مواد اولیه تولید کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط موجود از طرفی انتظار می‌رود که تا دو ماه آینده هیچ جنسی به دست ما نخواهد رسید، و از طرف دیگر تولیدکننده هم همه کاره است و هم هیچ کاره؛ لذا چون شرکت‌های خارجی حاضر نیستند اسناد صادراتشان را به ما بدهند، ما عملا به هر دلیلی سند سازی می‌کنیم که حتی شرکت‌های چینی از تحریم خارج شوند.

عباسی وجود تحریم‌ها را از لحاظ اینکه موجب تولید تجهیزات در داخل کشور شده‌است، مثبت خواند و تاکید کرد: این تحریم‌ها به نفع تولید داخلی است ولی به شرطی که شرکت‌های دولتی و مصرف‌کنندگان نهایی، محصول داخلی را قبول داشته‌باشند.

وی اضافه‌ کرد: اگر مصرف کنندگان نهایی، از وابستگی معنوی و قلبی خود نسبت به شرکت‌های اروپایی دست بکشند، شرایط بهتر خواهد بود؛ لذا معضل ما داخلی است نه خارجی.

مدیر عامل شرکت توسعه صنایع دانش بنیان شگرف با اشاره به کیفیت تولیدات داخلی گفت: در حال حاضر بسیاری از محصولاتی که تولید داخلی هستند نیاز به حمایت دارند؛ چراکه دارای کیفیت بهتر و قیمت مناسب‌تر از آنچه مشابهش در خارج تولید می‌شود هستند؛ برای مثال وقتی یک سوئیچ الکتریکی که قبلا به مبلغ هزار و پانصد دلار از کشور چین وارد می‌کردیم را می‌توانیم در داخل تهران، با مکانیزم و قیمت بهتر خریداری کنیم، چرا باید سراغ واردات برویم.

عباسی در پایان خاطرنشان کرد: من به عنوان یک تولیدکننده و عضو انجمن تولیدکنندگان صنعت نفت، انتظار دارم دولت قبل از اینکه دستور به حمایت از تولید داخلی بدهد باید بداند که چند نفر، چه شرکت‌هایی و با چه توانمندی‌هایی دارد؛ در غیر این صورت رونق تولید نخوایم داشت.

تهیه و تولید: پریسا منیر

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر