/
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱
دبیر کل انجمن پالایشگاه‌های روغن سازی ایران در گفتگو با نبض نفت:

حجم عظیمی از مواد اولیه در گمرک مانده‌است

دبیر کل انجمن پالایشگاه‌های روغن سازی ایران ضمن اشاره به رونق تولید در کشور، تصریح کرد: اگر ما خواستار رونق تولید باشیم به مواد اولیه نیازمندیم، اما حجم عظیمی از مواد اولیه به دلیل تأخیر در گواهی ثبت آماری در گمرک‌های کشور مانده‌است.
کد خبر : ۱۷۳۷۹

حمیدرضا خلیلی در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، در گفتگو با نبض نفت در اشاره به مشکلات حوزه فعالیتشان، عنوان کرد: ما به عنوان شرکت داخلی در مورد حمل و نقل کالاهایی با حجم بالا که به صورت صادراتی به فروش می‌رسند نیز با مشکلاتی از جمله پرداخت هزینه‌های هنگفت روبرو می‌شویم.

وی نام گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام ((رونق تولید)) را هوشمندانه خواند و گفت: این نام‌گذاری اقدامی هوشمندانه و بجا بوده‌است.

تأکید کرد: تمامی اجزا و عوامل از جمله مراجع دولتی و افرادی که در حوزه نظارت، قانون‌گذاری، و قیمت‌گذاری مشغول به فعالیت هستند و منجربه رونق تولید می‌شوند، باید دست به دست هم دهند تا این شعار تحقق پیدا کند.

 دبیر کل انجمن پالایشگاه‌های روغن سازی ایران اظهار کرد: در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین معضلاتی که به دنبال همین سیاست‌های ارزی بوده‌است، بحث گواهی ثبت آماری بانک مرکزی است.

خلیلی اضافه کرد: اگر ما خواستار رونق تولید باشیم باید به مواد اولیه دسترسی داشته‌باشیم، اما این در حالی است که یک حجم عظیمی از مواد اولیه به دلیل تأخیر در گواهی ثبت آماری  در گمرک‌های کشور مانده‌است و با وجود این مشکل، تولید متوقف شده و شرکت‌ها "دموراژهای" خیلی سنگینی را پرداخت خواهندکرد.

وی درباره فعالیت‌های بازار بیان کرد: فعالیت‌‌های بازار باید با قوانین حاکم بر بازار مطابقت داشته باشند و مراجع نظارتی مراقب باشند تا به کالاهایی که مشابه آنها در داخل کشور با کیفیتی مناسب تولید می‌شوند اجازه ورود داده نشود.

خلیلی افزود: تولید کننده فقط بخشی از زنجیره عوامل رونق تولید است، لذا همه باید دست در دست هم دهند تا تولید کننده بتواند تولید را رونق دهد.

وی در زمینه دستاوردهای انجمن پالایشگاه‌های روغن سازی ایران تاکید کرد: این شرکت محصول جدیدی با نام ((فلومکس)) تولید کرده‌است تا بتواند یک روغن موتور با کیفیت بالا و قیمت مناسب برای رقابت با محصولات خارجی وارد بازار کند.

دبیر کل انجمن پالایشگاه‌های روغن سازی ایران ادامه داد: این محصول که مورد استقبال عام و خاص واقع شده‌است، علاوه بر اینکه موجب رونق تولید ملی می‌شود، کمک می‌کند تا ارز کم‌تری از مملکت خارج شود.

خلیلی بیان کرد: مهم‌ترین مشکلی که در حال حاضر در حوزه روغن سازی با آن مواجه هستیم مشکل قیمت‌گذاری محصولاتمان است.

حمیدرضا خلیلی گفت: از ابتدای امسال نرخ خوراکی که ما از پالایشگاه‌های نفت خریداری می‌کنیم آزاد شده‌است، لذا انتظار می‌رود قیمت محصولاتمان هم آزاد شود و خود انجمن محصولاتمان را نرخ‌گذاری کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: محصولاتمان همچنان تحت حمایت سازمان حمایت هستند و برای جلوگیری از بروز تلاطم در بازار، خواستار رسیدگی هر چه سریع‌تر وزارت صنایع به این موضوع هستیم.

تهیه و تولید: پریسا منیر

               

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر